کد خبر: 960359
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
تهران قفل شده است! بیش از ۱۰ روز است که از اجرای طرح ترافیک جدید موسوم به «طرح کاهش» می‌گذرد، اما اوضاع ترافیکی پایتخت بدتر از قبل شده است. تازه هنوز تابستان است و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل! اتوبان‌های حاشیه‌ای طرح کاهش کمتر ساعتی از روز هستند که بار ترافیکی سنگین نداشته باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اعضای شورای شهر تهران هم گفته‌اند که دوربین‌های کنترل ترافیک تا ۳۰ درصد پلاک‌ها را خطا می‌خوانند و اساساً طرح جدید ترافیکی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها نباید اجرایی می‌شده است. پلیس هم خبر از افزایش حجم ترافیک داده است. طرحی که به ادعای شهرداری تهران قرار بود از بار ترافیکی پایتخت بکاهد، حالا عملاً به ضد خودش تبدیل شده است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دو سال گذشته عملاً و یکجانبه به اجرای طرح‌هایی همت گمارده است که بیشتر بر معضلات پایتخت افزوده است. نارضایتی شهروندان از وضعیت حمل و نقل و ترافیک پایتخت هم مؤید عملکرد ناصواب شهرداری در این رابطه است. این روز‌ها اگر گذرتان به اتوبان‌های اطراف طرح کاهش افتاده باشد، حتما با انبوه متراکم ماشین‌ها روبه‌رو شده‌اید. شهرداری تهران مدعی است در ۱۰ روز گذشته، یعنی از آغاز اجرای طرح جدید ترافیک، ترافیک کم شده است، اما هم مشاهدات میدانی، هم اظهارات پلیس، هم اذعان کارشناسان و هم گفته‌های شورای شهری‌ها همه و همه خلاف ادعای شهرداری را ثابت می‌کند.
تا پیش از این بخش محدودی از پایتخت با ترافیک روبه‌رو بود، اما اکنون ترافیک پرحجم در اتوبان‌های همت، حکیم، چمران، مدرس و حتی صیاد شیرازی هم قابل مشاهده است. هنوز البته تابستان است و اجرای طرح ترافیکی جدید مصادف شده است با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها. احتمالاً در مهرماه از یک طرف به دلیل قفل شدن خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های شهر دیگر نتوان در پایتخت جابه‌جا شد و از طرف دیگر با شیوع پدیده وارونگی هوا آمار مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته در همین چند روز اول اجرای طرح و در همین تابستان هم هوای پایتخت ناسالم شده است! اما با این تفاصیل شهرداری تهران همچنان به اجرای طرح غیرکارشناسی خود اصرار دارد.

پلیس هم ناراضی است
محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران به «جوان آنلاین» گفته است: از زمان اجرای طرح جدید ترافیک در مرز‌های خروجی و بیرونی آن افزایش یافته است.
یک شهروند تهرانی هم در این باره به «جوان» اینچنین توضیح می‌دهد: هر سال یک طرح جدید می‌گذارند و مردم را مجبور می‌کنند به حرف‌های آن‌ها گوش دهند! ما که قید جریمه و عوارض را زده‌ایم، چون نه می‌دانیم منظور این‌ها از طرح ترافیک چیست و نه از جداول عجیب و غریب و نرخ‌های رنگارنگ اعلام شده سر در می‌آوریم؛ هر روز با ماشینم به داخل طرح می‌روم و اگر جریمه هم شوم می‌پردازم. این وضعیت بهتر از استرسی است که در وسایل حمل و نقل عمومی از شلوغی و گرما و دیگر مسائل به من و خانواده‌ام وارد می‌شود. ظاهراً باید پذیرفت که شهرداری با سرگردان کردن مردم درصدد است تا آن‌ها بیشتر به درون محدوده طرح بیایند تا در نهایت سهم شهرداری هم از عوارض و جریمه‌ها بیشتر شود؛ کم شدن ترافیک و آلودگی هوا هم بهانه اجرای این طرح جدید است!

اشتباه ۳۰ درصدی دوربین‌های طرح ترافیک!
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرده است «بعضی از دوربین‌های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی‌کنند و حتی تا ۳۰ درصد خطا در خوانش پلاک‌های خودرو‌ها را شاهد هستیم» محمد علی کرونی با اشاره به آمار‌های ارائه شده در خصوص کاهش بار ترافیکی در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا به «مهر» گفت: آمار‌های معاونت حمل و نقل در خصوص کاهش ترافیک در محدوده زوج و فرد سابق نامعتبر است و جنبه تبلیغاتی دارد.
وی تأکید کرد بهتر است معاونت حمل و نقل به فکر تدابیر اجرایی و عملی برای اخذ عوارض پرداخت نشده ۵/۳ میلیون تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک سال ۹۷ باشد.
محمد درویش فعال محیط زیست هم با تأکید بر اینکه طرح زوج و فرد افزایش‌دهنده سرانه مالکیت خودرو شخصی بوده است، تصریح کرد: با اجرای طرح زوج و فرد برخی خانواده‌ها دو خودرو با پلاک فرد و زوج داشتند تا برای تردد در محدوده ترافیکی راحت باشند.

طرح ترافیک آزمایشی، اصلی شد!
در همین رابطه الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران گفته است: حتما نیاز بود طرح جدید یک مرحله آزمایشی اجرا شود.
وی با تأکید بر اینکه مطالعات اجتماعی و فرهنگی درباره طرح کنترل آلودگی هوا از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام یا ارائه نشده است، گفت: طرح‌های ترافیکی به دلیل اثرگذاری بر وضعیت سکونت افراد، شرایط شغلی بسیاری از آن‌ها و بافت محلات افراد قطعا نیازمند اطلاعات اجتماعی و فرهنگی است و این یک کاستی بزرگ در طرح ترافیک است.
عضو شورای شهر با اشاره به اینکه ارزیابی چنین طرحی باید از سوی کارگروهی مستقل انجام شود، تصریح کرد: حتی بهترین افراد متخصص در مجموعه وابسته نیز در زمان انتخاب و تأیید طرح کنترل آلودگی هوا با وجود آنکه تلاش می‌کنند طرح ارائه شده کارشناسی باشد، سوگیری دارند. فخاری با اشاره به اینکه نگاه مدیریتی همچنان از بالا به پایین است، تأکید کرد: در حالی که این اقدامات فرصت‌های اجتماعی شهر است و همین اقدامات با در نظر گرفتن مردم و آگاه‌سازی آن‌ها است که نشان می‌دهد آیا رویکرد مدیران شهری در راستای منافع مردم عوض شده است یا خیر؟
فخاری با بیان اینکه معاونت حمل ونقل باید نسبت به انتقاد‌ها پذیرا باشد، افزود: باید حرف منتقدان را شنید و نسبت به آن تدبیر کرد. ما به جای آنکه موضوعات و اسناد شهری را ساده‌تر کنیم تا فهم آن برای مردم فراگیرتر شود و حق مردم بر شهر ادا شود و بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است،، اما عکس این قضیه رخ می‌دهد. مردم با اسنادی پیچیده‌تر روبه‌رو هستند و محاسبات سخت‌تر شده است و برای بسیاری از مردم مبنای محاسبات و رسیدن به این تصمیم در معاونت حمل ونقل و ترافیک روشن نیست.

طرح درآمدزایی
سید هادی هاشمی رئیس پلیس اسبق راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، «طرح ترافیک جدید» را کاسبکارانه و فقط برای درآمدزایی عنوان کرد و به ایلنا گفت: در حقیقت در این طرح شهرداری می‌خواهد، همه در این محدوده تردد کنند تا از عوارض آن استفاده کند. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران براساس این طرح ورود همه افراد را به این محدوده آزاد گذاشته است و مطمئن باشید که این طرح نه تنها در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تأثیری ندارد، بلکه به مراتب تراکم ترافیک را بالا برده و محیط‌زیست را آلوده می‌کند.
طرح ترافیک جدید همچنین باعث شده است نرخ تاکسی‌ها هم افزایش پیدا کند. در مجموع و گویا همه، از شهروندان گرفته تا مجموعه مدیریت شهری از طرح جدید ترافیک ناراضی هستند و تنها راضی این طرح، خود معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است!

از آتش‌سوزی در بیابان تا نارضایتی در تهران!
حیطه مدیریت بعضی از مدیران را باید به همان بیابان محدود کرد! چرا که وقتی بعضی از آن‌ها به شهر می‌آیند و با مردم سر و کله می‌زنند، به‌جای رتق و فتق امور، بیشتر بر نارضایتی‌ها دامن می‌زنند.
عملکرد پورسیدآقایی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و تصمیمات وی در دو سه سال گذشته نارضایتی‌های فراوانی به دنبال داشته است. حتی از درون مجموعه مدیریت شهری هم با عملکرد پورسیدآقایی مخالف‌اند. تقریباً روزی از جلسات شورای شهرهم نیست که جمعی از صنوف مرتبط با حوزه کاری پورسیدآقایی از دست تصمیمات غیرکارشناسی وی عصبانی نباشند و جلوی شورای شهر تجمع برپا نکنند! با این همه نارضایتی ناشی از عملکرد این معاونت شهرداری، وی همچنان این سمت را عهده‌دار است؛ چرا؟! چون ظاهراً و طبق اخبار غیررسمی منصب ایشان، از مناصب سفارشی‌ای است که برخاسته از گروکشی‌های درون حزبی اصلاح‌طلبان است. درد و گره گشایی از کار مردم این وسط چه می‌شود؟! لااقل فعلاً مطرح و مطمح‌نظر نیست!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
اون از اتفاقی که برای مسافران قطار در سمنان افتاد و حالا پایتخت نشینان
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
ترافیک تهران را در پورسیدآقایی گذاشته اند تا جیب شهرداری را پر از پول کند؟؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار