کد خبر: 999103
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
راهکار‌های بارسا برای جنگ با بحران اقتصادی
فروش چند بازیکن مطرح بارسلونا از جمله اخبار پرسروصدای این روز‌های فوتبال اروپاست. در حالی که کاتالان‌ها هنوز مشکلات مدیریتی‌شان را مرتفع نکرده‌اند باید با بحرانی مالی که گریبان‌شان را گرفته نیز بجنگند و تنها گزینه فعلی روی میز آن‌ها درآمدزایی از طریق فروش بازیکنان است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کرونا خیال ندارد دست از سر کره زمین بردارد و همین تداوم همه‌گیری این ویروس است که کمر باشگاه‌های متمول خارجی را شکسته است. عدم برگزاری بازی‌ها، یعنی لغو درآمدزایی از طریق تبلیغات، پخش زنده، فروش بلیت و امثال این‌ها که نتیجه‌اش چیزی نیست جز سوق دادن باشگاه‌ها به سمت نابودی. البته بارسا باشگاه پرطرفدار و ریشه‌داری است که به این سادگی‌ها از پای درنمی‌آید، اما مشکل آن‌ها تنها ضرر‌های مالی نیست؛ دعوا‌های مدیریتی حسابی بالا گرفته و با اینکه بارتومئو حاضر به نوشتن استعفایش نیست، اما مخالفانش منتظر برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات باشگاه برای تعیین رئیس جدید هستند. البته طبق برنامه انتخابات تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، اما چالش‌های پیش‌رو احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را افزایش داده است.

قرار گرفتن نام چند بازیکن در لیست فروش بازتاب‌های زیادی داشته است. بازی در تیمی، چون بارسلونا قیمت هر بازیکنی را بالا می‌برد و این رقم در خصوص ستاره‌ها دوچندان خواهد بود. طبق ادعای یکی از رسانه‌های اروپایی (ESPN) فقط سه بازیکن آبی‌و‌اناری از آینده‌شان و بازی برای این تیم اطمینان دارند. لیونل مسی، آندره ترشتگن و فرانکی دیونگ همان سه نفری هستند که قطعاً در لیست خروج قرار نخواهند گرفت.

این تصمیمات عجیب ناشی از خساراتی است که کرونا به بارسا زده است. چند هفته پیش رئیس باشگاه کم و بیش به مشکلات اقتصادی تیم اشاره کرده بود و حتی مدعی شده بود که در نقل و انتقالات تابستانی هیچ باشگاهی مثل گذشته ریخت و پاش نخواهد داشت. از آنجا که بحث به خطر افتادن آینده باشگاه در میان است به نظر می‌رسد کاتالان‌ها نیز برای ادامه کار چاره‌ای جز به حراج گذاشتن بازیکنان اصلی خود نداشته باشند.

فروش در تابستان یا انتقال قرضی، دو گزینه پیش‌روی بارسا خواهد بود. نگاهی به لیست بازیکنان این تیم نشان می‌دهد که نفرات زیادی قابلیت درآمدزایی برای باشگاه را دارند؛ بسیاری از تیم‌های اروپایی از به خدمت گرفتن بازیکنانی، چون سوارز، دمبله، گریزمان و بقیه استقبال خواهند کرد. تعیین قیمت‌های معقول قطعاً پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیزی را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه سران بارسا در نظر دارند برای جلب نظر مشتریان خود و همچنین رسیدن به اهداف‌شان طرح‌هایی را ارائه دهند.

گفته می‌شود چند بازیکن در تیررس آبی‌و‌اناری‌ها قرار دارند؛ لائوتارو مارتینس و ترینکائو برای حضور در خط حمله و دو، سه بازیکن دیگر نیز برای خط دفاع و هافبک. قیمت ترینکائو مهاجم تیم براگا ۳۰ میلیون یورو و قیمت احتمالی مارتینس مهاجم آرژانتینی اینترمیلان ۱۱۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. با این حساب مدیران بارسا برای فراهم کردن مبلغ مورد نیاز حاضر خواهند بود، علاوه بر پرداخت پول برخی بازیکنان‌شان را به صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر واگذار کنند.

نمی‌توان نسبت به آینده لیونل مسی و نیمار بی‌تفاوت بود. مهاجم آرژانتینی در مورد ترک نیوکمپ حرفی نزده، ضمن اینکه تمایلی هم به انجام مذاکره با باشگاه نشان نداده است. از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی‌هایی در خصوص رفتن لئو از بارسا در پایان فصل مطرح شده که هر بار با تکذیب مدیران باشگاه و مسی مواجه شده است. منتها اوضاع به گونه‌ای پیش می‌رود که باید هرچه سریع‌تر تکلیف ماندن یا رفتن مسی مشخص شود. کیکه ستین، سرمربی بارسا اخیراً در اظهارنظری نسبت به حفظ مسی ابراز امیدواری کرده بود. ستاره آرژانتینی مدت‌هاست که لیدر اصلی تیم به شمار می‌رود و باشگاه برای خرید بازیکن جدید با مسی مشورت می‌کند.

بازگشت دوباره نیمار نیز یکی دیگر از چالش‌هاست. مهاجم برزیلی به خواسته‌هایش در لوشامپیونه نرسیده و مدت‌هاست که برای بازگشت به نیوکمپ رایزنی می‌کند. با اینکه انتظار می‌رفت تابستان ۲۰۲۰ این اتفاق رخ دهد، اما کرونا همه پیش‌بینی‌ها را تغییر داد. بارسلونا برای بازگرداندن نیمار دست‌کم باید ۱۷۰ میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن بپردازد و این رقم برای آبی‌و‌اناری‌های بحران‌زده مبلغ بسیار هنگفتی تلقی می‌شود. با این اوصاف فعلاً باید پروژه خرید نیمار و حضور دوباره او در کنار مسی را منتفی دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار