کد خبر: 997435
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای یادگیری سریع مکالمه به زبان انگلیسی خیلی دلتان را صابون نزنید، زیرا انجام این کار ساده نیست؛ اما هر مسئله‌ای راه‌حلی دارد!

یادگرفتن مکالمه به زبان انگلیسی نیازمند طی کردن یک فرآیند اساسی و پشت سر گذاشتن مراحل مختلفی است که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها، تقویت مهارت گوش دادن و درک مطلب است.

در این مقاله قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا سختی این مسیر را کم‌تر کنید و تأثیر عملکردهایتان را افزایش دهید.

دیدگاه درستی به آموزش مکالمه زبان انگلیسی داشته باشید

بسیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که اساس و پایه‌یک مکالمه انگلیسی تنها خوب حرف زدن است! البته که خوب صحبت کردن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک مکالمه‌ی روان است اما همه‌چیز به همین مورد ختم نخواهد شد.

لطفاً بدون کتاب آموزش زبان انگلیسی مکالمه را یاد بگیرید!

به همین دلیل اصلی‌ترین مورد و اولین قدم برای تقویت مکالمه انگلیسی، پذیرفتن این مورد است که برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی باید مهارت‌های دیگری به‌جز صحبت کردن بلد باشید! در اصل تا زمانی که قدرت درک مطلب و توانایی شنیداری نداشته باشید، نمی‌توانید پاسخی در برابر حرف‌هایی که به شما زده می‌شود داشته باشید.

دومین مورد برای یادگیری مکالمه به زبان انگلیسی، انتخاب روشی صحیح است. استفاده از کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای فراگیری فوت‌وفن مکالمه باشد. این کتاب‌ها برای تمام سنین موجود است که به چند دسته اصلی کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله، کتاب آموزش برای نوجوانان و انواع کتاب آموزش مکالمه برای بزرگسالان تقسیم می‌شوند. اما مسئله اینجاست که استفاده از این کتاب‌ها به‌تنهایی کافی نیست به همین دلیل است که می‌گوییم باید نقش کتاب آموزش زبان انگلیسی را در فرآیند یادگیری کمرنگ‌تر کنید!

استفاده از کتاب آموزش زبان انگلیسی تنها یکی از روش‌های یادگیری مکالمه است

آنچه باعث می‌شود در مسیر یادگیری مکالمات انگلیسی، عملکرد هرروزتان بهتر از دیروز باشد، تمرین است و تمرین. البته که انتخاب کتاب آموزشی مناسب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد اما به‌طور کل پیشنهادمان این است که همه‌چیز را به کتاب محدود نکنید و تمرین‌های مداوم را از یاد نبرید.

روش‌های تقویت مکالمه انگلیسی بدون مطالعه کتاب آموزش زبان

حتی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی هم به‌تنهایی قادر به پاسخگویی نیاز شما نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای تقویت مهارت صحبت کردن از روش‌های دیگر استفاده کنید. در ادامه به برخی از روش‌هایی اشاره خواهیم کرد که در کنار مطالعه انواع کتاب آموزش زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت مکالمه را تقویت کنید.

1-    خاطراتتان را مانند یک کتاب آموزش زبان انگلیسی ثبت کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که یک دفترچه تهیه ‌کنید و به‌عنوان دفترچه خاطراتتان آن را به چند بخش اصلی تقسیم کنید تا دسترسی به موضوعات مختلفی که نوشته‌اید، رمزینگی‌تان باشد.

 سعی کنید در طول روز حداقل یک اتفاق حتی ساده را هم در این دفترچه بنویسید. آنچه در این فرآیند به افزایش مهارت شما درزمینهٔ مکالمه زبان انگلیسی کمک خواهد کرد، پیدا کردن ایرادات جمله‌بندی‌هایتان بعد از مدت نه‌چندان زیادی است.

2-    مشاهده ویدئو و موزیک را فراموش نکنید

 مشاهده‌ی فیلم‌های زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از بهترین راه‌حل‌ها برای یادگیری مکالمه است. قطعاً زمان تماشای فیلم شما باکسی صحبت نمی‌کنید اما همین‌که ساختار جملات، عکس‌العمل‌ها، لحن صحبت و نحوه بیان کلمات را درک کنید، بسیاری از نقاط ضعف خود را در مکالمه انگلیسی پوشش داده‌اید.

3-    کتاب داستان بخوانید و داستان را بازنویسی کنید

خواندن کتاب‌های انگلیسی برای یادگیری زبان یک روش مناسب است اما انتخاب کتاب داستان از بین دیگر کتاب‌ها انتخاب فوق‌العاده‌تری است!

ازآنجایی‌که در انواع کتاب داستان، مکالمات بیشتری وجود دارد، این کتاب‌ها برای یادگیری مکالمات بهتر است زیرا ساختار انواع جملات در زمان‌های متفاوت را درک خواهید کرد. هرچند که مطالعه کتاب‌هایی مانند grammar for ielts به‌شدت برای تقویت دستور زبان می‌تواند مؤثر باشد اما استفاده از این روش هم مانند تمرینی است که مکمل تلاش‌هایتان خواهد بود.

این تمرین را به یاد داشته باشید که یک داستان را بخوانید و بعد از چندین ساعت یا یک روز، برخی از مکالمات داستان را بنویسید. با مقایسه ساختار جملاتی که نوشته‌اید و جملات موجود در داستان به‌سادگی اشتباهات خود را پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که نقطه‌ضعفتان در کدام قسمت است.

4-    اگر مهارت مکالمه‌تان خیلی ضعیف است، کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی را انتخاب کنید

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های شرکت در انواع کلاس آموزش مکالمه و آموزش زبان انگلیسی، این است که با قرارگیری در کنار افرادی که هم‌سطح خودتان هستند، احساسات بد مانند عدم وجود اعتمادبه‌نفس نخواهید داشت. مشارکت تیمی و گوش دادن و صحبت کردن در کلاس‌های زبان انگلیسی بهترین فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا مجبور شوید یاد بگیرید!

 

 اگر هنوز تاحدی پیش نرفته‌اید که اعتمادبه‌نفس صحبت کردن با دوستان و شرکت در انواع گروه‌ها و انجمن‌های زبان انگلیسی را داشته باشید، پس شاید شرکت در کلاس‌های زبان انتخاب خوبی باشد.

برخی از افراد که در نقطه صفر قرار دارند، آموزش زبان انگلیسی را با کلاس زبان شروع می‌کنند و پس از مدتی که شیوه یادگیری آموزش زبان را متوجه می‌شوند، ادامه‌ی فعالیت خود را به‌صورت خودآموز پیش می‌برند.

اگر به شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی فکر نمی‌کنید، به این پیشنهاد فکر کنید! چندترم در کلاس‌های زبان شرکت کنید تا اعتمادبه‌نفس صحبت کردن را پیدا کنید سپس به سراغ کتاب آموزش زبان انگلیسی مکالمه و دیگر روش‌های یادگیری مکالمه بروید. در کل سعی کنید از روش‌های متفاوت برای پوشش دهی نقاط ضعف خود استفاده کنید.

5-    با دوستانتان به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید یا در کلاس‌های آنلاین مکالمه شرکت کنید

درنهایت هرچقدر هم دایره واژگان خود را گسترده‌تر کنید و با ساختار جملات آشنا باشید، بالاخره باید ترس را کنار بگذارید و صحبت کردن را شروع کنید. پیشنهاد ما این است که کتاب داستان‌های متفاوت بخوانید و در مورد آن‌ها با دوستانتان صحبت کنید. اگر موضوع صحبت کردن مشخص باشد، مکالمه به چالش کشیده خواهد شد و نقطه‌ضعف‌هایتان را پیدا می‌کنید.

اگر کتاب داستان مناسبی را برای این کار نمی‌شناسید پیشنهاد می‌کنیم به سایت جنگل مراجعه کنید و انواع کتاب داستان‌ها را مشاهده کنید. در این سایت می‌توانید انواع کتاب انگلیسی مانند کتاب‌های داستان، کتاب‌های مناسب آیلتس و کتاب‌های تمرین را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

و درنهایت تمرین مکالمه به همراه مطالعه را فراموش نکنید

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم، باید بگوییم که هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند تشخیص بدهد که کدام روش برای تقویت مکالمه‌ی شما می‌تواند مفید باشد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک‌بار هر یک از این روش‌ها را امتحان کنید و گزینه‌ای که مناسبتان است را پیش ببرید. در این مقاله قصد داشتیم تعدادی از روش‌های مؤثر در تقویت مکالمه زبان انگلیسی را بررسی کنیم. درصورتی‌که شما هم روش خاصی به ذهنتان رسیده است، آن را با ما در میان بگذارید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار