کد خبر: 1011138
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد خبر داد؛
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: ما برای سال ۹۹ احداث ۱۹۰ نیروگاه خورشیدی را بنا به درخواست‌های مردم در دست اقدام داریم، اگر تا پایان سال ۹۹ این تعداد اضافه شود، ۳ مگاوات دیگر به میزان تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی اضافه شده و در کل ۹ مگاوات می‌شود.

علیرضا کاشی در خصوص احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در مشهد، اظهار کرد: در کل شرکت‌های توزیع که ما نیز جزئی از آن هستیم، در خصوص ترویج فرهنگ استفاده از نیروگاه‌های پاک که نیروگاه‌های خورشیدی بوده، فعالیت‌هایی در حال انجام است تا مردم را راغب کنیم که از این مساله استفاده کنند، این به نفع خودشان و محیط زیست و همچنین صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی کشور است.

وی بیان کرد: مشهد بزرگ‌ترین شهر در کل کشور است که در این شهر 460 نیروگاه خورشیدی روی پشت بام‌ها نصب کردیم که میزان تولید برق این نیروگاه‌ها حدود 6 مگاوات است. ما برای سال 99 احداث 190 نیروگاه دیگر را بنا به درخواست‌های مردم در دست اقدام داریم و در حال انجام کارهای آن هستیم، اگر تا پایان سال 99 این تعداد اضافه شود، 3 مگاوات دیگر به میزان تولید برق اضافه شده و در کل 9 مگاوات می‌شود.

کاشی گفت: ما سامانه‌ای در شرکت توزیع داریم که مردم می‌توانند هم به این سامانه و هم به میزهای خدمت در کل امورهای اجرایی مراجعه کنند، می‌توانند وارد سایت ما شوند و تمامی اطلاعات مد نظر لازم برای ساخت و احداث نیروگاه، اطلاعات و تفاهم‌نامه‌ها را مطالعه نمایند و ما با آنها همکاری خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خود مشترکان باید برای نیروگاه‌ها هزینه کنند، عنوان کرد: وقتی نیروگاه ساخته و به برق سراسری شهر مشهد وصل می‌شود، بر مبنای میزان تولیدی که صورت می‌گیرد، طبق تفاهم‌نامه به آنها ریال پرداخت می‌کنیم. در قراردادهایی که با آنها می‌بندیم، نرخ برق دو، سه برابر بیشتر از نرخ برقی است که به حالت عادی به مردم می‌فروشیم، یعنی نرخ برقی که نیروگاه‌های خورشیدی به ما می‌دهند، ریالش بیشتر از نرخ برق‌هایی است که شرکت برق به مردم می‌فروشد.

وی افزود: این یک سرمایه‌گذاری قابل اطمینان است که افراد می‌توانند آن را انجام دهند. یک کارآفرینی و به نوعی کسب درآمد برای آن خانواده است که اگر در این زمینه راغب شوند می‌توانند مادام‌العمر تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت برق منعقد کنند که همه ماهه بنا به میزان برقی که در نیروگاه خورشیدی منزل یا محل کار آنها تولید می‌شود، ماهانه پول بگیرند و کسب درآمد می‌کنند.

کاشی در خصوص استخراج رمزارزها، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که برای ارز دیجیتال نصب می‌شود، برق بسیار بالایی مصرف می‌کنند، بنابراین هماهنگی‌هایی توسط وزارت نیرو با سازمان صمت انجام و به شرکت‌های توزیع ابلاغ شد در صورتی که متقاضی، مجوز سازمان صمت را داشته باشد، ما موظف هستیم برای ارزهای دیجیتال تامین برق داشته باشیم، زیرا ارزهای دیجیتال شرایط خاص خود را دارند و میزان برق مصرفی برای آن قابل توجه است، بنابراین حتما باید مجوز سازمان صمت را داشته باشند که با آن مجوز، تامین برق انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار