کد خبر: 1025030
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
جمعی از مردم و دانشجویان عصر دیروز در اعتراض به اهانت سازمان یافته به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: این تجمع به همت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های تهران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روبه‌روی سفارت فرانسه برگزار شد. در این تجمع اعتراضی مردم و دانشگاهیان با حضور در این تجمع خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران شدند. همچنین ایرانیان هم‌نوا با دیگر مسلمانان جهان شعار‌های ضد امریکایی، ضد اسرائیلی و ضد سعودی سردادند و اقدام رئیس‌جمهور ابله فرانسه را شیطانی و آن را جاهلیت مدرن نامیدند. دانشجویان در این تجمع صد‌ها نفری شعار‌هایی مانند «کی شود دریا، زپوزه سگ نجس» از دیپلمات‌های وزارت خارجه کشورمان خواستند غیرت نشان داده و موجب عزت ملت شوند. «سلام بر محمد»، «ما همگی امت رسول الله هستیم»، «ابلیس پاریس مکرون است» و «مرگ بر فرانسه» از دیگر شعار‌هایی بود که تجمع‌کنندگان سر دادند.

دانشگاهیان و مردم انقلابی تهران همچنین در این تجمع خواستار «تحریم کالا‌های فرانسوی» شدند و باز نشر کاریکاتور‌های پیامبر مسلمانان را جرمی بزرگ و نابخشودنی دانستند. «امانوئل رشدی» و «توحش جاهلیت مدرن» از دست نوشته‌هایی بود که تجمع‌کنندگان با خود همراه داشتند.

حجت‌الاسلام سرلک و ماموستا جهاندار از علمای اهل سنت در ادامه این تجمع طی سخنانی اقدام فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند. حجت الاسلام سرلک گفت: «پیامبر ما، پیامبر رحمت است. مکرون اشتباه فکر کرده است که با توهین می‌تواند جلوی انتشار پیام پر از رحمت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را بگیرد.»

تجمع‌کنندگان در بخشی از این تجمع با به آتش کشیدن پرچم فرانسه و تصویر رئیس‌جمهور این کشور انزجار خود را نسبت به رفتار خصمانه دولتمردان فرانسوی نشان دادند. براساس این گزارش، مردم و دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت فرانسه با قرائت بیانیه در اعتراض به اهانت دولت فرانسه به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) به تجمع خود پایان داده و نماز مغرب و عشا را هم در مقابل سفارت فرانسه اقامه کردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اینهم جند روز دیگه میگدره و بعد کشور های وابسته شروع به التماس میکنند و اولیش ترکیه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار