کد خبر: 960723
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
گزارش سازمان ملل از همراهی بیشتر زنان در محیط زیست خبر می‌دهد
سازمان جهانی مراقبت‌های زیست محیطی که زیرمجموعه سازمان ملل است، براساس تحقیقی اعلام کرده که در حوزه احترام و اهمیت به محیط زیست آمار نشان میدهد که زنان بسیار دقیق‌تر و حساس‌تر از زنان عمل می‌کنند.
علیرضا سزاوار
سرويس جامعه جوان آنلاين: به طور مثال در ١٩ کشور توسعه یافته امار نشان داد که از سال ٢٠٠٠تا سال ٢٠١٠ تعداد زنانی که به بازیافت زباله اهمیت میدادند و و آنرا با دقت انجام میدادند از ٦١ درصد به ٧٨درصد افزایش پیدا کرد. در حالى که در همین مورد و در همین زمان مرد‌ها از ۵۸ درصد به ٧٤ درصد رسیدند.

در مثال دیگر در مورد استفاده از وسایل نقلیه با سوخت و شرایط پایدار نسبت به محیط زیست، زنان از ١٤ درصد به ٢٤درصد رسیدند در حالیکه مرد‌ها از ١٤درصد به ٢٠درصد دست یافته اند.

اما با وجود این حساسیت و دقت نظر زنان در حوزه فعالیت و مسئولیت شرایط زنان بسیار تبعیض امیز است.

تنها ٣٣ درصد کارمندان رسمى سازمان هاى آب و هواشناسی جهان زنان هستند و همین طور تنها ١٩درصد مسئولین تصمیم گیرنده در این حوزه زنان هستند؛ یا از آن مهم‌تر در میان کشورهاى اتحادیه اروپا تنها ٢٨درصد وزرا و ٢٧درصد معاونین وزراى وزارتخانه هاى محیط زیست زنان هستند.

این به این معناست که با وجود اذعان به حساسیت بیشتر زنان نسبت به مسائل محیط زیستى از یک طرف و عملکرد بهترشان از طرف دیگر، آن‌ها نیستند که می‌توانند تصمیم بگیرند و مدیریت کنند!

از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد که در کلان شهر‌هایی که زیرساخت مناسب برای دوچرخه سواری را دارند، تعداد زنان دوچرخه سوار حداقل ۲۵ درصد از مردان دوچرخه سوار بیشتر است.

این در حالیست که زنان در برخی موارد در این باره حتی هزینه‌های هنگفت هم پرداخته اند. «اولیویا آرلوو» فعال محیط زیست اهل پرو در حفاظت جنگلهاى امازون فعال بود و در سال ٢٠١٧ در نزدیک خانه اش به قتل رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار