کد خبر: 1020311
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
فریدون حسن
جنگ که شروع شد ساک‌های‌شان را کنار گذاشتند و کوله برداشتند. لباس ورزشی را از تن درآوردند و لباس رزم پوشیدند تا ثابت کنند قبل از آنکه قهرمانی را آموخته باشند، راه و رسم پهلوانی را خیلی خوب ازبر کرده‌اند. اینگونه شد که پلاک‌ها جای مدال‌های‌شان را گرفت و از سکو‌های شرف و جوانمردی بجای سکو‌های جهانی و المپیک بالا رفتند و در تاریخ ایران اسلامی و ورزش کشور جاودانه شدند.

حرف از جوانان ورزشکاری است که انتخاب سختی را پیش‌رو داشتند. انتخابی بین قهرمانی و کسب افتخار و دفاع از آب و خاک و ناموس کشور. حرف از جوانانی است که در میدان ورزش برای خود نام‌ونشانی داشتند و حریفان را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشتند، اما آن روز‌ها میدان نبرد، جای دیگری بود و حریف، حریفی دیگر و آن‌ها نبرد با این حریف را برگزیدند.

حرف از جوانانی، چون ابراهیم هادی، رضایی‌مجد، سعید طوقانی، حسن غازی، محمد قورچانی و هزاران جوان ورزشکار دیگر است که نشان‌ها و مدال‌های قهرمانی را با ستاره‌های شرف عوض کردند تا هیچ متجاوزی جرئت نکند به خاک ایران اسلامی چپ نگاه کند. امروز آغاز هفته دفاع مقدس است و چقدر جامعه ورزش به خود می‌بالد که در این دفاع هشت ساله نمره قبولی گرفته است و با تقدیم ۵ هزار شهید ورزشکار، ۵ هزار شهیدی که هر کدام‌شان می‌توانستند قهرمانی باشند در مسابقات جهانی و حتی مهم‌تر از آن المپیک، اما ماندگار شدن ایران اسلامی را به مدال و قهرمانی ترجیح دادند.

جامعه ورزش کشور به خود می‌بالد که جوانانی را تربیت کرده که حتی امروز هم وقتی لازم باشد می‌توانند با انتخاب درست میدان مبارزه با دشمن را به میدان ورزش ترجیح دهند. این را ۱۲۰ شهید مدافع حرم جامعه ورزش می‌گویند و این یعنی ورزش کشور با وجود تمام حاشیه‌ها و برخی کج‌رفتاری‌ها راه خود را به درستی طی کرده و در بزنگاه‌ها از امتحان‌های سخت سربلند بیرون آمده است.

جوانان دیروز راه و رسم پهلوانی را به خوبی نشان دادند و جوانان امروز هم خیلی خوب این راه را یافتند. جوانان ورزشکار دیروز از مدال و جان‌شان گذشتند و جوانان ورزشکار امروز با درایت و هوشمندی این مبارزه و جهاد را به نوعی دیگر ادامه می‌دهند. نمونه‌اش تمام قهرمانانی هستند که در طول سال‌های پس از دفاع مقدس در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی چشم روی موفقیت، مدال و عنوان بستند تا از مظلوم دفاع کنند.

تردیدی نیست که این تفکر ادامه همان تفکر شهدای دفاع مقدس است و اگر لازم باشد با همان روش هم جلو خواهد رفت، چون مبارزه ادامه دارد و تا مبارزه ادامه دارد جوانان این مرز و بوم لحظه‌ای حاضر به کوتاه آمدن در برابر دشمن نیستند، درست مانند اینکه در برابر هیچ حریفی در میدان ورزش کوتاه نمی‌آیند.

جامعه ورزش کشور در طول سال‌های پس از دفاع مقدس نشان داد که همواره در کنار مردم است و با درک به موقع اوضاع و احوال کشور و مردم می‌تواند التیام‌بخش درد‌های جامعه باشد. حضور گسترده ورزشکاران در امدادرسانی‌ها در بلایای طبیعی، کمک‌های مؤمنانه و مواردی از این دست ثابت کرد که جوانان ورزشکار این مرز و بوم هر جا که لازم باشد لباس خدمت را به جای لباس ورزش بر تن می‌کنند و به میدان می‌آیند تا باری از مردم روی زمین نماند.

دفاع مقدس، سیل، زلزله و بیماری میدان‌های امتحان سخت ورزشکاران کشور بود. امتحان‌های سختی که ورزشکاران، مدال‌آوران و قهرمانان سربلند از آن‌ها خارج شدند و ثابت کردند که پهلوانان ایران هستند، پیش از آنکه قهرمان باشند و مدال‌آور. ثابت کردند که خوب می‌دانند فقط کسب مدال نیست که دل مردم کشورشان را شاد می‌کند و خنده را روی لبان‌شان می‌نشاند. ثابت کردند که پهلوانان نمی‌میرند، حتی اگر دوران قهرمانی‌شان کوتاه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار