کد خبر: 1026086
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
در حالی امروز در ادامه هفته اول لیگ برتر، استقلال به مصاف مس رفسنجان می‌رود که دیروز پرسپولیس، فصل جدید را با تساوی مقابل سایپا آغاز کرد، آن هم در روزی که دروازه‌بان سایپا درخشان ظاهر شد و قرمز‌ها جای خالی یک گلزن ششدانگ را احساس کردند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در روز‌هایی که کرونا مرگبارتر از همیشه می‌تازد، فصل جدید لیگ برتر از دیروز آغاز شد تا دلخوشی فوتبال بتواند برای ساعاتی هم که شده فضای تلخ این روز‌ها را تغییر دهد. بیستمین دوره لیگ برتر در این شرایط استارت خورد، شرایطی متفاوت نسبت به شروع لیگ نوزدهم، روز‌هایی که مانند هفته‌های پایانی فصل گذشته، تماشاگران همچنان بزرگ‌ترین غایب استادیوم‌ها هستند و با توجه به شرایط کرونا از پای تلویزیون رقابت‌ها را تماشا می‌کنند.

پرسپولیس با مساوی شروع کرد

قهرمان چهار دوره متوالی لیگ، فصل جدید را با رویارویی با سایپا آغاز کرد، مصاف با تیمی که با ابراهیم صادقی در لیگ گذشته تا پای سقوط هم پیش رفت، اما در نهایت آن‌ها توانستند در لیگ برتر بمانند. بازی همانطور که قابل پیش‌بینی بود، پیش رفت. پرسپولیس تیم برتر میدان بود و شاگردان گل‌محمدی نشان دادند که برای قهرمانی همچنان حریص هستند و لیگ را از همین شروع می‌خواهند با توپ پر آغاز کنند. با وجود برتری نسبی قرمز‌ها مقابل سایپا، گل‌محمدی و شاگردانش با یک مانع سخت روبه‌رو بودند؛ محمدحسین منادی، دروازه‌بان لرستانی سایپا که بار‌ها با واکنش‌های به موقع خود نگذاشت توپ وارد دروازه نارنجی‌ها شود و قرمز‌ها را در گلزنی ناکام گذاشت.
 
هرچند دروازه‌بان سایپا یکی از بهترین روزهایش را مقابل قرمز‌ها تجربه کرد، اما نمی‌توان از ضعف پرسپولیس در فاز هجومی هم گذشت. با جدایی علی علیپور و محرومیت عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی و آرمان رمضانی تنها گزینه‌های گل‌محمدی برای خط حمله هستند. در بازی دیروز مهدی عبدی به عنوان تک‌مهاجم پرسپولیس در ترکیب اولیه قرار گرفت که با وجود قرار گرفتن در چند موقعیت گلزنی، در زدن ضربه آخر ناموفق بود تا جای یک مهاجم تمام‌کننده در ترکیب پرسپولیس احساس شود. البته عبدی بدشانس هم بود که در دو موقعیت توپ‌هایش با برخورد به تیر دروازه به تور نارنجی‌ها نچسبید. عملکرد نه چندان قابل قبول عبدی سبب شد گل‌محمدی در دقیقه ۶۷ او را تعویض کند و آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم نوک مقابل تیم سابقش به میدان بفرستد. رمضانی هم نتوانست قفل دروازه سایپا را باز کند تا قرمز‌ها در روزی که برتر از سایپا بودند، نتوانند با سه امتیاز از زمین بازی خارج شوند و حسن اکرمی سوت پایان مسابقه را با نتیجه تساوی بدون گل دو تیم به صدا درآورد.

استقلال- مس رفسنجان، ساعت ۱۶:۳۰

استقلالی‌ها مانند فصل گذشته، لیگ امسال را هم با یک مربی جدید آغاز می‌کنند و این‌بار محمود فکری پس از کارنامه موفقی که در ۱۰ هفته پایانی لیگ گذشته در نساجی از خود بجا گذاشت، به تهران آمده و در لیگ بیستم روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند و این‌بار مأموریت شکستن طلسم هفت ساله قهرمانی استقلال به مدافع سال‌های پیش این تیم رسیده است. فکری در اولین قدم از مأموریتش در استقلال و در شروع لیگ بیستم، شاگردانش را عصر امروز برابر مس رفسنجان تیم تازه‌وارد لیگ برتر راهی میدان می‌کند.

استقلالی‌ها در شرایطی فصل جدید را آغاز می‌کنند که در لیگ نوزدهم روز‌های پرحاشیه‌ای را پس از رفتن استراماچونی و بازگشت دوباره فرهاد مجیدی تجربه کردند و در نهایتاً با ۵۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفتند و نتوانستند مانند تمام شش سال گذشته، طلسم قهرمانی در لیگ برتر را بشکنند. ناکامی ادامه‌دار استقلال در رسیدن به قهرمانی در شرایطی اتفاق می‌افتد که آن‌ها در فصل‌های اخیر همواره در جمع تیم‌های بالای جدولی حضور داشته‌اند، اما دست‌شان از رسیدن به جام کوتاه مانده است. در این شرایط استقلال در لیگ بیستم هم به گفته محمود فکری یکی از مدعیان اصلی خواهد بود.

البته دست فکری برای قرار داشتن در کورس قهرمانی خالی هم نیست و این امیدواری در بین هواداران استقلال به وجود آمده است که آن‌ها در فصل جدید می‌توانند به شکستن طلسم امیدوار باشند. آبی‌ها اگرچه علی کریمی، هافبک تأثیرگذرشان را با توجه به رفتن به قطر از دست داده‌اند، اما ماندن دیاباته، میلیچ و قائدی بهترین خبر برای استقلالی‌ها بود، تیمی که با جذب محمد نادری از پرسپولیس و رشید مظاهری از تراکتور، ترکیبش را تقویت کرده است. البته بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال با وجود واریز پول شفر سبب شده حضور بازیکنان جدید آبی‌ها در بازی امروز در هاله‌ای از ابهام باشد.

اولین رقیب استقلال در لیگ بیستم، مس رفسنجان است، یکی از دو تیم تازه لیگ برتری شده که فصل گذشته توانست با قهرمانی در لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند تا پس از شش سال، استان کرمان نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشد. رفسنجانی‌ها که اولین حضورشان را در لیگ برتر تجربه می‌کنند با محمد ربیعی که متخصص صعود تیم‌ها از دسته پایین‌تر به بالاتر است، پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند. آن‌ها در بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع فصل‌شان با برتری مقابل پرسپولیس و گل‌گهر نشان داده‌اند که رقیب آسانی برای حریفان‌شان نخواهند بود و آرزو‌های بزرگی در سر دارند.

گل‌گهر- سپاهان، ساعت ۱۶:۲۰

ورزشگاه سیرجان میزبان یکی دیگر از مسابقات حساس هفته اول است، جایی که گل‌گهر به مصاف سپاهان می‌رود تا امیر قلعه‌نویی که برای فصل جدید با یک قرارداد جنجالی به سیرجان رفته است، خیلی زود به تیم سابقش یعنی زردپوشان اصفهانی برسد. علاوه بر حضور قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر که حساسیت‌های بازی را بالا برده است، سپاهانی‌ها با توجه به حضور محرم نویدکیا، چشم‌انتظار رونمایی از تیمی هستند که هافبک محبوب این تیم ساخته و روانه لیگ کرده است. سپاهان تیم پنجم و گل‌گهر تیم دهم جدول لیگ فصل گذشته با توجه به تغییراتی که برای فصل جدید داشته‌اند، به دنبال جبران مافات و به دست آوردن رده بهتری در لیگ بیستم هستند، هدفی که جذابیت‌های رویارویی شاگردان قلعه‌نویی و نویدکیا را بالاتر می‌برد.

سایر بازی‌های امروز

در یکی دیگر از دیدار‌های امروز هم شهرخودرو با هدایت مهدی رحمتی از ساعت ۱۵:۵۰ به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که جوان‌ترین سرمربی لیگ را روی نیمکتش نشانده است. در دیگر بازی امروز هفته اول هم صنعت نفت در آبادان میزبان پیکان بود که این مسابقه به دلیل کرونا لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

نتایج سایر بازی‌های روز گذشته

در دیگر بازی‌های دیروز لیگ، ذوب‌آهن و فولاد به تساوی ۲-۲ رضایت دادند، نساجی در اراک ۳ بر صفر آلومینیوم تازه لیگ برتری شده را شکست داد و تراکتور و نفت مسجدسلیمان نیز به تساوی بدون گل رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار