کد خبر: 1015088
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
نگاهی به فعالیت استقلال و پرسپولیس در رشته‌های غیرفوتبالی به بهانه اعلام آمادگی آبی‌ها برای حضور در لیگ کشتی
در حالی مدیرعامل استقلال دیروز در جلسه با دبیر، از اعلام آمادگی این باشگاه برای حضور در لیگ کشتی خبر داد که تیمداری سرخابی‌ها در رشته‌های غیرفوتبالی با توجه به مشکلات مالی، تنها با حاشیه و جنجال همراه بوده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اگر اوایل دهه ۹۰ پرسپولیسی‌ها با مدیرعامل نظامی‌شان محمد رویانیان، تیمداری در رشته‌هایی غیر از فوتبال را در برنامه‌های‌شان قرار داده بودند و با گرفتن عکس یادگاری با احسان حدادی و بهداد سلیمی قصد داشتند خودشان را در بین منهای فوتبالی‌ها عزیز کنند، این روز‌ها شاهد نسخه استقلالی رویانیان در پرسپولیس هستیم، احمد سعادتمند با وعده‌های فراوان از جذب اسپانسر پفک آبی و تیمداری استقلال در رشته‌های دیگر می‌خواهد در صدر اخبار باشد.

بمب‌های منهای فوتبالی

سال ۹۰ بود که محمد رویانیان از ستاد حمل و نقل سوخت از خیابان مطهری به خیایان سئول و باشگاه پرسپولیس اسباب‌کشی و به عنوان مدیرعامل پرسپولیس کارش را آغاز کرد. علاوه بر حاشیه‌های مدیریتی رویانیان و باب کردن قرارداد‌های میلیاردی در فوتبال، برنامه‌هایش برای حضور پرسپولیس در رشته‌های منهای فوتبالی هم کم جنجال نداشت. با حضور رویانیان بود که تیمداری پرسپولیس در رشته‌های دیگر به صورت جدی پیگیری شد. او در مرداد سال ۹۱ در این باره گفته بود: «حمایت از تیم ملی یکی از وظایف باشگاه‌هاست. در این راستا چنانچه مسئولان صلاح بدانند ما آمادگی خود را برای تیمداری در یکی از رشته‌های مدال‌آور المپیک اعلام می‌کنیم. برهمین اساس بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا ورود پرسپولیس به یکی از رشته‌های تکواندو، دوومیدانی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی یا وزنه‌برداری طبق یک طرح مطالعاتی و با در نظر گرفتن تمام جوانب امر تحقق پیدا کند.»

همان‌طور که رویانیان در فوتبال به دنبال نام‌های بزرگ و بمب ترکاندن و کم کردن روی علی فتح‌الله‌زاده همتایش در استقلال بود در رشته‌های غیرفوتبالی هم باشگاه پرسپولیس در زمان رویانیان سراغ نام‌های بزرگ رفت، به طوری که احسان حدادی به تیم دوومیدانی پرسپولیس پیوست و بهداد سلیمی هم عضو تیم وزنه‌برداری پرسپولیس شد. بعد‌ها پس از رفتن رویانیان، پرسپولیس وارد حوزه تیمداری در رشته‌هایی مانند کشتی، شطرنج و واترپلو هم شد. البته در برخی رشته‌ها حضور پرسپولیس تنها به یک فصل بیشتر نرسید. این فعالیت‌ها چندان هم بدون موفقیت نبود و نمونه آن قهرمانی پرسپولیس در لیگ نیمه‌تمام واترپلو به دلیل کرونا بود که اوایل مرداد امسال اعلام شد.

با این حال فعالیت پرسپولیس در رشته‌های غیر‌فوتبالی بدهی‌های زیادی را روی دست این باشگاه گذاشت، طوری که سال ۹۳ برخی از طلبکاران تیم کشتی پرسپولیس حکم توقیف اموال باشگاه را گرفتند. علاوه بر این بازیکنان تیم شطرنج پرسپولیس که با چهره‌های نامداری مانند احسان قائم‌مقامی، پرهام مقصودلو و آرین غلامی سال گذشته به مقام سوم لیگ ایران رسیدند تا امروز هیچ دریافتی نداشته‌اند، طوری که اردیبهشت امسال سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران که هدایت تیم بانوان پرسپولیس را برعهده داشت، گفته بود: «قرارداد ما با باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ شطرنج به اندازه کاغذپاره ارزش داشت.»

نسخه استقلالی رویانیان

با وجود چنین مصائبی که تیمداری سرخابی‌ها در رشته‌های غیرفوتبالی داشته است، از ابتدای امسال شنیده‌هایی از تیمداری باشگاه استقلال در رشته‌های مختلف به گوش می‌رسد و احمد سعادتمند گویا می‌خواهد جا پای محمد رویانیان بگذارد. البته باشگاه استقلال در سال‌های اخیر تجربه حضور در لیگ شطرنج را دارد، اما گویا با آمدن سعادتمند، او قصد دارد استقلال در رشته‌های بیشتری تیمداری کند.

ابتدا صحبت از حضور تیم استقلال در لیگ والیبال با هدایت مصطفی کارخانه بود که به سرانجام نرسید. فوتسال هم دیگر رشته‌ای بود که استقلالی‌ها برای حضور در آن ابراز تمایل کردند و حتی صحبت از حضور وحید شمسایی در استقلال به میان آمد. البته این خبر با تکذیب شمسایی روبه‌رو شد، اما فوتسالی‌ها از حضور استقلال در لیگ حمایت کردند. حضور در لیگ بسکتبال بانوان هم دیگر وعده سعادتمند است. گویا سعادتمند به فریده شجاعی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال و همسر مرحوم پورحیدری این وعده را داده، اما عملی شدن آن با توجه به شنیده‌ها، بعید به نظر می‌رسد.

در تازه‌ترین وعده هم دیروز سعادتمند در جلسه با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از حضور استقلال در لیگ کشتی خبر داده و حتی برخی سایت‌های خبری نیز دیروز خبر دادند که استقلالی‌ها با رضا یزدانی، قهرمان سابق کشتی آزاد جهان، مشهور به پلنگ جویبار مذاکراتی را برای قبول هدایت تیم خود انجام داده‌اند.

احمد سعادتمند که دیروز از دفتر باشگاه استقلال در شمال غرب تهران خودش را به مجموعه ورزشی آزادی در غرب تهران رسانده بود، پس از جلسه با علیرضا دبیر گفت: «باشگاه استقلال خواهان تیمداری در رشته‌های غیرفوتبالی است و در گام اول به جهت اینکه رشته کشتی ورزش ملی ما محسوب می‌شود، بنا داریم در لیگ برتر کشتی آزاد شرکت کنیم.» در حالی استقلالی‌ها برای تیمداری در رشته‌های غیرفوتبالی دست‌شان را بالا برده‌اند که نگاهی به فعالیت سرخابی‌ها تنها در یک دهه گذشته نشان می‌دهد که نه تنها این تصمیم برای آن‌ها خیری نداشته، بلکه دردسر‌های فراوانی هم داشته است، به خصوص که مدیرعامل استقلال در شرایطی از حضور آبی‌ها در رشته‌های منهای فوتبالی صحبت می‌کند که بودجه باشگاه برای اداره تیم فوتبال هم کفاف نمی‌دهد و کوهی از بدهی‌های داخلی و خارجی، وضعیت سخت مالی را برای استقلالی‌ها رقم زده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار