کد خبر: 992432
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
در چهارمین جلسه علنی گروه امان‌کی و دوستانش، نماینده دادستان خطاب به متهمان گفت: شرکت شما اندازه ۵ میلیون هم صلاحیت نداشت، اما ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتید.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گفته نماینده دادستان متهمان ۸۰ میلیارد تومان گرفتند و به‌جای اجرای پروژه با تئاتربازی و کارگردانی، کاغذبازی می‌کردند. این مقام قضایی تأکید کرد که شرکت متهمان بادکنکی بود و توخالی!

روزگذشته چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده «داریوش امان‌کی یکانی و چهار متهم دیگر» به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام برگزار شد.
ما از پشت کوه هم نیامده‌ایم!

در ابتدای دادگاه متهم ذکاوت‌خوی به دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت و در دفاعیات خود مطالبی درباره چگونگی اخذ اعتبارات مطرح کرد که نماینده دادستان در این رابطه گفت: «کارشناس شما را پرریسک اعلام کرده و تأیید صلاحیت نکرده است؛ بنابراین آیا مدیران بانک سرمایه عقل معاش خود را از دست داده بودند که به شما تسهیلات دادند؛ شما چه ارتباطی با بخشایش (مدیرعامل بانک سرمایه) داشتید؛ چرا ملک را قبل از هر اقدام به نام خانم کلاهدوزان می‌کردید و او را وارد ماجرا کردید؟»

رسول قهرمانی افزود: «درست است که ما بانکی نیستیم، اما از پشت کوه هم نیامده‌ایم. یک شبه برای شما مصوبه ۸۰میلیاردی تصویب شد با وجود اینکه کارشناس با این موضوع مخالفت کرده و شما را تأیید نکرده بود.»

قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم ذکاوت خوی گفت: «اگر مراحل قانونی را طی کردید، باید مدارک آن را ارائه و مستند مراحل اخذ وام را ارائه دهید.»

درخواست‌ها در ویلا انجام می‌شد
نماینده دادستان گفت: «ایشان (متهم ذکاوت خوی) هیچ کاره هستند و در این پرونده دستمزد گرفته است.»

قاضی مسعودی مقام پرسید: «شما خودتان درخواست را به آقای بخشایش دادید.»

متهم ذکاوت خوی پاسخ داد: «خیر ثقفی، مدیر مالی شرکت داده است.»

قاضی مسعودی مقام گفت: «این درخواست و نامه سیستمی نبوده است، همه اقدامات بخشایش بعد از ساعات اداری و در ویلا‌ها صورت گرفته است.»

نماینده بانک سرمایه گفت: «آقای ذکاوت‌خوی ۸۰میلیارد از بانک گرفته، اما اسکلت ساختمان را کامل نکرده است.»
قاضی مسعودی‌مقام گفت: «خانم کلاهدوزان در رابطه با پولشویی و این پرونده باید بازداشت و تعیین تکلیف شود و اکنون در حال تعقیب است.»

پول در جیب یک وکیل
نماینده دادستان گفت: «ردیابی‌ها نشان می‌دهد پول به حساب یک وکیل رفته است در این رابطه توضیح دهید. ملک ابتدا به نام الهه زرخش (مادر خوانده امان‌کی) بود که به وی گفتیم، به اتهام پولشویی به بازپرسی بیاید، اما گفت که سرطان دارد و نیامد، بنابراین نیابت می‌دهیم و اقدامات قضایی را انجام می‌دهیم از طرفی کیوان زرخش نیز به دادگاه نیامد چند بار املاک به نام خانم کلاهدوزان شده است.»

به نام عمه!
قاضی مسعودی مقام هم گفت: «در این پرونده یا ملک به نام عمه فرد یا به نام خانم کلاهدوزان است که نه پولی رد و بدل شده و نه معامله‌ای وجود دارد. منشأ این اقدامات از سال ۸۳ به بعد می‌باشد و این کار‌ها برای پولشویی است و در این رابطه ۱۰ هزار میلیارد ملک به نام این و آن است، آقای فتحی فاقد دارایی است و ما همه این‌ها را استعلام کرده‌ایم.»

نماینده دادستان هم افزود: «صداقتی در سخنان آقای ذکاوت خوی نبود و تقاضای اشد مجازات قانونی را دارم.»

در ادامه وکیل مدافع متهم ذکاوت‌خوی برای بیان دفاعیات در جایگاه قرار گرفت و گفت: «شرکت اساسنامه داشته و واجد اهلیت بوده و برای ساخت‌و‌ساز از شهرداری مجوز گرفته است، بنابراین آن‌ها قصد اخلال نداشتند.»

بادکنکی و توخالی
سپس نماینده دادستان به جایگاه آمد و گفت: «برخلاف گفته وکیل متهمان ۸۰ میلیارد تومان گرفتند و به‌جای اجرای پروژه با تئاتربازی و کارگردانی، کاغذ بازی می‌کردند. شرکت متهمان اندازه ۵ میلیون هم صلاحیت نداشت، اما ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفت. شرکت متهمان بادکنکی بود و توخالی!»

در نهایت هم قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم کفیلی گفت: مدارکی که گفتیم در مورد نیروگاه ترکیه بیاورید، در مستنداتی که به ما ارائه دادید وجود ندارد. وی سپس ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار