کد خبر: 1008243
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد:
استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در جهت ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند.

افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:در ابتدای سال ۹۹ و همزمان با شیوع بیماری کرونا، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه خانه کتاب به مناسبت آخرین نوروز قرن و بنا به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کووید_۱۹، پویش ملی #با_کتاب_در_خانه ویژه کودکان و نوجوانان را در سراسر کشور برگزار نمود.
هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در جهت ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و  نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند. این پوشش همچنین به دنبال ترویج توجه به امور بهداشتی در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت به وجود آمده بودو در آن از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود، کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند.
این پویش در ادامه برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار شد، اما محدود به شرکت‌کنندگان جام باشگاه‌ها نبود و همه کودکان و نوجوانان می توانستند در آن شرکت کنند.
در این پویش خانم ها پریا فاضلی و مائده قدمگاهی از شهرستان نیشابور، خانم ستایش یوسفی از شهرستان سبزوار و اقای پارسا جاهدی از شهرستان مشهد ، از مقطع دبستان برگزیده شدند. اینجانب ضمن تبریک به این آینده سازان عزیز کشور، پیروزی و موفقیت درتمامی عرصه های زندگی را برای ایشان خواستارم و از خانواده های این عزیزان و سایر شرکت کنندگان در این طرح، بابت همکاری در گسترش فرهنگ کتابخوانی کمال تشکر را دارم. امید آنکه به یاری ایزد مهربان، تمامی کودکان و نوجوانان سرزمین پاکمان ایران، همواره از درخت پر برکت دانش بهره مند باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار