کد خبر: 1023153
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مصاف با دومین حریف تدارکاتی در مسیر مقدماتی جام جهانی
داستان مقابل ازبکستان خوب پیش رفت، اما نه آنقدر که خیال ملتی از بابت دیدار با دو حریف چغر در مقدماتی جام جهانی (عراق و بحرین) راحت شود. با وجود این اشکالات بازی نخست را می‌توان به حساب عدم هماهنگی کامل تیم ملی گذاشت و بازی دوم مقابل مالی را محکی جدی‌تر دانست، چراکه حریف امروز تیم ملی را می‌توان به دلیل داشتن لژیونر‌هایی در تیم‌های رن، متز، لانس، آنژه، استراسبورگ و نانت فرانسه، تیم ملی (ب) فرانسه خواند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی ایران در مسیر آماده‌سازی برای حضوری پرقدرت در مقدماتی جام جهانی و مصاف با تیم‌های بحرین و عراق، بعد از دیدار با ازبکستان، در دومین دیدار تدارکاتی خود در دورانی که جهان به مبارزه با کرونا مشغول است، امروز در ترکیه مقابل مالی به میدان می‌رود، تیمی که می‌تواند عیار شاگردان اسکوچیچ را مشخص کند.

محک جدی‌تر با مالی

داستان مقابل ازبکستان خوب پیش رفت، اما نه آنقدر که خیال ملتی از بابت دیدار با دو حریف چغر در مقدماتی جام جهانی (عراق و بحرین) راحت شود. با وجود این اشکالات بازی نخست را می‌توان به حساب عدم هماهنگی کامل تیم ملی گذاشت و بازی دوم مقابل مالی را محکی جدی‌تر دانست، چراکه حریف امروز تیم ملی را می‌توان به دلیل داشتن لژیونر‌هایی در تیم‌های رن، متز، لانس، آنژه، استراسبورگ و نانت فرانسه، تیم ملی (ب) فرانسه خواند. هرچند که این تیم لژیونر‌هایی نیز در تیم‌های ویتریا ستوبال پرتغال، لایپزیش آلمان، ساوتهمپتون و آرسنال انگلیس و های‌تای اسپور ترکیه دارد که از مالی حریفی سرسخت و صدالبته با کیفیت می‌سازد. با این حال ابتلای پنج بازیکن این تیم به کرونا که باعث شد مالی مقابل غنا با ۱۵ بازیکن به میدان برود و تنها دو تعویض انجام دهد، اوضاع را برای دیدار دوستانه این تیم با ایران سخت کرده است.

وضعیت مبهم دومین حریف ایران

مسئله، اما در فاصله چند ساعت مانده به بازی با مالی، ابهاماتی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این بازی به دلیل داشتن بازیکنان کرونایی است که شایعه لغو این دیدار را بر سر زبان‌ها انداخته است، چراکه طبق اعلام فدراسیون فوتبال این کشور مولا واگوئه (آمیا فرانسه)، بوباکار کویاته (متس فرانس)، علی یرانگو (لویستانوس فرانسه) و حمیدو ترائوره (آدنا دمیراسپور ترکیه) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تست‌شان مثبت از آب درآمده است. همچنین نفراتی، چون موسی مارگا، دیاده ساماسکو، عبدولای دیابه، یویس بیسوما و علی ماله به دلایل نامشخص در اردوی این تیم حضور ندارند و همین موضوع ابهاماتی را در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مصاف ایران با مالی مطرح کرده است. این در حالی است که فیلم‌های منتشر شده از اردوی مالی، به خصوص بعد از بازی با غنا نشان می‌دهد که اعضای این تیم روحیه خود را حفظ کرده‌اند و کاملاً شاد هستند و مموتو توره، رئیس فدراسیون فوتبال مالی نیز با حضور در اردوی تیم ملی کشورش برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرده است.

انگیزه انتقام مصاف آخر

آخرین رویارویی ایران با غنا به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد. روز‌هایی که تیم ملی تازه شوک ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را پشت سر گذاشته بود و خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کرد، به همین منظور در تورنمنتی چهارجانبه به میزبانی قطر حاضر شده بود، اما به‌رغم داشتن نفراتی، چون طالب‌لو، نصرتی، سپهر و خسرو حیدری، فریدون زندی، آندو، معدنچی، فشنگچی، غلامرضا رضایی، محسن خلیلی و انصاریفرد، بعد از قبول شکست مقابل قطر میزبان، در دومین دیدار خود برابر مالی هم شکست خورد، آن هم در شرایطی که خیلی زود و در دقیقه ۱۲ توسط انصاریفرد به گل رسیده بود، اما دست‌آخر مالی به فاصله سه دقیقه دو بار دروازه ایران را باز کرد و شاگردان قطبی را شکست داد. باختی که اشتباهات خط دفاعی همانند بازی با قطر تأثیر بسیاری در آن داشت و حالا تیم ملی ایران می‌تواند انگیزه زیادی برای جبران و گرفتن انتقام مصاف آخر داشته باشد.

شناخت خوبی از نفرات تیم ملی دارم

مهم‌ترین مسئله در این رقابت‌ها، اما شناخت سرمربی کروات تیم ملی از بازیکنان و ایجاد هماهنگی بین آنهاست، خصوصاً که در بازی نخست کاملاً مشخص بود که شاگردان اسکوچیچ نیاز به سازماندهی و هماهنگی بیشتری در خط دفاعی دارند، چراکه ازبکستان نه فقط دو توپ به تیر دروازه ایران کوبید که یک مرتبه نیز موفق به گلزنی شد و این اشتباهات در بازی با تیم‌هایی، چون بحرین و عراق می‌تواند به معنای خداحافظی از سومین حضور متوالی در رقابت‌های جام جهانی باشد. با وجود این به نظر می‌رسد اسکوچیچ از اوضاع راضی است: «این کمپ به ما کمک کرد تا شناخت بهتری از ویژگی‌های فردی و تیمی همدیگر پیدا کنیم و این مسئله بسیار خوب و خوشحال‌کننده است. جو فوق‌العاده‌ای بر تیم ملی حاکم است. بازی با مالی محکی خوب و جدی برای تیم ملی است، چراکه در کنار نیجریه و سنگال جزو بهترین تیم‌های آفریقاست و تقریباً تمام بازیکنان حریف در فوتبال اروپا بازی می‌کنند. با وجود این برای ما مسئله مهم این است که بتوانیم خودمان را هم سطح با آمادگی بدنی بازیکنان مالی به چالش بکشیم، شک ندارم که شاگردانم با انگیزه بالا به میدان می‌روند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار