کد خبر: 1018946
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
پلیس امریکا خطاب به ساکنان ۱۲ ایالت درگیر آتش‌سوزی:
آتش سوزی ویرانگر ۱۲ ایالت امریکا را به خاکستر تبدیل و و ساکنان این مناطق را مجبور به فرار از خانه‌های‌شان کرده است. در حال حاضر یکصد حریق در ایالت‌های غرب امریکا گزارش شده که ۱۱ میلیون هکتار از جنگل‌های این مناطق را به طور کامل نابود کرده‌است. در حالی که رئیس‌جمهوری امریکا نسبت به وقوع این فاجعه سکوت کرده پلیس از مردم خواسته جانشان را بردارند و فرار کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سه‌هفته قبل که حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های ایالت کالیفرنیا را در بر گرفت و شروع به پیشروی کرد. رئیس‌جمهور امریکا با انتشار توییتی مسئولان این ایالت را به عنوان مقصران حادثه اعلام کرد. تلاش گسترده ۱۴‌هزار آتش‌نشان برای مهار آتش، اما تاکنون ثمری نداشته و آتش‌سوزی در حال حاضر سراسر شمال غربی اقیانوس آرام را در برگرفته است. هر چند ترامپ از آن زمان تاکنون در ۴۶‌مراسم رسمی سخن گفته، اما مقابل آتش‌سوزی هولناکی که بخش زیادی از جنگل‌های این کشور را به خاکستر تبدیل کرده سکوت کرده است.

با وجود اینکه آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت کالیفرنیا منجر به مرگ ۱۱‌نفر شده با این حال تلاش ۱۴‌هزار آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی گسترده هنوز ثمری نداشته به طوری که در ایالت اورگان در مرز شمالی کالیفرنیا ساکنان مجبور به فرار از منازل‌شان شدند. آن‌ها می‌گویند از چند روز قبل مأموران پلیس به آن‌ها هشدار داده‌اند که اسناد و مدارکشان را برداشته و به سرعت از مهلکه فرار کنند و جانشان را نجات دهند. در حالی که اداره اضطراری اورگن اعلام کرده بیش از ۴ میلیون نفر از ساکنان این ایالت از آتش‌سوزی مهلک گریخته‌اند، آتش‌سوزی همچنان با باد‌های غیرطبیعی و خشک پیشروی می‌کند و جهنم‌های بسیاری ایجاد می‌کند.

گسترش ایالت به ایالت آتش‌سوزی‌های امریکا حکایت از این دارد که آن‌ها امکانات لازم برای مقابله با این حجم آتش را ندارند، با این حال تنها راه مسئولان این ایالت‌ها این است که مردم را از منطقه خطر دور کنند. کیت براون فرماندار اورگان گفته است که تاکنون پنج‌شهر این ایالت به خاکستر تبدیل شده و سه نفر در آتش‌سوزی جان باخته‌اند. وی هشدار داده است که این حجم آتش‌سوزی در تاریخ این ایالت سابقه نداشته‌است و احتمال افزایش قربانیان حادثه وجود دارد. فرماندار اورگان درباره علت حادثه گفته است که احتمالاً آتش‌سوزی عمدی ایجاد شده در حال حاضر یک نفر در این باره بازداشت شده که ممکن است، افراد دیگری هم با او همکاری کرده باشند با این حال تحقیقات در این باره ادامه دارد. براساس این گزارش ایالت‌های کالیفرنیا، ایالت‌های اورگن و واشنگتن بیش از دیگر ایالت‌ها دچار خسارت‌شده‌اند و در چندین مورد کل شهر‌ها براثر آتش‌سوزی از بین رفته و به طور کامل تخریب شده است.

آتش‌سوزی ایالت اورگان حالا کالیفرنیا را هم تحت تأثیر قرار داده به طوری که حجم دود ناشی از حادثه منجر به تاریکی هوا و یکسان شدن روز و شب در این ایالت شده‌است. انتشار تصاویری از این ایالت که بیشتر به فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود شباهت دارد، منجر به وحشت ساکنان شده است. در همین حال ناسا عکسی را که از زمین گرفته شده، منتشر کرده که بزرگی این آتش‌سوزی را به خوبی نشان می‌دهد؛ چراکه حجم دود حاصل از آن از فضا هم مشخص است. ناسا اعلام کرده این دود آن قدر غلیظ و گسترده است که از ۵/۱ میلیون کیلومتر دورتر از سطح زمین نیز به راحتی قابل مشاهده است.

در حالی که افزایش دما و وزش باد‌های گرم موجب آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ایالت‌های اورگون، کالیفرنیا و واشنگتن شده تحقیقات بیشتر درباره چرایی وقوع این حوادث هولناک در جریان است. آتش‌سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی‌سابقه‌ای برجای گذاشته، به‌طوری که تاکنون حدود ۸۰۹‌هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته‌است. پهنه‌ای که به‌اندازه ۱۰‌برابر شهر نیویورک گزارش شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار