کد خبر: 1019964
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد این یعنی دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی نداشته و نارنجی و زرد وجود ندارد. تمام استان‌های ایران در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند و به گفته مسئولان بهداشت و درمان در صورت ادامه این روند، آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید. اگر تا دیروز از اوج‌گیری کرونا در برخی از مناطق صحبت به میان می‌آمد حالا از واژه «انفجار» استفاده می‌شود و بر همین مبنا در تبریز آمار‌ها از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده است. در همین راستا نگرانی خوزستانی‌ها از سیر صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در حالی احتمال بازگشت دوران پراضطراب اوج این بیماری را بالا برده که خبر‌ها از افزایش هزینه‌های درمانی و چالش پولی بیمارستان‌ها و حوزه سلامت به دلیل جدال با این ویروس حکایت دارند.
سيداحمد هاشمي اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: وضعیت هیچ یک از استان‌های کشور خوب نیست و «انفجار» و ترکش‌های کرونا در هر منطقه خسارات زیادی برجای می‌گذارد.
تمام رنگ‌بندی‌های کرونایی کنار گذاشته شده و با ورود به فصل پاییز، به جای زرد و نارنجی، این رنگ قرمز است که استان‌های ایران را فرا گرفته است.

مسئولان همچنان حرف‌های خود مبنی بر اینکه هر تجمعی باعث افزایش آمار مبتلایان می‌شود را تکرار می‌کنند و نگرانی‌ها وقتی افزایش می‌یابد که از دهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بشنویم «قطعاً طی روز‌های آتی در مدارس موارد مثبت کرونا مشاهده خواهد شد.»

تبریز روز‌های بسیار سختی را تجربه می‌کند و اگر قرار باشد واژه «انفجار» را برای برخی از شهر‌های ایران استفاده کنیم، حتماً قم و تبریز بیش از هر جای دیگر لایق آن هستند. بخصوص وقتی که بدانیم، تبریز از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری و قم از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده‌اند.
ایرج حریرچی معاون‌کل وزارت بهداشت نیز گفته: «در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.»

خوزستان نگران بازگشت دوران پراضطراب
سیر صعودی تعداد کرونایی‌ها در خوزستان، موج نگرانی از بازگشت دوران پراضطراب اوج بیماری در این استان را بالا برده است. سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با بیان اینکه متأسفانه شرایط گذشته در حال تکرار شدن است و نگران بازگشت دوران تلخ و پراضطراب اوج بیماری هستیم، گفت: «از مردم انتظار داریم توصیه‌ها را جدی گرفته و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به شرایطی که در کشور و استان حاکم است، همه ما مؤظفیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا جان خود و دیگران را حفظ و از این مرحله سخت و نفس‌گیر عبور کنیم.»

رضا نجاتی در خصوص شیوه برگزاری آیین اربعین حسینی، با تأکید بر اینکه موکب‌ها امکان فعالیت در مسیر‌های به سمت پایانه‌های مرزی را ندارند و تنها برخی از موکب‌ها درون شهر‌ها با رعایت موازین بهداشتی اجازه خواهند داشت مواد بهداشتی توزیع کنند، ادامه داد: «در رابطه با اربعین با توجه به شیوع بیماری در منطقه و در ایران و عراق نشست‌هایی میان مسئولان دو کشور برگزار شد و مسئولان عراق اعلام کردند امسال اجازه برگزاری اربعین و مراسم پیاده‌روی به سوی کربلای معلی را نمی‌دهند لذا از مردم انتظار داریم به هیچ عنوان به سمت پایانه‌ها حرکت نکنند چرا که اجازه خروج به آن‌ها داده نمی‌شود.»

قزوین هم مثل دیگر استان‌های کشور به جای حرکت به سمت بهبود شرایط، از قرمز شدن شهرستان‌هایش خبر می‌دهد. در حال حاضر شهر‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا در وضعیت قرمز قرار دارند.
به گفته پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در روز پایانی هفته گذشته ۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان گزارش شد و با بستری شدن آن‌ها در بیمارستان، تعداد افراد تحت درمان در قزوین به ۳۲۱ نفر رسید که از این تعداد ۵۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

مجازات سنگین در انتظار مخفی کاران کرونایی
با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان‌های مختلف کشور در سمنان و با مثبت شدن تست ۱۳فروشنده یک فروشگاه زنجیره‌ای در سمنان اعلام شده اشد مجازات برای مخفی‌کاری کرونایی در نظر گرفته خواهد شد.

این تصمیم وقتی گرفته شد که مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونای سمنان از مثبت بودن آزمایش و تست کرونای ۱۳ نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان در بازرسی سرزده از آن خبر داد و با اشاره به سیر صعودی کووید۱۹ در استان به مدیران این فروشگاه‌ها و دیگر مراکز عرضه هشدار داد در صورت مخفی کاری در ارتباط با ابتلای کارکنان خود، مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

قاسم شریفی با بیان اینکه اعضای این کمیته بر حسب وظیفه ذاتی و حساس خود، بازرسی از مراکز عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و دیگر مراسم را به صورت مداوم و ۲۴ ساعته به انجام رسانده و در این راستا با توجه به افزایش شیوع کرونا در سطح استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و اتاق اصناف، همچنان مؤظف به بازرسی میدانی روزانه و مستمر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان هستند، گفت: «با توجه به اهمیت سلامت اقشار مختلف جامعه و نیز کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن گوشزد به مدیران اینگونه مراکز نسبت به اهتمام در رعایت نکات بهداشتی و توجه به سلامت کارکنان زیر مجموعه خود، اعلام می‌دارد در صورت ثابت شدن کوتاهی از سوی هر یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مخفی نگهداشتن بیماری کارکنان، قطعاً سنگین‌ترین مجازات‌ها، پس از گزارش این کمیته، از طریق مراکز ذیصلاح اعمال خواهد شد.»

معضلی که در موج بعدی کرونا به شدت نظام سلامت را درگیر خواهد کرد موضع تأمین هزینه‌ها و چالش‌های پولی و هزینه‌ای در حوزه سلامت به دلیل جدال با این ویروس خواهد بود.
براساس گزارش‌ها و طبق بررسی سازمان نظام پزشکی بعد از شیوع کرونا به طور کلی در حوزه سرپایی و بستری متناسب با نوع خدمت بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش هزینه صورت گرفته است که تأثیرات آن در بخش‌های مختلف خدمات پزشکی و سلامت نیز موجب افزایش قیمت‌ها شده است.
حال اگر بیمه‌ها و دولت از بیمارستان‌ها حمایت نکنند حتماً پاسخگویی به بیماران با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار