کد خبر: 1012355
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، اغلب مواقع به‌خاطر پیام‌هایی که در حساب توئیتر خود منتشر می‌کند، احساس پشیمانی می‌کند.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد بیشتر مواقع بابت پیام‌هایش در «توئیتر» احساس پشیمانی می‌کند.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: «گاهی خیلی دوست دارم از توئیتر استفاده کنم و علیه رسانه‌های اخبار جعلی حرف بزنم».
در این مصاحبه مجری برنامه از ترامپ پرسید: «از آنجا که شما را در توئیتر دنبال می‌کنم، آیا تا کنون پیش آمده که توئیتی منتشر کنید و بعد بیدار شوید و بگویید اوه مرد! کاش آن را منتشر نکرده بودم؟»
ترامپ در پاسخ گفت: «اغلب، بسیاری از مواقع. در زمان قدیم نامه‌ای می‌نوشتی و بعد با خودت می‌گفتی این نامه خیلی بزرگی است. آن را داخل میزت می‌گذاشتی و فردای آن روز برمی‌گشتی و می‌گفتی اوه خوشحالم که آن را نفرستادم، درست است؟ اما توئیتر این‌طور نیست، درست است؟»
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «[در توئیتر]فوراً آن را منتشر می‌کنی و احساسی عالی داری و بعد تماس‌هایی دریافت می‌کنی که می‌گویند واقعاً این حرف را زده‌ای؟ می‌گویم "مگه چه ایرادی داشته؟ " و بعد چیز‌های زیادی پیدا می‌شوند».
ترامپ در ادامه گفت، توئیت‌هایی که در حساب خود «بازنشر» می‌کند، بیشتر از توئیت‌هایی که خودش می‌نویسند او را به دردسر می‌اندازند.
او در این باره گفت: «هنگام بازنشر توئیت مچت را می‌گیرند و می‌گویند اوه پیام این فرد دیوانه را بازنشر کرده‌ای؟ حتی نگاه هم نکرده‌ای. فقط کافی است بازنشر کنی و بعد بسوزی. یک چیزی را می‌بینی و فکر می‌کنی خوب است، ولی درباره آن تحقیق نمی‌کنی».
ترامپ ظرف چهار سال گذشته از حساب توئیتری خود جهت تخریب سیاست‌مداران و رسانه‌های مخالف خود استفاده کرده است. علاوه بر این شماری از توئیت‌های او جنجال‌ها و بحران‌هایی را در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا ایجاد کرده‌اند.
او از طریق توئیتر بار‌ها کشور‌های هم‌پیمان آمریکا را به خروج نیرو‌های نظامی تهدید کرده است. همچنین به اتهام‌زنی علیه کشور‌های رقیب نظیر روسیه چین پرداخته است. وی حتی از حساب توئیتری خود برای صدور دستور عفو متهمان و محکومین و مداخله در رویه‌های قضایی استفاده کرده است.
رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر و از زمان شروع اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور، بار‌ها در حساب توئیتر خود، معترضان را به برخورد با تمام قدرت تهدید کرده است. او چندی پیش ویدئویی را در توئیتر خود بازنشر کرد که در آن یک نژادپرست سفیدپوست فریاد می‌زد: «قدرت سفید». اما از آنجا که ترامپ بعد از نشر این ویدئو به بازی گلف رفته بود متوجه این اشتباه بزرگ نشد و هنگامی آن را از صفحه خود حذف کرد که سیلی از انتقادات تند علیه وی روانه شده بود.
شرکت پیام‌رسان توئیتر طی چند ماه اخیر ناچار شده است بر روی برخی پیام‌های ترامپ برچسب خشونت‌آمیز یا حاوی مطالب اثبات نشده زده و این پیام‌ها را از دید کاربران مخفی کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار