کد خبر: 1000440
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات بسته جدید مقابله با ترافیک در پایتخت را اعلام کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره برگزاری جلسه ویژه این کمیسیون در مورد طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: بعدازظهر روز گذشته این جلسه با حضور کارشناسان، اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل، نمایندگان پلیس راهور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و معاونان آن برگزار و بسته‌ پیشنهادی یا طرحی نو جهت مقابله با معضل ترافیک در پایتخت ارائه شد.

وی افزود: با لغو طرح ترافیک در پایتخت در بخش‌های مختلف تهران به ویژه در مرکز، ترافیک بین 40 تا 80 درصد افزایش یافته و این موضوع باعث قفل شدن معابر اصلی و فرعی در این محدوده شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: این موضوع مشکلات زیادی را برای دستگاه‌های مختلف از جمله اتوبوسرانی، پلیس راهور و کادر درمان ایجاد کرده است به طوری که اتوبوس‌ها به دلیل ترافیک دیر به ایستگاه می‌رسند و این موضوع سبب تجمع مسافران و نقض رعایت فاصله اجتماعی شده است.

علیخانی گفت: همچنین طی روزهای گذشته آمبولانس‌ها در ترافیک مانده‌اند و با مشکل روبرو شده‌اند، پلیس راهور نیز به دلیل قفل شدگی معابر با مشکلات مواجه بوده از طرفی به دلیل کمبود فضای پارک درگیری میان شهروندان نیز گزارش شده است.

وی با بیان اینکه همه این مشکلات مؤید ضرورت راهکار جدیدی جهت مقابله با ترافیک تهران است، گفت:‌ جلسه روز گذشته منجر به ارائه بسته‌ای با 25 پیشنهاد شد که لازم است ستاد مقابله با کرونای تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا این پیشنهادات را مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر رسیدن به هدف رعایت فاصله اجتماعی از شلوغی در معابر و خیابان‌ها پیشگیری کرد.

طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌بر اساس پیشنهاد این جلسه قرار شد یا طرح ترافیک اجرا شود و یا اینکه طرح زوج و فرد را داشته باشیم که در هر دو صورت ساعت شروع طرح 8 صبح تا 4 بعدازظهر خواهد بود.

وی گفت: همچنین برای ساکنین محدوده طرح کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک تسهیلاتی در نظر گرفته شده است به طوری که یک‌بار ورود و خروج رایگان در طرح داشته باشند که برای طرح زوج و فرد نیز به همین صورت خواهد بود.

عوارض صفر طرح برای تاکسی‌های اینترتی

علیخانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس پیشنهاد این جلسه تسهیلاتی برای اقشار مختلف دیده شده به طور مثال برای پیشگیری از ازدحام در حمل و نقل عمومی خودروهایی مانند سرویس ادارات، مینی‌بوس‌ها، آژانس‌های تلفنی و تاکسی‌های اینترنتی همچنین خودروی کادر درمان بیمارستان‌ها می‌توانند رایگان وارد طرح ترافیک شوند.

افزایش نرخ کرایه‌ها از اول خرداد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: همچنین بر اساس بند دیگری از این بسته پیشنهادی تمام نرخ‌های کرایه حمل و نقل عمومی بر مبنای سال 98 تا پایان اردیبهشت اخذ می‌شود. به عبارتی کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی تا پایان اردیبهشت تغییر نمی‌کند.
انجام معاینه فنی زوج و فرد

وی افزود: همچنین معاینه فنی خودروها تا 15 اردیبهشت اعتبار دارد ولی پس از آن انجام معاینه فنی الزامی است و پیشنهاد شده انجام معاینه فنی به صورت زوج و فرد صورت گیرد.

علیخانی عنوان کرد: در مورد پارک حاشیه‌ای نیز پارک در محدوده‌های غیرمجاز اعمال قانون خواهد شد و نرخ پارک حاشیه‌ای نیز تا پایان اردیبهشت مشابه نرخ پارک حاشیه‌ای در سال 98 است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تاکسی‌ها نیز ملزم به رعایت فاصله اجتماعی میان مسافران هستند به طوری که فقط دو مسافر می‌توانند در صندلی عقب سوار شوند وضعیت نرخ‌ها نیز برای تاکسی‌های خطی و غیرخطی مباحث جداگانه دارد.

اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای پایتخت

وی گفت: ارائه هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی پایتخت پیش از این مصوبه دولت بوده که اجرایی نشده و ما در بسته پیشنهادی خواستار شده‌ایم که این مصوبه در دستور کار دولت قرار گیرد. همچنین بسته کمک معیشتی به رانندگان حمل و نقل عمومی ارائه شود. چرا که ارائه این بسته به صورت کارت هدیه ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر مصوبه دولت بوده و رانندگان نیز جزو همین قشر هستند.
علیخانی گفت:‌همچنین از دولت خواستار شده‌ایم به غیر از رانندگان حمل و نقل عمومی ارائه بسته‌های حمایتی را برای نیروهای راهنمایی و رانندگی که در این وضعیت کرونا مشغول فعالیت هستند در نظر گیرند.

افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت تاکسی‌ها

وی اعلام کرد:‌همچنین در این بسته پیشنهادی از دولت خواستار شده‌ایم که ذخیره بنزین تاکسی‌ها تا زمانی که کرونا است حفظ شود و 20 درصد هم به سهمیه آنها اضافه شود.

۵۰ درصد کارمندان در محل کار حاضر شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: همچنین در قالب بسته مقابله با ترافیک در پایتخت پیشنهاد شده به جای فعالیت دو سوم از کارمندان 50 درصد کارمندان در محل کار طی یک روز حضور یابند و روز پس از آن 50 درصد دیگر فعالیت کنند تا از این طریق هم بار ترافیک کاهش یابد و هم فاصله اجتماعی را بتوان رعایت کرد.

علیخانی گفت: شناور کردن ساعات ادارات نیز از دیگر درخواست‌های مطرح شده در بسته پیشنهادی مقابله با ترافیک بود که البته باید توجه داشت بخش زیادی از پیشنهادات این بسته نیازی به مصوبه ستاد کرونا ندارد و تنها مواردی از آن مانند موضوع طرح ترافیک و ارائه بسته معیشتی به رانندگان و اختصاص هزار دستگاه اتوبوس به تهران نیاز به تصمیم دولت دارد.

وی گفت: جلسه دیگری در مورد همین موضوع نیز به زودی برگزار می‌شود و بسته مربوطه طی دو روز آینده به ستاد مقابله با کرونا و دولت ارائه خواهد شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار