کد خبر: 1018319
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی:
وزیر سابق آموزش و پرورش در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: با هر کسی صحبت می‌کنم هیچ‌کس به تنهایی مسئولیت بازگشایی مدارس را قبول نمی‌کند، چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا نظرش را شفاف نمی‌گوید؟
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در برنامه یه روز تازه گفت: بحث ویروس کرونا امروز بسیار تعیین‌کننده در سلامت مردم و امنیت اجتماعی است؛ برای همین است که ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شد. مقام معظم رهبری حتی در مورد عزاداری تاسوعا و عاشورا گفتند من به عنوان رهبر از تصمیمات این ستاد تبعیت می‌کنم.
وی افزود: بنده هم در مجلس در بحث شروع سال تحصیلی جدید به عنوان رئیس فراکسیون فرهنگیان هم نامه‌ای نوشتم و هم مصاحبه کردم که به صورت گسترده پخش شد، چون واقعا این کار شوخی نیست؛ ۱۴ و نیم میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم داریم. پانزده و نیم میلیون به صورت مستقیم درگیر این اوضاع هستند که حداقل با ۱۵ و نیم میلیون خانواده هم ارتباط دارند یعنی کل کشور. بر همین اساس اگر قرار است تصمیمی گرفته شود اولین حق ما این است که بفهمیم چه کسی تصمیم را گرفته هست.
وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: به هیچ‌وجه نمی‌گویم تصمیم بازگشایی حضوری مدارس خوب یا بد است. می‌پرسم فکر و برنامه‌ریزی کردید؟ شما همه فکر‌ها را کردید؟ اگر کردید که رسما برای ما اعلام کنید. من به ستاد کرونا اعتماد دارم و الان باید جواب بدهد. از آقای وزیر می‌پرسیم این کاری که انجام دادید مصوبه ستاد مبارزه با کروناست؟ من با وزیر بهداشت صحبت کردم و گفتند من عضو هستم و دغدغه دارم و پرستاران و پزشکان با سختی‌هایی که تحمل کردند برای موج سوم اگر رخ دهد دیگر ظرفیتی وجود ندارد.
وی گفت: بحث من این است رئیس ستاد کرونا رئیس‌جمهور هستند آیا به رسانه ملی چیزی ابلاغ شده؟ قطعا نشده وگرنه اعلام می‌شد خب به من نماینده مجلس هم ابلاغی نرسیده که ما بررسی کنیم ببینیم چه کسی تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس گرفته است اگر موج سنگین کرونا فردا راه افتاد چه کسی پاسخگوست؟
حاجی‌بابایی افزود: دو تا بچه را در منزل نمی¬شود کنترل کرد، چون بچه هر جا دلش بخواهد بازی می‌کند؛ مگر می‌شود همینطوری تصمیم گرفت مدارس باز شود. در مجلس وزیر آموزش و پروروش را دعوت کردند باید بیاید گزارش بدهد و وزیر بهداشت هم دعوت شده است؛ ما از خدایمان است که شرایط مهیا باشد و این کار اجرا شود. اما نکته من این است امروز به نظر من هر شهرستان پروتکل خاص خودش را دارد، برای یک روستا باید تصمیم ویژه بگیرید. نمی‌شود بگوییم همه مثل همدیگر باشند. باید به مردم اطمینان بدهیم و اعتماد کنیم که این کار حتما براساس اصول انجام شده است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد کرونا چرا شفاف اعلام نمی‌کند که نظرشان چیست؟ من در صحبت‌هایی که با افراد مختلف و وزرا داشتم هیچ‌کدام حاضر نیستند مسئولیت را برعهده بگیرند. ستاد کرونا پیام بدهند و شفاف برای مردم اعلام کنند. اما از فهوای کلام اینطور می‌فهمم که انگار می‌خواهند این کار را چند روزی انجام بدهند ببینند چه می‌شود در حالی که باید گفت ما با ۱۶ میلیون آجر سر و کار نداریم این‌ها انسان هستند، اما برخی انگار متوجه نیستند.
برنامه یه روز تازه که کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار