کد خبر: 993237
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
رئیس پلیس فتای ناجا از کاهش ۵۵ درصدی جرائم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا در کشورخبر داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سردار وحید مجید توضیح داد: حدود ۸۰‌درصد از پرونده‌های سایبری کشور مربوط به جرائم اقتصادی و مالی بوده که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از ۶۵‌درصد بیشترین میزان جرائم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرائم این حوزه طی چند سال اخیر در راستای پیشگیری وضعی جرائم راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در‌خرید‌های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت. رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده‌سازی اصلاحات لازم در درگاه‌ها و بستر‌های پرداخت الکترونیکی در برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۲۱‌بهمن‌ماه امسال این طرح به صورت کامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم‌پویا در تراکنش‌های غیرحضوری بالای ۱۰۰ هزارتومان الزامی شد. سردار مجید افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی‌های به عمل آمده از پرونده‌های تشکیل شده طی ۱۵‌روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده‌های این حوزه تا ۵۵‌درصد کاهش پیدا کرده‌است. وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیند قبلی یعنی استفاده از رمز‌های ایستا وجود داشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب‌های مختلف بدون اطلاع مالکان این حساب‌ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاط مختلف کشور بود که با اجرای این طرح این مشکل نیز به صورت کامل رفع شد و به صفر رسیده است.

رئیس پلیس فتای ناجا ابراز امیدواری کرد: با استمرار همکاری‌ها با مجموعه بانک مرکزی و بهبود فرآیند‌ها و انجام اصلاحات تکمیلی در این سرویس همانند تأیید دو مرحله‌ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه مربوطه در پیامک‌های ارسالی حاوی رمز پویا، شاهد ارتقای هر چه بیشتر امنیت کاربران و استفاده ایمن‌تر از سرویس‌های بانکداری الکترونیک خواهیم بود. سردار مجید به هموطنان توصیه کرد: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمز‌های پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده، می‌تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار