کد خبر: 997793
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰
پیک‌موتور فروشگاه هایپرمارکت که با دستگاه اسکیمر کارت بانکی مشتریان را کپی می‌کرد و در اختیار دو همدستش می‌گذاشت ماجرا را شرح داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، اواخر اسفند‌سال‌۹۸ گزارش‌های مشابهی درباره برداشت‌های غیرمجاز از کارت‌های بانکی به مأموران پلیس فتا تهران گزارش شد. کارآگاهان پلیس فتا با بررسی شکایت‌های مطرح شده متوجه شدند که همه شاکیان بعد از خرید غیر‌حضوری از یک هایپر‌مارکت در شمال شهر هدف دستبرد حساب بانکی قرار گرفته‌اند. یکی از شاکیان گفت: من امروز به هایپرمارکت محل سفارش خرید دادم. بعد هم پیک هایپرمارکت به در خانه‌مان آمد و سفارشی را که داده بودم، تحویل داد. برای تسویه حساب هم کارت عابربانکم را به آن پیک دادم و پولش را با دستگاه کارتخوانی که همراه داشت حساب کرد و کارت را به من پس داد. شاکی ادامه داد: ساعتی بعد پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد موجودی حسابم برداشت شده است.

از آنجا که احتمال می‌رفت پیک موتوری در جریان سرقت‌ها نقش داشته باشد وی به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت. وقتی مأموران پلیس برای بازداشت وی راهی محل کارش شدند صاحب مغازه گفت که او از چند روز قبل به صورت ناگهانی تسویه حساب کرده و دیگر در محل کارش حاضر نشده است. صاحب مغازه همچنین گفت که از ماجرای سرقت‌های اتفاق افتاده هم خبر ندارد. 

در شاخه دیگری از تحقیقات پلاک موتور وی مورد بررسی قرار گرفت و مالک موتورسیکلت که یکی از دوستان او بود، شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها مخفیگاه دوستش را به پلیس نشان داد که وی هم بازداشت شد. پیک موتوری در بازجویی‌ها ماجرای سرقت از حساب مشتریان را شرح داد.

او گفت: مدتی قبل دو نفر از دوستانم با تهدید از من خواستند که به عنوان پیک هایپرمارکت مشغول کار شوم و از روی کارت عابربانک مشتریان کپی بگیرم و کارت‌ها را در اختیارشان قرار دهم. من هم از ترس قبول کردم. یکی از آن‌ها موتورش را در اختیارم گذاشت و من هم مشغول کار در هایپرمارکت شدم. قبل از رفتن به خانه مشتریان دستگاه اسکیمر را روی دستگاه کارتخوان نصب می‌کردم و زمان تسویه کردن پول از روی کارت‌شان کپی می‌کشیدم و در اختیار دوستان می‌گذاشتم که بازداشت شدم.

با اعتراف متهم سومین عضو باند هم بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد. سرهنگ تورج کاظمی گفت: ارزش مالی پرونده در حال حاضر ۳۸۰‌میلیون تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر آن‌ها ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار