کد خبر: 994327
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
در خراسان رضوی خواهران بسیجی برنامه‌های خود را به صورت مستمر به اجرا درمی‌آورند و هم‌اکنون ۲ هزار بانوی بسیجی جهت آموزش خودمراقبتی برای مقابله با کرونا وارد میدان شده‌اند
حوریه ملکی

سرویس ایران جوان آنلاین: بی‌شک امروز «کرونا» حرف اول و نقل همه اماکن شده است. دیگر فرقی نمی‌کند در چه جایگاه و سمت و شغل و طبقه‌ای باشیم. مهم این است که ویروسی ناشناس، مهمان ناخوانده کشورمان شده و تک‌تک شهروندان را برآن داشته تا به هر نحو ممکن در جهت از بین بردن آن کاری کنند. در این میان زنان نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و حالا خواهران بسیجی و جهادی با برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در صدد بالا بردن اطلاعات خانواده‌ها و کمک به آن‌ها برای حفظ سلامتی‌شان هستند. بعد از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «پزشکان، پرستاران، بقیه عوامل درمانی حقیقتاً در حال جهاد فی سبیل‌الله هستند. این کاری که امروز این‌ها می‌کنند جهاد فی سبیل‌الله است و ارزش خیلی بالایی دارد» حالا ۱۰ هزار بانوی فعال عرصه فرهنگی- اجتماعی برای کمک به کنترل کرونا در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و این در حالی است که بسیج جامعه زنان کشور هم با به میدان آوردن نیرو‌های خود در حال تولید ماسک و دستکش و لباس مخصوص پزشکان و دیگر اقلام مورد نیاز جامعه است.

از همان روز‌های اول ورود ویروس کرونا به ایران، بسیج جامعه زنان کشور اعلام کرد آماده است با تمام قوا نیرو‌های خود را برای کمک به بخش‌های جامعه وارد میدان کند. وقتی زمزمه کمبود ماسک و دستکش و لباس‌های پزشکی مطرح شد، در اقصی نقاط کشور، زنان پای کار آمده و علاوه بر تولید کالا‌های مورد نیاز، نسبت به توزیع آن‌ها هم اقدام کردند. همزمان با آن سازماندهی بانوان بسیجی جهت آموزش خودمراقبتی برای مقابله با کرونا هم آغاز شد و با فعال شدن پایگاه‌های بسیج در مساجد، مردم توانستند اطلاعات و کمک‌های خوبی دریافت کنند. در همین راستا ۱۰هزار نفر از زنان فعال عرصه فرهنگی- اجتماعی ضمن پاسداشت مجاهدت‌های عظیم پرستاران و قدردانی از پاسداران حریم سلامت، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در این جهاد مقدس در کلیه امور امدادی و خدماتی در سراسر کشور اعلام کردند. کاری که نشان داد اگر دیروز زنان نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس از خود برجای گذاشتند، امروز هم در صحنه دیگری، در جایگاه افسران دلیر سلامت و به مثابه مجاهدان فی سبیل‌الله با همه قدرت و توان خود با ایثار سلامتی و جان‌شان و تحمل دوری از خانواده‌شان به مقابله با این بیماری برخاسته و از سلامتی تک‌تک هموطنان محافظت می‌کنند.


حیاط مسجد، کارگاه تولید نیاز‌های مردم
اینجا تبریز است. شهر جدید سهند و در حیاط بزرگ مسجد امام حسین (ع) کارگاه‌هایی به راه افتاده‌اند که صدای چرخ‌های خیاطی و دستگاه مخصوص برش پارچه‌های ماسک، سکوت را درهم می‌شکند. برخلاف ادعای شبکه‌های بیگانه اینجا تجمع مسجدی عامل شیوع کرونا نیست بلکه عامل تولید وسایل مبارزه با کروناست. خواهران جهادگر گرد هم آماده‌اند تا یک‌بار دیگر کمبود‌ها را رفع و نیاز‌ها را مرتفع سازند. جهادگران خدمت خود را با تولید روزانه ۱۵۰۰ ماسک تعریف کرده‌اند و با توزیع رایگان آن‌ها در میان اقشار نیازمند و بیمارستان‌ها، نشان داده‌اند نباید منتظر بود و از کمبود‌ها نالید، بلکه با یک یا علی می‌توان بر مشکلات فائق آمد. با حضور جهادگران، مسجد به کارگاه بزرگی تبدیل شده که به گفته امام جماعت آن، در این کارگاه تولیدی، تعدادی از خواهران به طور ثابت فعالیت دارند و حدود ۲۰ نفر هم به صورت متغیر، کار‌ها را بر عهده دارند. حجت‌الاسلام مجید زرین با بیان اینکه تنها چند روز است که این کار را آغاز کرده‌ایم و روزانه، ۱۵۰۰ ماسک تولید و به صورت رایگان توزیع می‌کنیم که این تولید نیز در روز‌های آتی به ۳ هزار ماسک افزایش خواهد یافت، می‌گوید: «کمبود ماسک در منطقه و حتی محله موجب شد تا تمام قرارداد‌های تولیدی خود حتی با وجود ضرر را فسخ کرده و به تولید ماسک روی بیاوریم. اکنون که کمبود ماسک نوعی جنبه روانی ایجاد کرده و مردم نیز وحشت کرده‌اند این ماسک‌ها را می‌توانند مورد استفاده قرار دهند.» وی ادامه می‌دهد: «اولویت توزیع ماسک برای افراد نیازمند و بیمارستان‌هاست و پخش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ماسک نیز به طور روزانه در شهر جدید سهند انجام می‌شود. تا زمانی که احساس نیاز برای تولید ماسک وجود داشته باشد، این کار را ادامه خواهیم داد.» زرین معتقد است مردم نیز باید همراهی کنند و افرادی که کاری از دست آنان برمی‌آید نیز باید قدم‌های مثبتی بردارند. اگر بخواهیم این بحران را مدیریت کنیم باید همه دلسوزانه به همشهریان خود کمک کنیم.

آموزش خودمراقبتی به مردم
در خراسان رضوی خواهران بسیجی برنامه‌های خود را به صورت مستمر به اجرا درمی‌آورند و هم‌اکنون ۲ هزار بانوی بسیجی جهت آموزش خودمراقبتی برای مقابله با کرونا وارد میدان شده‌اند. در همین رابطه مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۶ اسفند به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان معرفی شده است، می‌گوید: «در سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب پیامی را توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور ارسال کردند که در آن به معرفی الگوی سومی در مقایسه با دیگر الگو‌های زنان در جهان پرداختند.» رؤیا حیدرزاده ادامه می‌دهد: «به همین خاطر در عرصه فرهنگی درصددیم زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگو معرفی کنیم تا به عنوان محور در خانواده و جامعه مطرح باشد.» وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲ هزار بانوی بسیجی جهت آموزش خودمراقبتی برای مقابله با کرونا، سازماندهی و وارد میدان شده‌اند، تصریح می‌کند: «در عرصه سازندگی بیش از هزار گروه جهادی محله محور با هدف رفع مشکلات محله و نیاز معسرین را تشکیل دادیم و اعزام یک روزه تا ۱۰ روزه گروه‌های جهادی بانوان به مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان در این عرصه است.» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی می‌گوید: «بسیج جامعه زنان در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله اقداماتی داشته و در شرایط کنونی که با بحران شیوع کرونا ویروس مواجه شده‌ایم با تشکیل تیم‌های ترویجی جهت آموزش بهداشت و خودمراقبتی به عموم مردم و توزیع اقلام بهداشتی در منازل اقداماتی دو هزار نفر در قالب اکیپ‌های دونفره در مشهد سازماندهی شدند.» وی با اشاره به تعطیلی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج از راه‌اندازی سایتی برای فروش محصولات تولیدی توسط بانوان خبر می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار