کد خبر: 983261
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: ویکتور فرانکل، عصب شناس و روانپزشک اتریشی در رابطه با تاب آوری معتقد است: «در هر فردی نیرویی وجود دارد که او را به جست و‌جوی خودشکوفایی، نوع‌دوستی، خرد و هماهنگی با منبع معنوی قدرت تحریک می‌کند. این نیرو تاب‌آوری است.» نتایج بررسی‌ها، پژوهش‌ها، مطالعات و تحقیقات اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه کاربردی نیز حاکی از آن است که نگرش مثبت به زندگی موجب تقویت تاب آوری می‌شود.

تمامی روانشناسان با مفهوم حرکت در زندگی آشنایی داشتند و هر کدام متناسب با زمان خود آن را تفسیر کردند. با در نظر گرفتن تمامی اطلاعات ارائه شده توسط متخصصان و کارشناسان مربوطه، منابع معتبر علمی‌- پژوهشی، کتب و... در رابطه با مفهوم حرکت، تاب‌آوری، پشتکار، اراده، بی‌انگیزگی و افسردگی این گونه می‌توان نتیجه گرفت که بی‌انگیزگی و افسردگی از مهم‌ترین آفات عصر حاضر بوده و به یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه امروز تبدیل شده است. بهترین راهکار و راه‌حل کاربردی برای مقابله با این بیماری روانشناختی نیز این است که مثبت‌اندیش باشیم و به مسائل زندگی از دریچه‌های متفاوت نگاه کنیم.

سلیگمن، روانشناس امریکایی و از صاحب‌نظران علم روانشناسی مثبت مانند دیگر پیروان نظریه‌های روانشناختی معتقد است مبنای تاب‌آوری، مثبت اندیشی و خوش‌بینی، از نحوه تفکر افراد درباره علت‌ها ریشه می‌گیرد و روشی که افراد به رویداد‌ها می‌نگرند و به ویژه روشی که رویداد‌های ناخوشایند را تفسیر می‌کنند، بسیاری از حیطه‌های زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فرجام سخن اینکه بهتر است به این باور برسیم که زندگی کردن در دل کوهی از ناامیدی و افسردگی سرانجام دار و ندارمان را از ما گرفته و ما را ویران و از درون متلاشی خواهد کرد. پس زاویه دیدمان را نسبت به اتفاقات و رویداد‌های مختلف زندگی و همچنین مسائل محیط پیرامونمان تغییر داده و از رخداد‌ها و وقایع فاجعه نسازیم، بلکه با اراده‌ای قوی با افسردگی مبارزه و با حرکت در مسیر تلاش و پشتکار به جنگ بی‌انگیزگی برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار