نگاهی به فیلم «شوهر ستاره» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد
 زنان قصه جدید ایرج‌زاد تقریباً همگی قربانی هستند. یکی قربانی هوا و هوس همسرش، دیگری قربانی اسیدپاشی، آن یکی قربانی تفکرات عقب‌مانده سنتی و خانوادگی و الی آخر. تو گویی در جامعه ایرج‌زاد حتی یک زن موفق دارای جایگاه، شأن و مرتبه مناسب اجتماعی وجود ندارد و زنان همگی به عنوان ابزار دست دیده می‌شوند. 
رها» روی وضعیت شکننده خانواده‌ها در شرایط تورمی و بد اقتصادی دست گذاشته و تبعات چنین وضعیتی روی خانواده‌ها را نشان داده است. فیلم بدون اینکه قصد اغراق یا سیاه‌نمایی در این زمینه داشته باشد، این وضعیت را موقعیتی برای بیان قصه‌اش قرار داده است تا فرزند زمانه‌اش باشد. 
گذری به فیلم «دست تنها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی
سکانس‌های آغازین فیلم میخکوب‌کننده است. انتخاب نمای بسته از التفات، ایرج و اطلاعاتی که همان آغاز به بیننده ارائه می‌شود و بعد از آن اتوبوس قراضه در دل بیابان و شرط‌بندی التفات و باختش عالی از آب درآمده‌اند، اما به تدریج داستان رمق خود را از دست می‌دهد و با ورود کبوتر به داستان به ورطه قصه‌گویی بی‌منطق و سیاه‌نمایی بیهوده می‌افتد.
مریلا زارعی: برای من بازی در نقش یوکابد مانند سعی بین صفا و مروه بود
فیلم «موسی کلیم‌الله» برای اولین بار در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. گروهی از منتقدان بازی بازیگران، جلوه‌های ویژه و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را ستودند و آن را اثری قابل توجه در سینمای دینی ایران دانستند. 
نشست خبری هفدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر برگزار شد
بهرام کلهرنیا در ابتدای این نشست گفت این جشنواره به لحاظ ساختاری، شیوه عملی و نوع تفکر تفاوت‌های آشکاری را با دوره‌های قبلی دارد که باعث می‌شود بتوانیم مدعی شویم که کار جدیدی کرده‌ایم.
جشنواره فیلم فجر از نیمه گذشت و همچنان بیشتر فیلم‌ها ضعیف و بی‌کیفیت هستند
کار منطقی و درست این بود که دبیر جشنواره برای اعتباربخشی به جشنواره فیلم فجر آن را به شکلی چابک ولی باکیفیت برگزار می‌کرد. حضور این همه فیلم ضعیف در یک جشنواره لزومی ندارد
سعید سعدی در گفت‌و‌گو با «جوان»:
حمایت سردار حاجی‌زاده و احسان محمدحسنی و ارتباطات و پشتیبانی این کار را به خوبی پیش برد و همین ماجرا باعث شد تا فیلم گرانی نسازیم
فیلم «بچه مردم» تا روز سوم جشنواره یک اثر سرپا و سرزنده است و به چند نوجوانی می‌پردازد که به هر دلیلی در پرورشگاه بزرگ شده‌اند و روایتی از قبل و بعد از انقلاب است که البته روایت اصلی فیلم به دوران دفاع مقدس می‌پردازد
دانش اقباشاوی کارگردان فیلم «اسفند» در گفت‌و‌گو با «جوان» عنوان کرد
من در کودکی شهید علی هاشمی را دیده‌ام و متوجه شدم او چقدر شخصیت منحصر به فردی دارد. نصف نیرو‌های او عرب عراقی بودند و در واقع حرکتش نه باعث انشقاق بلکه وحدت‌آفرین بود. ضمن اینکه شیوه مدیریت مردمی او بسیار خاص بود و حلقه واسط مردم و دولت به حساب می‌آمد
ساختن فیلم کمدی در سینمای ایران هم معضلی شده است. کارگردانان به چند فرمول از پیش امتحان داده در کمدی‌سازی رسیده‌اند و حاضر نیستند به سمت تجربه‌های جدید در این سبک بروند
۳