کد خبر: 1019657
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس گفت: نگاهی به مصوبات ستاد تنظیم بازار نشان می‌دهد در مقاطع مختلف تصمیمات بسیاری در ارتباط با بازار محصولات فولادی اخذ شده، اما عدم پیگیری اجرای تصمیمات باعث شده فعالان بازار فولاد به مصوبات وزارت صمت توجهی نکنند و به التهابات بازار دامن بزنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی طاهری سیاستگذاری غلط در توزیع محصولات فولادی را یکی از مشکلات بازار زنجیره فولاد دانست و تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی بورس کالای ایران مقرر شد کشف قیمت عادلانه محصولات فولادی در بورس کالا صورت گیرد، به همین دلیل مراجع تصمیم‌گیر در مقاطع مختلف از طریق وزارت صنایع (سابق)، ستاد تنظیم بازار و ... تلاش کرده‌اند محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود و خریداران بتوانند با قیمت‌های منصفانه نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده، این است که برخی از شرکت‌های تولیدکننده بخشی از محصول خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و مابقی محصول را در بازار خارج از بورس و بدون هیچگونه شفافیتی به فروش می‌رسانند.

طاهری ادامه داد: در بسیاری موارد دیده شده که با عرضه حداقلی محصولات و استفاده از روش‌های خاص، برای یک محصول قیمت نسبتاً بالایی در بورس کشف می‌شود و مابقی محصول در خارج از بورس به همان قیمت بورس به فروش می‌رسد، در حالی که اگر کل محصول در بورس عرضه می‌شد، تمام خریداران می‌توانستند با قیمت‌های نسبتاً پایین‌تری کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار