کد خبر: 1000988
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
رئیس جمهور آمریکا در ادامه سیاست دولت خود در قبال ایران، علنا در فضای مجازی با گروه‌های تروریستی علیه تهران همکاری می‌کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب هفته گذشته پس از اظهارات تهدیدآمیز خود مبنی بر دستور حمله به نیرو‌های آمریکایی علیه کشتی‌های ایرانی در منطقه، توییت یکی از حساب‌های متعلق به گروهک تروریستی منافقین را که به تمجید و حمایت از اظهارات جنگ طلبانه وی پرداخته بود، بازنشر (ریتوییت) کرد.

این اقدام معنادار رئیس جمهور آمریکا حتی مورد انتقاد برخی محافل در داخل آمریکا قرار گرفت و عده‌ای ترامپ را بخاطر بازنشر توییت یه گروهک تروریستی سرزنش کردند.

اما نکته اینجاست که فرد دارنده حساب کاربری (تحت عنوان حشمت علوی) هم وجود خارجی ندارد و هم متعلق به گروهک تروریستی منافقین است که توسط چندین نفر از اعضای این فرقه مدیریت می‌شود.

البته این اولین بار نیست که مقامات ارشد آمریکایی به این حساب کاربری یا حساب‌های کاربری مشابه رجوع می‌کنند. چند سال پیش کاخ سفید برای توجیه سیاست خود در قبال ایران و نقض برجام به مقاله‌ای که توسط حشمت علوی در مجله فوربس منتشر شده بود، استناد کرد. این ماجرا هم آن زمان سر و صدای زیادی را به پا کرد.

پایگاه آمریکایی «اینترسپت» در ۹ ژوئن ۲۰۱۹ در گزارشی به نقل از دو منبع درباره این حساب کاربری نوشت: «به بنظر می‌رسد حشمت علوی وجود خارجی ندارد. شخصیت علوی در اصل عملیات پروپاگاندا است توسط گروه مجاهدین خلق (منافقین) اجرا می‌شود.»

این گزارش به نقل از حسن حیرانی، یکی از اعضای ارشد جدا شده از گروهک تروریستی منافقین نوشت که این حساب توسط «یک تیم از اعضای مجاهدین خلق» مدیریت می‌شود.

حشمت علوی که وجود خارجی ندارد توسط رسانه‌های آمریکایی و سعودی به عنوان «فعال ایران حامی حقوق برابر» معرفی شده و مقالات متعددی را در فوربس، هیل، دیلی کالر، فدرالیست، و رسانه سعودی العربیه منتشر کرده است.

جالب است زمانی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها خواستار افشای هویت یا ارائه سندی دال بر وجود خارجی حشمت علوی شدند، این حساب کاربری گفت که هویت و عکس واقعی خود را افشا نخواهد کرد. این حساب کاربری حتی ابایی در حمایت از گروهک منافقین نداشته است و علنا در مطالبی از این گروهک حمایت کرده است.

حشمت علوی هیچ وقت حتی حاضر به مصاحبه یا حضور در رسانه‌های ضدایرانی برای مصاحبه نشده است. به نظر می‌رسد که گروهک منافقین از این کاربر برای انتشار مطالب ضدایرانی در رسانه‌های خارجی به ویژه آمریکایی استفاده کرده و از این طریق عمدتا از سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران یا جنگ علیه ایران حمایت کرده است.

پس از افشای این ماجرا در سال گذشته و علنی شدن موضوع، برخی از رسانه ها، مطالب منتشر شده تحت عنوان حشمت علوی را از خروجی خود حذف کردند، اما جالب است که این حساب کاربری همچنان در توییتر فعال است. این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر حساب‌های کاربری، کاربران واقعی ایرانی را به بهانه‌های سیاسی یا حتی بدون بهانه مسدود کرده‌اند. به ویژه در چند ماه اخیر حساب کاربری هزاران ایرانی در اینستاگرام، فیسبوک و حتی توییتر بسته شده است که متعلق به خبرنگاران، اساتید دانشگاه و افراد حقیقی و حقوقی بوده است که وجود خارجی داشته‌اند.

اما سوال اینجاست که چرا تا بحال یک حساب کاربری غیرواقعی و جعلی که توسط یک گروهک تروریستی مدیریت می‌شود، همچنان پابرجاست. نه تنها پابرجاست، بلکه رئیس جمهور آمریکا همچنان به آن استناد می‌کند. یافتن پاسخ این سوال چندان سخت نیست. چون این حساب کاربری علیه ایران فعالیت می‌کند و سیاست‌های دولت آمریکا علیه مردم ایران، چه تحریم چه گزینه نظامی، را توجیه و از آن‌ها حمایت می‌کند.

روند فوق استاندارد دوگانه دولت‌های غربی و همچنین شبکه‌های اجتماعی در قبال ایران را به وضوح به تصویر می‌کشد. مقامات ارشد آمریکایی علنا در زمین شبکه‌های اجتماعی – اینجا توییتر – علیه ایران با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند و کَک هیچ دولتی هم در غرب نمی‌گزد. جالب است که همین کشور‌ها در مقاطع مختلف ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند. در حالی که ایران بیشترین نقش را در شکست تروریسم داعش (ساخته غرب) در منطقه داشته است.

از طرفی در زمانی که ایران و جهان بخاطر شیوع ویروس کرونا درگیر یک بحرانی انسانی هستند. این امر نشان می‌دهد، آمریکایی ها، حتی در حین بحرانی انسانی و در زمانی که مردم بیگناه جان خود را از دست می‌دهند، با اعمال تحریم‌های جدید و همکاری با گروه‌های ترویستی، از آسیب زدن به ایران دست بر نمی‌دارند. بلکه به دنبال رسیدن به هدف سیاسی خود با استفاده از هر وسیله‌ای هستند. همزمان در رسانه‌ها هم برای کمک به مردم ایران اعلام آمادگی می‌کنند! هر چند که بخشی از این مواضع و اظهارات علاوه بر تشدید و توجیه فشار‌ها بر ایران، تلاشی در راستای فرار از بحران کرونا در داخل آمریکا به واسطه موضوعات سیاست خارجی است.

آمریکا هیچ وقت در زمینه تناقض در زمینه مواضع و اقدامات در قبال ایران چیزی کم نگذاشته است. از طرفی داعش را ساخته و پرداخته است، اما ایران را متهم به حمایت از تروریسم در منطقه کرده است. از گروهک تروریستی منافقین حمایت مادی و رسانه‌ای کرده است، اما باز ایران را به گسترش تروریسم متهم کرده است. در بحبوحه بحران انسانی علیه ایران تحریم اعمال کرده است، اما همزمان برای کمک به مردم اعلام آمادگی کرده و دولت ایران را مانع اصلی آن معرفی کرده است. هم بمب اتم ساخته و هم از آن استفاده کرده است، اما برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را مشکوک خوانده است. به کشور‌های منطقه حمله نظامی کرده و مقامات رسمی کشور‌های منطقه را در اقدام‌های جنگی ترور کرده است، اما از نفوذ ایران در منطقه گلایه کرده است؛ و این لیست بلند از تناقض‌های آمریکا می‌تواند به کتابی مفصل تبدیل شود. اما چون هدف ایران است، غرب این موضوع را نادیده می‌گیرد. از طرفی منافقین، دوستان خوبی را در پایتخت‌های غربی و کاخ سفید پیدا کرده اند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار