کد خبر: 992443
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
دو پسر جوان که با همدستی دوست سابقه‌دارشان مرتکب سرقت از یک مغازه گیم نت شده بودند، از خودشان دفاع کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده صبح دیروز در شعبه‌هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. ابتدای جلسه قاضی کیخواه رسمیت جلسه را اعلام کرد. سپس نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: سه مرد جوان اسفند‌سال گذشته به اتهام سرقت مسلحانه از یک مغازه گیم نت بازداشت شدند. صاحب مغازه که به شدت ترسیده بود در طرح شکایتش گفت: شب حادثه مشغول جمع‌آوری مغازه و وسایل بازی بودم که ناگهان سه‌پسر جوان در حالیکه صورتشان را پوشانده بودند با چاقو و پیچ‌گوشتی به مغازه حمله کردند و چند دسته بازی و ۷‌میلیون تومان پول نقد را سرقت کردند و فرار کردند.» نماینده دادستان در ادامه گفت: «با طرح این شکایت، دو متهم به نام‌های علی و هادی بازداشت شدند، اما سومین متهم به نام نوید که دارای سابقه کیفری بود متواری بود. دو متهم در بازجویی‌ها به جرمشان اقرار کردند و روانه زندان شدند. از دادگاه محترم درخواست رسیدگی به پرونده را دارم.»

در ادامه شاکی در جایگاه قرارگرفت و گفت: «دو متهم در بازجویی‌ها مدعی شدند ۱۵۰‌هزار تومان سرقت کرده‌اند. آن شب در مغازه ۷‌میلیون‌تومان پول نقد داشتم، چون آخر سال بود و قرار بود مبلغی پول به شهرستان بفرستم. متهمان دروغ می‌گویند و آن‌ها در حالیکه مرا به شدت تهدید کردند همه پول نقدی را که داشتم، سرقت کردند. برای آن‌ها درخواست مجازات دارم.»

سپس علی که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «بعد از دیپلم هر جا سراغ کار رفتم موفق نشدم و همچنان بیکار بودم و درآمدی نداشتم. از طرفی پدرم نیز بیکار بود و چرخ زندگی‌مان فقط با کارکردن مادرم می‌چرخید. او خدمه بیمارستان بود. هر وقت او را می‌دیدم عذاب می‌کشیدم که چرا نمی‌توانم او را کمک کنم.» متهم در ادامه گفت: «هادی و نوید را می‌شناختم. آن‌ها از بچه‌های محل بودند. روزی با هم به تفریح رفته بودیم که پیشنهاد دادند از مغازه‌ای در خیابان خلوتی سرقت کنیم. از آنجائیکه بیکار بودم و درآمدی نداشتم قبول کردم و با آن‌ها همراه شدم. شب حادثه سه نفری در حالیکه صورت‌هایمان را پوشانده بودیم وارد مغازه شدیم. صاحب مغازه در حال جمع‌آوری مغازه بود و مقدار زیادی دسته‌های بازی را در جعبه‌ای ریخته بود. او وقتی ما را دید مقاومت کرد که با تهدید چاقو و پیچ‌گوشتی ۱۰‌عدد از آن دسته‌ها را برداشتیم و سپس از کشوی میز مغازه مقداری پول نقد سرقت کردیم و گریختیم.»

متهم در آخر گفت: «وقتی از مغازه بیرون آمدیم پول‌ها را شمردیم. مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بود که بین خودمان تقسیم کردیم. مبلغی که شاکی مدعی است را قبول ندارم.»

در ادامه هادی نیز که با قرار وثیقه آزاد بود با تأیید توضیحات دوستش از خودش دفاع کرد.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار