کد خبر: 977105
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
" یاداشت "
فتح اله معین

فتح اله معین ائیس اسبق شورای شهر اصفهان در یاداشتی می نویسد متاسفانه با گذشت قریب به دو ماه از فصل پاییز متاسفانه شهر اصفهان و حوزه آبخیز زاینده‌ رود برخلاف وضعیت طبیعی سنواتی خود از بارش قابل توجهی برخوردار نبوده است.

هرچند در ابتدای سال آبی قرار گرفته و فرصت امیدواری برای افزایش بارش ها وجود دارد لیکن با توجه به تداوم بی‌تدبیری‌ها در بهره‌برداری از زاینده رود و افزایش برداشت های غیرمجاز در بالادست و عدم انجام وظایف قانونی توسط وزارت نیرو، بیم آن داریم که همچنان حقوق قانونی و تاریخی حقابه داران استان اصفهان تضییع شود‌.

امیدوارم این موضوع حقابه مردم اصفهان توسط استاندار محترم همان‌گونه که تاکنون با قوت جریان داشته ادامه پیدا کند و همچنین نمایندگان محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز احقاق حقوق مردم اصفهان را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

طی چند ماه گذشته ساخت سد تونل سوم کوهرنگ از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است، ضمن تشکر از مدیران و مسوولان استان در پیگیری های این موضوع به خصوص مدیریت ارشد استان، امیدواریم این اقدامات تداوم داشته و از هم اکنون هشدار به وزارت نیرو جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز از این بخش از آب‌های استحصالی داده شود.

در سال جاری علی رغم پیگیری های همه جانبه به عمل آمده توسط استاندار محترم و نمایندگان اصفهان در مجلس، ردیف اعتباری جهت سامانه دوم آب آشامیدنی اختصاص داده نشده و اجرای آن را با مشکلات متعدد مواجه ساخته‌اند. ‌

جای بسی تعجب است که اصفهان همچنان از داشتن آب شرب بهداشتی و پایدار و محروم است و این در حالی است که بنا بر اعلام آب و فاضلاب کشور سرانه مصرف آب آشامیدنی مردم اصفهان جزو کمترین میزان‌های مصرف در کشور است.

در حالی که دولت جمهوری اسلامی ایران تامین آب آشامیدنی مردم را در اولویت ویژه قرار داده، تعجب آور است که علیرغم پیگیری‌های همه جانبه تنها با اعمال نفوذ افراد معدود و بی منطق در خصوص تامین نیاز حیاتی مردم اصفهان که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران آنها را در سطح دنیا بی نظیر دانست هر روز تعلل می شود.

امید است با اقدامات جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال ۹۹ سایه این ظلم بزرگ از سر مردم اصفهان برداشته شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار