کد خبر: 978298
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
مأمور پلیس که متهم است در جریان تعقیب و گریز با مردی مسلح وی را با شلیک گلوله به کام مرگ کشانده است به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، روز چهارشنبه دهم دی سال‌۹۵ بود که بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در بزرگراه امام رضا حوالی بازار گل با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد ۳۹‌ساله‌ای به نام قباد روبه‌رو شدند که با اصابت شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود. نخستین بررسی‌ها حکایت از این داشت قباد در تعقیب و گریز مأموران کلانتری‌۱۷۴ پاکدشت کشته شده‌است. مأموران در بررسی‌های بعدی دریافتند مرد فوت شده که با همسرش اختلاف داشته ساعتی قبل از حادثه مقابل خانه پدر زنش رفته و آن‌ها را با اسلحه تهدید کرده‌است که با تماس تلفنی آن‌ها مأموران در محل حاضر می‌شوند و متهم نیز با خودروی پژوی‌اش اقدام به فرار می‌کند و در نهایت با شلیک گلوله یکی از مأموران کشته می‌شود.

مأمور پلیس در توضیح حادثه گفت: ساعتی قبل گزارشی به کلانتری رسید که نشان می‌داد مردی با دو اسلحه به در خانه مرد دیگری رفته و آن‌ها را تهدید به قتل می‌کند. با اعلام این گزارش همراه مأمور دیگری راهی محل شدیم که مرد مسلح با دیدن ما سوار خودروی پژو ۴۰۵ خود شد و فرار کرد. بدین ترتیب تعقیب و گریز ما و متهم رقم خورد. متهم به دستور ما توجهی نمی‌کرد و با سرعت به سمت تهران فرار می‌کرد تا اینکه در محدوده بازار گل به ترافیک برخورد کرد که خودرواش را به شانه خاکی راند و قصد فرار داشت. در این لحظه من از خودرو پیاده شدم و به طرف او رفتم و از متهم خواستم تسلیم شود که ناگهان با اسلحه‌ای که در دست داشت به سمت من شلیک کرد و تیر از کنار من رد شد. پس از این من هم به سوی او شلیک کردم.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه اولیای‌دم قباد از مأمور پلیس به اتهام قتل عمد شکایت کردند، اما پرونده متهم به عنوان قتل شبه عمد برای بررسی به دادگاه کیفری فرستاده شد. با اعتراض اولیای‌دم هیئت قضایی اعلام کرد حادثه از مصادیق قتل عمد است و بنابراین پرونده را برای بررسی تخصصی به دادسرای جنایی فرستاد. در ادامه قاضی زمانی، بازپرس شعبه ششم پرونده را برای بررسی در اختیار کارشناسان اسلحه قرار داد تا مشخص شود گلوله از بیرون به داخل شلیک شده است یا از داخل خودرو به بیرون که پس از بررسی کارشناسان اسلحه اعلام کردند تیر از بیرون به داخل شلیک شده‌است و ادعای مأمور پلیس مبنی بر شلیک متهم از داخل خودرو صحت ندارد.

چند روز قبل در حالی که مأمور پلیس در بازجویی‌ها همان ادعای قبلی را درباره حادثه مقابل بازپرس مطرح می‌کرد، قاضی زمانی با صدور کیفرخواست قتل عمد برای مأمور پلیس پرونده را برای صدور رأی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاد. بنابراین به زودی مأمور پلیس به اتهام قتل عمد متهم فراری در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار