کد خبر: 961758
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
مرد خارجی بدل‌اندازی که قصد داشت ۱۱‌مجسمه برنجی به جای مجسمه‌های طلا به خریداری بفروشد از سوی مأموران پلیس دستگیر شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه ۱۹‌تیرماه، مأموران کلانتری‌۱۳۵ آزادی حین گشت‌زنی به مرد جوانی مشکوک شدند که ۱۱‌عدد مجسمه همراه داشت. مأموران بعد از بازداشت مرد جوان و انتقال به کلانتری، وی را مورد تحقیق قرار دادند و دریافتند، مرد ۳۲‌ساله سخا نام دارد. او اهل افغانستان و ساکن یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران است و قبلاً نیز به جرم بدل‌اندازی دستگیر شده بود، اما به دلیل عدم شاکی خصوصی آزاد شده بود. بررسی‌های بعدی هم حکایت از این داشت ۱۱‌مجسمه همراه سخا بدلی هستند. بدین ترتیب مأموران از متهم تحقیق کردند. وی گفت: «با افراد مختلفی تماس می‌گرفتم و می‌گفتم چاه‌کن و اهل افغانستان هستم. کارم حفر چاه است که حین کار، تعدادی مجسمه طلا در انتهای چاه پیدا کرده‌ام، اما به دلیل تابعیت افغانی نمی‌توانم آن‌ها را بفروشم. با این ادعا به آن‌ها پیشنهاد می‌دادم مجسمه‌ها را زیر قیمت به مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان می‌فروشم.» متهم ادامه داد: «در ملاقات حضوری با خریدار‌ها مجسمه‌ای که از جنس برنج بود به عنوان نمونه با خودم می‌بردم و به صورت پنهانی سر مجسمه را با قیچی جدا می‌کردم و با قطعه طلایی که در دستم بود جابه‌جا می‌کردم و از خریدار می‌خواستم قطعه را بررسی کند که پس از بررسی و اطمینان از طلا بودن قطعه بقیه مجسمه‌های بدلی را به آن‌ها می‌فروختم.»
وی ادامه داد: «ساعتی قبل با یکی از افرادی که تماس تلفنی بر قرار کرده بودم، قرار ملاقات گذاشتم که مجسمه‌های بدلی را به او نشان دهم که مأموران پلیس به من مشکوک شدند و بازداشت شدم.»
سرهنگ سعید آقایاری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت گفت: «تمام افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت به کلانتری ۱۳۵ آزادی مراجعه کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار