کد خبر: 1014252
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
برگ‌هایی از زندگی ۱۴ نفر از شهدای دریایی ناوچه کنارک
عصر روز یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و ۱۹ نفر از دریادلان این شناور به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند.
مبینا شانلو
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: عصر روز یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و ۱۹ نفر از دریادلان این شناور به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند. چندی پیش روایتی از پنج شهید این حادثه، شهیدان حسین سپهری اهرمی، رضا دهقانی، مصطفی پویانفر، مهدی رازی و سیدمنصور موسوی‌نژاد را تقدیم حضورتان کردیم. این‌بار با مساعدت ناوسروان سعید ملایی از منطقه سوم دریایی کنارک معرفی ۱۴ شهید دیگر حادثه شهیدان ناو استوار دوم غواص محمد اردنی، شهید ناو استوار دوم تفنگدار دریایی محمد افشون‌فر، شهید مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل، شهید ناوبان یکم عرشه اسماعیل پورخسرو، شهید ناو استواریکم مخابرات سیدحامد جعفری، شهید ناو استوار یکم تفنگدار دریایی سیدمرتضی خادمی حسینی، شهید مهناوی یکم بهیار آرمان سرحدی، شهید ناو استوار یکم برق محمد صیادی، شهید ناو باندوم وظیفه فخرالدین فلک‌نازی، شهید ناو استوار یکم مخابرات عادل قاسم‌زاده، شهید کارمند محمدابراهیم کاظمی، شهید مهناوی یکم برق مهدی هاشمی‌خواه، شهید ناو استوار یکم مکانیک سعید یاراحمدی و شهید ناوبان یکم الکترونیک جعفر کوهی قایق از محضرتان می‌گذرد.

شهید محمد اردنی قهرمان غواصی

محمد اردنی در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۷۴ در زاهدان متولد شد. ایشان با مدرک دیپلم و در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۳ در ارتش جمهوری اسلامی ایران استخدام شد.

در سال ۱۳۹۵ از پایگاه رشت به منطقه سوم دریایی نبوت منتقل شد. وی در یگان غواصی این منطقه مشغول فعالیت بود. شهید اردنی در مسابقات ملی و بین‌المللی غواصی نیز شرکت و عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی کسب کرد. همچنین در دوره‌های غواصی عمق زیاد، کمک‌های اولیه احیای غواص، مقدماتی و پیشرفته ام ۳، ش. م. ه و جنگ‌های نوین شرکت کرده بود که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید. این شهید بزرگوار هنگام شهادت متأهل و دارای یک فرزند پسر دوساله بود.

شهید محمد افشون‌فر تفنگدار دریایی

شهید محمد افشون‌فر در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۷۵ و در شهر ممسنی از توابع استان فارس متولد شد. محمد در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. رسته وی تفنگدار دریایی و یگان خدمتی این شهید گروهان شناور‌های هجومی تیپ تکاوران دریایی کنارک بود که همراه تعدادی از همکارانش در آب‌های جاسک و چابهار دچار سانحه شد و به شهادت رسید. این شهید بزرگوار هنگام شهادت مجرد بود.

شهید آرش پاکدل متخصص الکترومکانیک

آرش پاکدل متولد ۱۶ خرداد ۶۸ مشهد مقدس است. ایشان با مدرک دیپلم وارد ارتش جمهوری اسلا می‌ایران شد. پاکدل در مکانیک و الکترومکانیک تخصص داشت و ابتدا در ناو موشک‌انداز نقدی به عنوان کمک متصدی دستگاه‌های فرعی خدمت می‌کرد و پس از آن به ناو پشتیبانی رزمی کنارک رفت تا در این ناو پشتیبانی به خدمت بپردازد.

ایشان حین انجام تمرین دریایی در ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ به شهادت رسید. این شهید متأهل و دارای یک فرزند خردسال بود.

شهید عادل قاسم‌زاده کاربر مخابرات رادیویی

شهید عادل قاسم‌زاده ۱۰ دی ماه ۱۳۶۹ در شهر اهر متولد شد.

پس از اخذ مدرک دیپلم وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و در پایگاه نیروی دریایی رشت مشغول خدمت شد. در سال ۱۳۸۹ از پایگاه رشت به پایگاه بوشهر و پس از آن نیز به منطقه سوم دریایی نبوت منتقل شد. شهید قاسم‌زاده به عنوان کاربر مخابرات رادیویی در ناو پشتیبانی رزمی کنارک مشغول فعالیت بود. این شهید بزرگوار هنگام شهادت متأهل و دارای یک فرزند پسرچهار ساله بود.

شهید سیدحامد جعفری متخصص توپخانه

شهید سیدحامد جعفری در شهر آب بر متولد شد. پس از کسب مدرک دیپلم، وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. در سال ۹۲ از پایگاه دریایی رشت به پایگاه دریایی بوشهر و پس از خدمت در بوشهر به منطقه سوم دریایی نبوت کنارک منتقل شد. در این منطقه در ناو پشتیبانی رزمی کنارک با عناوین شغلی متفاوت اعم از متخصص توپخانه و ملوان و نیز کمک کاربر مسلسل ۲۰ م م به خدمت پرداخت. این شهید بزرگوار چندین بار مورد تشویق قرار گرفت. همچنین وی هنگام شهادت متأهل و دارای یک پسر چهار ساله بود.


شهید مهدی هاشمی‌خواه متخصص برق و الکترونیک

شهید مهدی هاشمی‌خواه متولد ۱۹ شهریور ماه ۷۸ گنبدکاووس بود که پس از کسب مدرک دیپلم وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. وی به عنوان متخصص برق و الکترونیک در نیروی دریایی راهبردی به خدمت مشغول شد. ابتدای خدمت خود را در منطقه سوم دریایی نبوت به عنوان تعمیرکار رادار‌های هدایت آتش در ناو موشک‌انداز کلات گذراند و پس از آن به عنوان متخصص به ناو پشتیبانی رزمی کنارک رفت. این شهید بزرگوار هنگام شهادت متأهل بود.

شهید جعفر کوهی قایق افسر اجرائیات جنگال

جعفر کوهی قایق در تاریخ یک مهرماه ۶۵ در شهرکرد به دنیا آمد.

وی پس از گذراندن دوران تحصیل خود تا مقطع لیسانس، در اسفندماه ۱۳۹۵ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در آمد و در منطقه سوم دریایی نبوت نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد.

شهید کوهی در گردان سوم عملیاتی جنگال منطقه سوم دریایی نبوت مشغول خدمت بود.

از جمله سوابق انتصاباتی وی می‌توان به افسر اجرائیات جنگال و کارشناس اقدامات پشتیبانی الکترونیکی جنگال اشاره کرد.

در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار شرکت فعالی در مراسم‌های ملی و مذهبی برگزار شده داشت. وی هنگام شهادت متأهل و دارای یک فرزند پسر سه ساله بود. این شهادت‌ها نشان می‌دهد که دریادلان نیروی دریایی با پوشیدن لباس سفید مقدس در صف شهادت ایستاده و همواره خود را برای هرگونه جانفشانی و ایثار آماده کرده‌اند.

شهید محمد صیادی متخصص الکترونیک

شهید محمد صیادی در شانزدهمین روز از مهر سال ۶۹ در زاهدان متولد شد و پس از کسب مدرک دیپلم در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۸۸ در ارتش جمهوری اسلامی ایران استخدام شد. وی ابتدای خدمت خود در پایگاه رشت بود و سپس به منطقه سوم دریایی نبوت کنارک منتقل شد.

محمد در این منطقه در ناوتیپ مشغول خدمت بود.

تخصص وی برق و الکترونیک بود و در یگان محل خدمتش شغل‌های مختلفی از جمله متصدی نگهداری و تعمیر سیستم‌های برق و الکترونیک داشت که در آب‌های جاسک و چابهار، دچار سانحه شد و همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید. این شهید بزرگوار هنگام شهادت متأهل و دارای یک فرزند پسر شش ساله بود.

شهید فخرالدین فلک‌نازی برنامه‌نویس کامپیوتر

شهید فخرالدین فلک‌نازی در تاریخ ۲۲ خردادماه ۱۳۷۳ در روستای دهتل از توابع شهرستان بستک استان هرمزگان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای محل زندگی خود فراگرفت و برای تحصیل در مقطع متوسطه به یکی از شهر‌های همجوار رفت. فلک‌نازی در سال ۱۳۹۲ در رشته مهندسی معدن دانشگاه شهید باهنر کرمان پذیرفته شد. این شهید تسلط کامل به زبان انگلیسی و نیز نرم افزار و برنامه‌نویسی کامپیوتر داشت و در زمینه ساخت اپلیکیشن فعالیت می‌کرد. ایشان در سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفت به خدمت مقدس سربازی اعزام شود. سرانجام در اول دی ماه ۱۳۹۸ به مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا در سیرجان اعزام و پس از کسب آموزش‌های لازم به منطقه سوم دریایی نبوت کنارک منتقل شد و در ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ به شهادت رسید.

شهید اسماعیل پورخسرو ناوبان یکم منطقه سوم دریایی

شهید اسماعیل پورخسرو در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۷۶ در شهرستان داراب از توابع استان فارس دیده به جهان گشود و در تاریخ ۵ تیرماه ۹۴ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد.

آخرین مدرک تحصیلی‌اش لیسانس بود.

شهید پورخسرو در یگان ناوتیپ سطحی و زیر سطحی منطقه سوم دریایی نبوت کنارک مشغول خدمت بود که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار هنگام شهادت مجرد بود.


شهید محمدابراهیم کاظمی

شهید محمدابراهیم کاظمی در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۷۰ در جاجرم متولد شد.

وی در سال ۱۳۹۸ به استخدام منطقه سوم دریایی نبوت کنارک در آمد و ابتدای خدمت خود را در ناو موشک‌انداز نقدی به عنوان کمک آشپز بود.

پس از آن به ناو پشتیبانی رزمی کنارک رفت تا به عنوان آشپز دیگر پرسنل این ناو را در مأموریت‌های محوله همراهی کند.

در تاریخ ۲۱ /۲ /۱۳۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و ایشان همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار هنگام شهادت متأهل بود.

شهید سیدمرتضی خادمی حسینی قهرمان والیبال

شهید سیدمرتضی خادمی حسینی اهل شیراز و متولد ۶ شهریور ماه سال ۱۳۷۰ بود که در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۰ در ارتش جمهوری اسلامی ایران استخدام شد و تا اسفند ماه ۱۳۹۱ در پایگاه منجیل خدمت کرد و پس از آن به منطقه سوم دریایی نبوت کنارک منتقل شد. رسته وی تفنگدار دریایی و در گردان یکم تکاوران دریایی تیپ تکاوران دریایی کنارک مشغول خدمت بود. از جمله سوابق انتصاباتی ایشان می‌توان به انباردار مهمات، فرمانده گروه تفنگدار و فرمانده رسد خمپاره‌انداز ۱۲۰ م م در گردان یکم اشاره کرد. ایشان همراه تعدادی از همکارانش در ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ به شهادت رسید. این شهید بزرگوار به ورزش والیبال نیز علاقه داشت و یک بار نیز به مقام قهرمانی رسیده بود. همچنین فردی بسیار جدی در امور محوله از سوی فرماندهان بود که بار‌ها مورد تشویق قرار گرفت.

شهید سعید یاراحمدی متخصص تعمیرات

شهید سعید یاراحمدی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۱ در شهر آب پخش متولد و با دیپلم وارد آموزشگاه نظامی رشت شد و پس از دوسال تحصیل و فراگیری آموزش‌های لازم در سال ۱۳۹۱ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به بوشهر رفت. پس از خدمت در بوشهر نیز به منطقه سوم دریایی نبوت کنارک رفت تا ادامه خدمت خود در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این منطقه سپری کند. ایشان در ناو پشتیبانی رزمی کنارک، متخصص تعمیرات موتور‌های اصلی و فرعی ناو بود. این شهید بزرگوار دفعات متعددی از سوی سلسله مراتب فرماندهی مورد تشویق قرار گرفت. شهید یاراحمدی هنگام شهادت متأهل بود که در رمضان سال ۹۹ به شهادت رسید.

شهید آرمان سرحدی متخصص بهداشت و درمان

شهید آرمان سرحدی در تاریخ یازدهم مهر ۷۷ در زاهدان متولد شد. پس از کسب مدرک دیپلم خود، در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۶ در ارتش جمهوری اسلامی ایران استخدام شد.

تخصص وی بهداشت و درمان و در درمانگاه منطقه سوم دریایی نبوت مشغول فعالیت بود که در تاریخ ۲۱ /۲ /۱۳۹۹ حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و همراه تعدادی از همکارانش به شهادت رسید. این شهید بزرگوار چندین بار مورد تشویق قرار گرفت. وی هنگام شهادت مجرد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار