کد خبر: 965125
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کوبا نخستین حریف ایران در راه المپیک
مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گروه E در حالی از جمعه در روسیه آغاز می‌شود که ایران و کوبا برگزار‌کننده بازی نخست هستند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اخبار چند روز اخیر در خصوص ناراحتی ملی‌پوشان از عدم دریافت پاداش لیگ ملت‌ها که به لغو اردوی تدارکاتی بلغارستان انجامید، نگرانی‌هایی را از بابت تورنمنت مهم روسیه و سه دیدار مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک و مصاف با کوبا، روسیه و مکزیک ایجاد کرده است. عصر جمعه ساعت ۱۷:۳۰ شاگردان کولاکوویچ در نخستین دیدار خود در مرحله اول انتخابی المپیک برابر کوبا به میدان می‌روند. تیم ملی کوبا که با هفت حضور در المپیک و کسب برنز این رقابت‌ها در سال ۱۹۷۶ بعد از امریکا بیشترین آمار را در منطقه امریکای شمالی و مرکزی دارد تاکنون هشت مرتبه به مصاف ایران رفته که در چهار بازی نخست برنده بوده، اما هر چهار دیدار دوم برابر ایران را با شکست به پایان برده و دور از انتظار نیست اگر نتواند نوار ناکامی‌هایش را در بازی فردا پاره کند. کوبا قرار بود به همراه سه تن از ستاره‌های پیشین خود در رقابت‌های مرحله نخست انتخابی المپیک به مصاف رقبا برود، اما اکنون با تصمیم مسئولان والیبال این کشور بدون ستاره‌هایش (روبرت لاندی سیمون، مایکل سانچس و ریدل هیرسوئلو) به مصاف تیم‌های روسیه، ایران و مکزیک خواهد رفت. با وجود این، دست‌کم گرفتن حریف می‌تواند به ضرر یاران کولاکوویچ تمام شود. اگرچه کوبا مدتی است که دور از دوران اوج خود قرار دارد، اما این تیم که در رده هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد تا اوایل دهه فعلی یکی از تیم‌های صاحب سبک جهان به‌حساب می‌آمد و در همه تورنمنت‌ها جزو مدعیان بود و حالا یک‌بار دیگر قصد بازگشت به دوران اوج خود را دارد و این انگیزه می‌تواند کار تیم ملی ایران را در روسیه سخت کند. با این حال، بلندقامتان ایران در لیگ ملت‌های والیبال یک‌بار دیگر ثابت کرده‌اند که به سادگی نمی‌توان از کنار نام آن‌ها گذشت.
تیم ملی ایران در صورتی که نتواند در مسابقات سن‌پترزبورگ بلیت توکیو را به دست آورد باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار