کد خبر: 964763
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
برابری جنسیتی یکی از شعار‌های جهان غرب است که بیش از هر چیز مصرف سیاسی و رسانه‌ای داشته و دارد. اگر به شاخص‌های غربی برابری جنسیتی نگاهی بیندازیم بهتر درمی‌یابیم این شاخص‌ها برای جدایی زن از نهاد خانواده طراحی شده‌اند
محسن دلاور
سرويس زنان جوان آنلاين: برابری جنسیتی یکی از شعار‌های جهان غرب است که بیش از هر چیز مصرف سیاسی و رسانه‌ای داشته و دارد. اگر به شاخص‌های غربی برابری جنسیتی نگاهی بیندازیم بهتر درمی‌یابیم این شاخص‌ها برای جدایی زن از نهاد خانواده طراحی شده‌اند به همین منظور هم هیچ کدام از ویژگی‌های فطری زنان در تدوین چنین شاخص‌هایی در نظر گرفته نشده است. همین مسئله هم موجب شده تا کشور‌های دنیای غرب که خود را داعیه‌دار برابری جنسیتی و توجه به حقوق زنان می‌دانند بیشترین ظلم و تعدی را نسبت به زنان داشته باشند. شعار‌های برابری جنسیتی در دنیای غرب با اضمحلال نهاد خانواده همراه بود و این نهاد را به بحران کشید. حالا کشور‌های غربی با بحران خانواده و بحران مادری دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود این، اما همچنان بر استفاده ابزاری از زنان در پوشش شعار برابری جنسیتی اصرار دارند. به همین خاطر حتی در کشور‌های غربی شاهد جنبش‌های مردمی بازگشت به سمت خانواده هستیم، اما همچنان سیاست‌گذاران برای تأمین اهداف پشت پرده‌شان بر شعار برابری جنسیتی اصرار دارند، حتی اگر این شعار و اقداماتی که در راستای تحقق آن صورت می‌گیرد با چالش‌هایی برای آن‌ها همراه باشد.

معضل زنان ارتشی

حضور زنان در ارتش انگلیس که در راستای اجرای سیاست‌های برابری جنسیتی در این کشور انجام می‌شود عامل ایجاد معضلاتی برای نیروی دریایی این کشور از جمله حاملگی ملوانان زن ناو‌های جنگی شده است.
تعداد ملوانان بارداری که انگلیس، مجبور به انتقالشان با بالگرد به خاک این کشور شده، به ۳۵ نفر رسیده است. این در حالی است که هر گونه رابطه بین زن و مرد در این ناو‌ها مطلقاً ممنوع است. یکی از ناو‌هایی که با این مشکل روبه‌رو است ناو HMS Duncan است که در حال مأموریت در خلیج فارس است.

افسرده‌ترین زنان دنیا

گزارش‌های رسانه‌های امریکایی نیز نشان می‌دهد زنان این کشور از افسرده‌ترین زنان در جهان هستند و آمار مصرف دارو‌های ضدافسردگی در میان زنان امریکایی بسیار بالاست تا جایی که برخی آمار‌ها حکایت از آن دارد که زنان امریکایی بیشترین میزان دارو‌های ضدافسردگی دنیا را مصرف می‌کنند. بر پایه برخی گزارش‌ها روانشناسان امریکا یکی از دلایل میزان زیاد استفاده از این دارو‌ها در بین زنان را نگاه ابزاری جامعه و فشار‌های وارد شده به آن‌ها در جریان زندگی می‌دانند. این نوع افسردگی به این دلیل رخ می‌دهد که زنان این جوامع احساس می‌کنند هیچ‌کس به معنی واقعی آن‌ها را دوست ندارد و روابط افراد جامعه با آن‌ها تنها به‌خاطر سوءاستفاده‌های جنسی و مادی است.

بیماری‌های جسمی در کمین زنان امریکایی

اما نگاه ابزاری به زن و سوءاستفاده از آن‌ها تحت شعار‌های برابری جنسیتی تنها به بیماری‌های روحی روانی محدود نمی‌شود. آمار ابتلا به بیماری‌هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود در امریکا به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است. به نوشته سایت Time، بیماری‌های عفونت کلامیدیا، سوزاک و سفیلیس در سال ۲۰۱٧ نسبت به سال گذشته با ۲۰۰ هزار مورد افزایش به ۳/۲ میلیون مورد رسیده و باعث نگرانی شده است! طبق آمار‌ها ۴۱ درصد کودکان متولد شده در این کشور از روابط خارج از ازدواج به‌وجود آمده‌اند. اوضاع سایر کشور‌های غربی نیز بهتر از این نیست.
بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استات»، بالاترین شمار تولد‌های نامشروع در اتحادیه اروپا مربوط به کشور استونی با ۵۹ درصد و پایین‌ترین میزان متعلق به یونان با ۷ درصد است. این گزارش می‌افزاید: «میزان تولد‌های نامشروع، که والدین به طور رسمی با هم ازدواج نکرده‌اند، در فرانسه ۵۳ درصد، انگلستان ۴۶ درصد، اتریش ۳۹ درصد و ایتالیا ۲۴ درصد است.»
تمام این آمار و ارقام مبین این است که شعار برابری جنسیتی تنها یک ابزار است؛ ابزاری برای به سلطه درآوردن زنان و سوءاستفاده از آن‌ها با رنگ و لعاب حمایت و توجه!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر