کد خبر: 966321
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸
دادستان کل:
دادستان کل کشور با انتقاد از وجود پرونده‌های اقتصادی که منشأ آن بانک‌هاست، گفت: اگر مدیران بانک‌ها نظارت لازم و کافی داشته باشند، منابع درست مدیریت و تسهیلات به‌جا داده می‌شود، بنابراین پرونده‌های فسادی که داشته‌ایم به وجود نمی‌آمد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به پرونده‌های فساد اقتصادی اظهار داشت: این موارد نشان می‌دهد متأسفانه در مبارزه با فساد در همه سطوح آن‌گونه که باید موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای در داخل کشور و عده‌ای در خارج از مرز‌ها برای گسترده نشان دادن فساد در کشور افزود: این کمال بی‌انصافی و بی‌صداقتی است، زیرا در مجموعه کشور مدیران پاکدست فراوان و مسئولانی که شبانه‌روز در خدمت مردم هستند، وجود دارد؛ اما پرونده‌ای توسط یک مدیر خائن ایجاد می‌شود که زحمات مدیران خادم را زیر سؤال می‌برد.

دادستان کل کشور با تأکید بر لزوم واقع‌بینی در موضوع فساد تصریح کرد: فساد در نظام و ادارات گسترده نیست، اما همین مقداری که هست برای نظام و مدیران زیاد است و منشأ عمده‌ای از این فساد‌ها به ضعف مدیریت‌ها، عدم نظارت مدیران، عدم انجام تکالیف و وظایف یک مدیر نسبت به زیرمجموعه برمی‌گردد.

وی با انتقاد از وجود پرونده‌های اقتصادی که منشأ آن بانک‌هاست، افزود: اگر مدیران بانک‌ها نظارت لازم و کافی داشته باشند، منابع درست مدیریت و تسهیلات به‌جا داده می‌شود، بنابراین پرونده‌هایی که مانند آن را در استان خراسان داشته‌ایم وجود نخواهد داشت.

منتظری ادامه داد: امروز دستگاه قضایی با انبوه پرونده‌هایی مواجه است که بخشی از آن‌ها در رسانه‌ها پخش می‌شود، بنابراین برای نظام و جامعه و ملت ما این مقدار از پرونده‌های فساد مالی قابل‌قبول نیست و باید این تعداد را به حداقل برسانیم و قوه‌قضائیه در راستای وظایف و تکلیف خود مطمئناً در برابر این مفاسد که سلامت جامعه را هدف قرار داده‌اند، کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به قانونمندی قوه قضائیه تأکید کرد: برای ما هر مقامی و در هر موقعیتی و با هر وابستگی فرقی ندارد.
دادستان کل کشور با اشاره به لزوم تقویت مدیریت کشور از سطح رئیس‌جمهور، وزرا و معاونان میانی بیان کرد: در دستگاه‌های مختلف مدیریت باید تقویت شود و این امر به دستگاه قضایی نیز برمی‌گردد. وی از مدیران خواست به مجموعه زیرنظر خود نظارت کنند و افزود: باید در مفاسد پیشگیری کنیم و هرچند در قانون اساسی پیشگیری از وظایف قوه قضائیه تعریف‌شده، اما این امر موضوعی فرا قوه‌ای است و همه قوا باید تلاش کنند که در جامعه فساد ایجاد نشود.

منتظری تأمین منافع مردم و جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: همه افرادی که در گروه‌های مختلف و در جریان‌های گوناگون حضور دارند، بدانند که دستگاه قضایی در برخورد‌ها از سیاست‌زدگی به دور خواهد بود و فلان جناح و جریان را هرگز در رسیدگی قضایی مدنظر قرار نمی‌دهیم، زیرا هرکسی مرتکب تخلف و جرمی شود باید با او برخورد کرد.

وی در پایان برخورد با مفاسد اخلاقی در فضای مجازی را هم یک دغدغه به شمار آورد و گفت: انتظار است همه مسئولانی که در فضای مجازی دخالت دارند، کمک کنند تا از این فضا به نفع جامعه استفاده شود، اما مدیران توجه داشته باشند که متأسفانه آمار جرائم رایانه‌ای رو به افزایش است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
اینکه همتی میگه همه جیز درسته؟ خوب معلومه که همتی دروغ میگوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
کار از فساد گذشته
چرا گزارشی راجع به بابنکهای کشورهایی که نظام کمونیستی و امپریالیستی دارن تهیه نمی کنید
جرات دارید این کار بکنید تا ببینید آیا این تیتر مناسب است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار