کد خبر: 976504
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
تبدیل شدن میدان امام حسین (ع) و خیابان‌های اطراف آن به پاتوقی برای مواد‌فروشان، سارقان و زنان آسیب‌پذیر اجتماعی مدت‌زمان زیادی است که نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. نگرانی‌هایی که هر روز بر آن اضافه می‌شود و آسیب‌های ایجاد شده در این مناطق به مناطق دیگر هم گسترش می‌یابد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به دنبال بروز جرم در بسیاری از خانه‌های مجردی حوالی میدان امام‌حسین نیرو‌های پلیس پیشگیری تهران صبح روز پنج‌شنبه ۱۶ آبان ماه با یورش به پاتوق خلافکاران ۷۰۰ نفر را جمع‌آوری و بسیاری از خانه‌ها را پلمب کردند. خانه‌های مورد نظر عمدتاً ساختمان‌های قدیمی را شامل می‌شد که اتاق‌های آن به صورت روزانه یا طولانی‌مدت در اجاره مردان و زنان مجرد قرار داشت که در هر اتاق ۱۰ یا ۲۰ نفر زندگی می‌کردند. به دلیل تردد مدام مستأجران نابسامان این خانه‌ها بسیاری از ساکنان محل ترجیح داده‌اند با فروش خانه‌های خود به محلی دیگر کوچ کنند.

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در توضیح عملیات پلیس گفت: این پاتوق‌ها از مدتی قبل از سوی مأموران پلیس شناسایی و به مالکان واحد‌های مسکونی برای تخلیه آن تذکر داده شد که آن‌ها به هشدار پلیس توجه نکردند، بنابراین مأموران پلیس نسبت به تخلیه این واحد‌ها و جمع‌آوری معتادان، خرده‌فروشان و سارقان اقدام کردند. سردار ظهیری گفت: همزمان با ورود مأموران به این محل‌ها مشاهده شد هر واحد مسکونی شامل اتاق‌های فراوانی است، در هر اتاق از ۱۰ تا ۲۰ نفر زندگی می‌کردند و مصرف مواد‌مخدر نیز در میان آن‌ها رایج بود. وی ادامه داد: در برخی از واحد‌های مسکونی جوانان کم سن و سال هم دیده می‌شدند که در این محل‌ها سکونت داشتند. وی افزود: با حکم قضایی حدود ۳۷ واحد مسکونی که شناسایی شده‌بودند، تخلیه و پلمب شدند و تا زمانی که مالکان آن‌ها موارد بهداشتی و نظارتی را که از سوی پلیس اعلام شده رعایت نکنند، این واحد‌های مسکونی باز نخواهند شد.

با پلمب این خانه‌ها و جمع آوری اجاره‌نشینان مجرد آن شاید برای چند روزی ساکنان این محله‌ها روی آرامش ببینند، اما روشن است که بستر تولید جرم از این محل به محلی دیگر منتقل خواهد شد، بنابراین تا زمانی که امکان بروز اعمال مجرمانه وجود داشته باشد، در روی همان پاشنه خواهد چرخید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار