کد خبر: 971930
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
این روز‌ها فضای خرید اینترنتی و استفاده از سرویس‌های آنلاین به‌شدت در حال افزایش است؛ به‌گونه‌ای‌که حتی بسیاری از کاربرانی که پیشتر اعتماد و نظر مثبتی نسبت به استفاده از خدمات آنلاین و مبتنی بر اینترنت نداشتند، این روز‌ها به کاربرد این سرویس‌ها روی آورده‌اند
بهناز قاسمی
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: وقتی از رونق تولید حرف می‌زنیم ناخودآگاه به یاد استارت‌آپ‌ها‌یی می‌افتیم که در سال‌های اخیر به مدد فضای مجازی رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. کارشناسان معتقدند با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و وجود دانش و تمایل نسل جوان به استفاده از فناوری اطلاعات در اکثر حوزه‌های کار و زندگی، کسب و کار‌های مجازی یکی از بهترین زمینه ها‌ی توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، اما این امر نیازمند وجود زیرساخت‌های مناسب، قوانین و مقررات متناسب بیمه‌ای و کاری است.

به گفته مسئولان بیش از ۳۲ هزار کسب و کار اینترنتی فعال در کشور وجود دارد، این روز‌ها فضای خرید اینترنتی و استفاده از سرویس‌های آنلاین به‌شدت در حال افزایش است؛ به‌گونه‌ای‌که حتی بسیاری از کاربرانی که پیشتر اعتماد و نظر مثبتی نسبت به استفاده از خدمات آنلاین و مبتنی بر اینترنت نداشتند، این روز‌ها به کاربرد این سرویس‌ها روی آورده‌اند، اما سؤالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای رونق تولید استفاده کرد؟

نامگذاری اقتصادی سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری بار دیگر این نکته را به مسئولان و مردم یادآور شد که اقتصاد و مسئله تولید همچنان در درجه اول اهمیت در کشور قرار دارد.
بدون تردید فضای مجازی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای رواج مصرف کالای داخلی است که کاربردی چندگانه دارد. در درجه نخست فضای مجازی خودش بستر تولید ثروت است، با وجود این فضا میزان سرمایه‌گذاری اولیه برای ایجاد شغل به‌اندازه قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و همین مسئله به افراد بیشتری امکان می‌دهد که خودشان کارآفرینی کرده و نه‌تن‌ها برای خود بلکه برای افراد دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

فرصتی که فضای مجازی در قالب استارت‌آپ‌ها فراهم کرده است، می‌تواند خیل عظیمی از جوانان به ویژه تحصیلکردگان حوزه فنی و مهندسی را به کار گیرد و تنها یک سیاستگذاری و قانونگذاری مناسب از سوی دولت و مجلس را می‌طلبد تا این مسئله برطرف شود.

در این خصوص، حسن باغبانیان، کارآفرین برتر، نقش بخش خصوصی را در ایجاد فضا‌های مناسب برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی بسیار حیاتی می‌داند و می‌گوید: «با یک ایده کاملاً جدید توانسته‌ایم گام ارزشمندی در حمایت از پوشاک مردانه داخلی برداریم و قرار است این روند در حوزه پوشاک بچگانه و زنانه نیز طی فاز‌های بعدی اجرایی شود.»
وی به نحوه عملکرد سرویس رایگان پرو کت و شلوار در محل اشاره می‌کند و می‌گوید: «این سرویس با نام یقه اقدام به انجام پرو رایگان کت و شلوار مردانه در محل می‌کند که مورد اقبال مشتریان و تولید‌کنندگان نیز قرار گرفته است.»
باغبانیان می‌افزاید: «با یک تماس یا ارسال پیامک بدون حتی یک ریال هزینه در کمال آرامش و در زمانی اندک حدود ۵۰ دست کت و شلوار در طرح‌ها، رنگ‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های مختلف برای انجام پرو رایگان در محلی که مشتریان سفارش داده‌اند، با خودرو‌های مخصوص حمل لباس در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.»

وی با اشاره به میزان اشتغال این طرح می‌گوید: «در دو پروژه یقه و همکده، به طور مستقیم برای ۳۰۰ نفر و به طور غیر‌مستقیم برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته است و به زودی با رونمایی از اپلیکیشن ارتباط بیمار و پزشک در آینده‌ای نزدیک، میزان اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.»

باغبانیان تاکید می‌کند: «حمایت از تولید داخل و رونق تولید، صرفه‌جویی در وقت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، ارائه تخفیف ۸ درصدی از فاکتور فروش و همچنین هدیه ۷ میلیون ریالی در قالب بن‌کارت از دیگر مزیت‌های سرویس پرو رایگان لباس در محل است.»
وی می‌گوید: «با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز مشاوره روانشناسی تلفنی کشور به نام همکده تأسیس و راه‌اندازی شده و توانسته ۱۵۰ مشاور روانشناس را به طور مستقیم مشغول به کار کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار