کد خبر: 948511
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
نخستین سال درگذشت زنده‌یاد همایون شهنواز در حالی برگزار شد که یک خیابان در تهران به نام این کارگردان اختصاص یافت و یک فیلم مستند و کتاب درباره او ساخته و نگاشته شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، مراسم نخستین سال درگذشت زنده‌یاد همایون شهنواز کارگردان سینما در سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران شهری، سینماگران، خانواده و دوستان زنده‌یاد همایون شهنواز برگزار شد، شهباز شهنواز (برادر همایون شهنواز) پشت تریبون قرار گرفت و از شهرام اسدی برای تهیه فیلم مستند «آن همایون هنر» تشکر کرد و افزود: رضا حسن‌زاده سردیسی برای همایون ساخته که بسیار زیباست هرچند ایشان همایون را ندیده بود، ولی ساخته آن بسیار ارزشمند و خوب است.
شهنواز بیان کرد: مرگ حق است و هرکسی به نحوی از میان ما می‌رود ولی متأسفانه حادثه زمانی بسیار ناگوار و دردناک می‌شود که انتظارش را نداشته باشیم. جریان فوت همایون اینچنین بود که او ابتدا در منزل پدری‌مان متوجه نمی‌شود گاز در خانه جمع شده و سپس با کشیدن کبریت باعث انفجار می‌شود، حتی او در ابتدا تصور نمی‌کرد حادثه زیاد سخت باشد، اما ۹ روز بعد از حادثه، از میان ما رفت که این نشان می‌دهد فاصله مرگ تا زندگی بسیار کم است.
وی با اشاره به خاطراتی از دوران تحصیل و فعالیت‌های هنری همایون شهنواز توضیح داد: همایون برخلاف اینکه برای سریال تاریخی «دلیران تنگستان» مشهور شد ولی هنرمند تک‌وجهی نبود و بسیار ادیب خوبی بود، او شاهنامه می‌خواند، هنر فرشبافی را می‌شناخت.
در ادامه پوران درخشنده کارگردان سینما به عنوان سخنران دوم این مراسم، مقابل میهمانان قرار گرفت و بیان کرد: بسیار متاسف هستم که یک همکار و دوست عزیز را از دست دادم. او به معنای واقعی عاشق بود به طوری که وقتی طرحی را می‌نوشت آنچنان با اشتیاق از طرحش تعریف می‌کرد که آن فیلم در ذهن ما ساخته می‌شد. همایون شهنواز مردم و زمان خود را به خوبی می‌شناخت و عاشق ایران بود. به یاد دارم در بیمارستان می‌گفت: داستانش را تمام می‌کند و مدام امیدوار بود در حالی که ۸۵درصد سوختگی داشت. همایون عاشق زندگی و مردم بود و دوست نداشت بیکار باشد، هرچند او از کشور رفته بود، اما با زحمت به ایران آمده بود و دوست داشت در ایران فیلم بسازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار