کد خبر: 1001414
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
سفر اولیای‌دم پرونده به قندهار سبب شد تا برادر مقتول که از ۱۸‌سال قبل به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد همچنان با سرنوشتی مبهم مواجه باشد. متهم که قبلاً اعلام کرده‌بود، توان پرداخت دیه را دارد حالا درخواست قسط‌بندی آن را مطرح کرده است که از سوی قضات دادگاه پذیرفته نشد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  اوایل بهار‌سال‌۸۲ مأموران پلیس از درگیری خونین بین دو برادر در پیشوای ورامین باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد، یکی از دو برادر که مردی ۳۰‌ساله بود با ضربات چاقو به قتل رسیده‌است. بنابراین عامل قتل که مردی ۲۸‌ساله بود و در محل حضور داشت دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و در شرح ماجرا گفت: لحظاتی قبل وقتی از سر کار به خانه برگشتم دیدم که برادرم با عمویم درگیر شده و او را به شدت کتک زده‌است. حال عمویم وخیم بود و برادرم دنده‌های او را شکسته بود. از این ماجرا عصبانی و با عزیز درگیر شدم. او به من حمله کرد به همین دلیل دست به چاقو شدم و چند ضربه به برادرم زدم. بعد از اعتراف متهم و کامل شدن تحقیقات پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. ابتدای جلسه پنج‌فرزند مقتول و پدر و مادر وی اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. سپس متهم بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت حاضر به پرداخت دیه است. هیئت قضایی بعد از ختم جلسه متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند. با تأیید حکم در دیوان عالی کشور همسر و فرزندان مقتول که با مشکلات مالی روبه‌رو بودند به دلیل عدم پرداخت دیه از سوی متهم به ناچار ایران را ترک کردند و به قندهار افغانستان رفتند و دیگر نتوانستند پیگیر پرونده شوند.

به این ترتیب با گذشت ۱۸سال از حادثه و مهاجرت خانواده مقتول، متهم با نوشتن نامه‌ای به قضات دادگاه اعلام کرد که توان پرداخت دیه را ندارد و از هیئت رسیدگی کننده خواست که با قسط‌بندی کردن دیه موافقت کنند. روز گذشته متهم از زندان به شعبه دوم دادگاه منتقل شد و به قاضی زالی گفت: ۱۸‌سال است که در زندان هستم و توان پرداخت دیه را ندارم. از قضات دادگاه می‌خواهم با تقسیط دیه موافقت کنند تا بعد از آزادی بتوانم آنرا بپردازم. فرزندان برادرم به خاطر مشکلات مالی به افغانستان رفته‌اند و من به آن‌ها دسترسی ندارم.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به اینکه متهم در جلسه قبل اعلام کرده بود توان پرداخت دیه را دارد با درخواست وی موافقت نکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار