کد خبر: 971591
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به بررسی موضوع عدم گفتگو و مصاحبه حسن روحانی با رسانه‌ها با تیتر «چرا روحانی با مردم سخن نمی‌گوید؟» پرداخته است، آخرین نشست خبری روحانی مربوط به خرداد ۹۷ است و آخرین گفت‌وگویش با مردم هم مرداد ۹۷. آفتاب یزد نوشته «حسن روحانی این روز‌ها نه نشست خبری برگزار می‌کند و نه حتی در گفت و‌گویی تلویزیونی برای پاسخ‌دهی به پرسش‌ها حاضر می‌شود. ترجیح او این است که به صورت مونولوگ در قالب نشست‌های هیئت دولت و سخنرانی‌هایش بنابه فراخور موضوعی که می‌پسندد اظهارنظر و بعد هم دور از سؤال و جواب، مکان را ترک کند. این در حالی است که حسن روحانی در زمانی که مذاکرات برجام به نقاط مطلوبی رسیده بود هر سه ماه یک نشست خبری برگزار می‌کرد و مسرورانه به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد و البته در تمامی این نشست‌ها ضمن اشاره به اهمیت برجام، به مقایسه عملکرد کارش با دولت احمدی‌نژاد می‌پرداخت.»

دو کارشناسی که در این گزارش مورد نظرخواهی قرار گرفته‌اند، اما مثل آفتاب یزد به موضوع نگاه نکرده‌اند و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک را مقصر بدانند برای قهر حسن روحانی با اصحاب رسانه. فیاض زاهد طوری از موضع رئیس جمهور در این مورد می‌گوید، گویی در دل روحانی حضور داشته و یا خود حسن روحانی با او حرف زده است: «آقای روحانی پرونده‌های مختلفی را در ذهن خود و اذهان اعضای کابینه‌اش باز می‌بیند که سرنوشت آن ناروشن است، روحانی اکنون با فقدان اعتماد به نفس روبه رو است و نگران است که به هر کدام از این پرونده‌ها ورود پیدا کند این موضوع، وضعیت او را شکننده‌تر نماید.» و بعد ادامه می‌دهد که «روحانی آچمز است به این معنا که بسیاری از اتفاقاتی که در صحنه داخلی و خارجی ایران رخ می‌دهد مورد پسند او نیست و وی با آن مخالفت دارد. از طرفی با محدودیت‌های فراوانی روبه روست و نمی‌تواند در مقابل این اتفاقات ناخوشایند اقدام مؤثر و جدی متناسب انجام دهد.»

همراه نبودن صداوسیما با دولت را هم، فیاض زاهد به عنوان یکی از دلایل ذکر می‌کند. داریوش قنبری هم می‌گوید: «مشکل اصلی در اینجاست که دولت روحانی تریبون قدرتمندی هم برای انتشار صحبت‌هایش در اختیار ندارد. صدا و سیما در مقابل طیف حسن روحانی است. آن‌ها یا صحبت‌های او را گزینشی پخش می‌کنند تا حدی که گاهی حتی خلاف نیت‌ها و اظهارات اصلی روحانی از آب در می‌آید یا با هدف بهره برداری‌های خاصی که می‌خواهند از آن اظهارات داشته باشند، آن را انعکاس می‌دهند.» این در حالی است که نشست‌های خبری یا گفتگو‌های تلویزیونی رئیس جمهور، همواره مستقیم و بی دخل و تصرف از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش شده و علاوه بر آن دولت خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران را هم در اختیار دارد، علاوه بر خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و روزنامه‌هایی که برای دولت نیستند، اما حامی دولت هستند و تازه به قول اصلاح‌طلبان، صداوسیما که دیگر مخاطبی ندارد و کسی تلویزیون نگاه نمی‌کند!

فیاض زاهد درباره اینکه عدم اقناع افکار عمومی چه بر سر دولت خواهد آورد، اذعان جالب توجهی هم دارد: «بلا‌ها را همین الان می‌بینیم. در پایش‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده است مشخص شده که میزان محبوبیت او در مقایسه با دولت احمدی‌نژاد بسیار پایین‌تر است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
1
0
خیلی از مسئولین هستند که سالها است هیچ کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
1
مگر حسن روحانی می تواند از ملت فهیم ایران فرار کرده و آنان را از وضعیت روز کشور آگاه ننماید؟!!!
مطالبه ملت باید پاسخ داده شود....
ناسلامتی ایشان رئیس جمهور و رئیس دولت کشور ایران اسلامی است.....
ایشان باید همانند رهبری در وسط میدان حضور داشته باشد و مردم را از کم و کیف مسائل دولت آگاه نموده و به سئوالات آنان پاسخ داده و به پیشنهادات و انتقادات آنان توجه لازم را داشته و هر کجا باید اقدام و هر کجا باید اصلاح لازم را با شفافیت هر چه تمام تر انجام دهد .
رئیس جمهور باید با ملت خودش در ارتباط عمیقِ فکری و فرهنگی, اعتقادی , اقتصادی , اجتماعی و..... باشد .
چگونه است که وقت انتخابات مُخ مردم را می خورند و در کوچه و بازار دست از سر مردم نمی کشند و با مردم حشر ونشر دارند.....
اما حالا که باید به مردم پاسخگو باشند , در گوشه ای خزیده و از امکانات رسانه ای کشور سوء استفاده نموده و بصورت یکطرفه با مردم حرف می زنند و امر و نهی می نمایند!!!
یکی از سئوالاتی را که آقای حسن روحانی باید به ملت بصورت شفاف پاسخ دهند و انتظار ما از روزنامه جوان این است که بنوعی پاسخ لازم و قاطع را از ایشان دریافت دارند یا از طریق صدا وسیما پاسخگو باشند این است که :
اعلام دارند که در خصوص اقتصاد مقاومتی بصورت ریز و دقیق , چه اقداماتی را انجام داده و الآن این سیاست راهبردی نظام در چه وضعیتی قرار دارد؟
منتظر پاسخ صریح و شفاف آقای رئیس جمهور که با رأی مردم بر اریکه قدرت تکیه زده اند می نشینیم.....
یاحق .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
چگونه است که وقت انتخابات مُخ مردم را می خورند و .... حشر ونشر دارند.....
قدبما قاعده اینجور بود یک سال بخور نون و تره یک عمر بخور نون و کره
ملا یه روز میره حموم دلاکها بهش محل نمیگذارند موقع خروج یک سکه میده خرج حمومی نه سکه دستمزد دلاکها دفعه بعد دلاکها حسابی رسیده ترو تمیزش میکنند ملا هم موقع خروج فقط یک سکه خرج حمومی رو میده دلاکها میگویند چرا اون دفعه اونجور حالا که بهت رسیدیم اینجور ملا میگه خرج این بار رو دفعه قبل حساب کردم
حالا اینا حشر و نشر شون را موقع انتخابات انجام داده اند الان دیگه چه کشکی چه پشمی
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
0
جناب روحانی جه جیزی دارد که بگوید؟ طی این 7 سال جه کار مثبتی انجام داده که بخواهد برای مردم بازگو کند؟ هر وقت هم صحبتی داشته ظاهرا فقط برای مدیران و مسولین بوده که همگی انها راضی بودند و هستند. روحانی و دولتش مردم و بازار و کسب و کار و ارامش اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی و طلاق و اعتیاد و بیکاری و مرگ های زود هنگام مردم را نخواسته ببیند.
تا اینجای کار هم فقط و فقط بر اساس زور و قوت بازوی سباه باسداران بوده و هست و جناب روحانی میخواهد از خودش مایه بگدارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
خدائیش دوست دارید بیاد چی بگه مثلا ؟
دروغ که لابد انتظار ندارید بگه؟
خب حالا راستش رو بگه مثلا
مردم گوشت گرون شده نخورید. خب گفتن نداره پولش رو نداریم که بخوریم
یا مثلا" کدخدا با جفتک زد زیر برجام کاسه کوزه هامون بهم ریخت خب اینکه از اولش هم معلوم بود به اینجا میکشه
یا مثلا کرایه خونه زیاد شده برید حاشیه نشینی اینم که خب خودمون داریم میریم
ها؟ چی؟ راه حل بده؟؟ راه حل چی؟ مگه طرف رئیس جمهوره؟
واقعا"؟ پس چرا اینجوری حرف میزنه؟ یه حوری انتقاد میکنه که انگار ما باید یه کاری بکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار