کد خبر: 937854
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
معاون وزیر دفاع:
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که ایران اسلامی در زمینه طراحی و تولید شناورهای تندرو(با سرعت بالای ۱۲۵ کیلومتر در ساعت)، جزو پنج کشور اول جهان است، گفت: سازمان صنایع دریایی توان طراحی و تولید انواع ناوشکن‌ها، ناوموشک‌ها و انواع شناورهای تندرو را دارد.
امیر دریادار امیر رستگاری در همایش تبیین دکترین مقاومت در دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که صنایع راهبردی به همراه نیروهای مسلح چهار کارویژه دارند، اظهار کرد: این کارویژه‌ها در حوزه سیاسی(داخلی و خارجی)، نظامی، تولید علم، دانش و فناوری و اقتصادی است.
 
وی با بیان این‌که کشوری که دارای قدرت دفاعی است، نیرویی دارد که می‌تواند از کشورش دفاع کند، افزود: به میزانی که قدرت دفاعی داریم می‌توان پشت میزهای مذاکره گفت‌وگو و چانه‌زنی کرد و این موضوع اثر قدرت دفاعی کشور در حوزه سیاست خارجی را نشان می‌دهد.
 
وی با تاکید بر این‌که قدرت دفاعی، در حوزه نظامی نیز قابلیت بازدارندگی، استقلال کشور و حفظ تمامیت سرزمینی را به دنبال دارد، گفت: زمانی که قدرت بازدارندگی دچار خلل شود، دشمن برای تعرض لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
 
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تاثیر توان دفاعی کشور در حوزه علم و فناوری نیز تاکید کرد: ریشه اغلب علوم و فنون در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیروهای مسلح است.
 
وی به تاثیرات توان دفاعی در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال، حفظ ثروت، تولید محصول، کاهش وابستگی و افزایش ضریب نفوذ از جمله آثار قدرت دفاعی کشور در حوزه اقتصادی است.
 
وی با بیان این‌که سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماد عینی اقتصاد مقاومتی است، افزود: چرا که در این سازمان‌ها، تمامی دکترین‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، هدف‌گذار‌ی‌ها، راهبردها و اقدامات اجرایی مبتنی بر تولید بومی و درونی است.
 
امیردریادار رستگاری با اشاره به این‌که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتخار دارد که اعلام کند هیچ تولید غیربومی نداشته و آنچه از خلق ایده تا تولید محصول انجام می‌دهد مبتنی بر اندیشه ناب ایرانی است، گفت: امروز این مجموعه با تکیه بر نیروها، جوانان داخلی و مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان با نگاهی برون‌نگر، آخرین پیشرفت‌های دنیا را رصد می‌کند.
 
وی با بیان این‌که وزارات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهار دهه را تاکنون پشت سر گذاشته است، افزود: دهه اول دوران نگه‌داری، تعمیر، آماده‌سازی محصولات، سامانه‌ها و آرایه‌ها و همچنین ورود به ساخت قطعات بوده است.
 
وی در این خصوص افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوره‌ی دوم اقدام به تولید سامانه‌ها با روش مهندسی معکوس، در دهه سوم، اقدام به بهینه‌سازی و ارتقای سطح کیفی و عملیاتی محصولات ساخته شده و همچنین در دهه چهارم، شروع به طراحی و ساخت سامانه‌ها، محصولات و آرایه‌ها مطابق با دکترین دفاعی امنیتی کرده است.
 
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سازمان صنايع هوافضا اقدام به طراحی و تولید انواع موشک‌های زمین به زمین کرده که دو نمونه از این نوع موشک‌ها در حمله به مقر داعش مورد استفاده قرار گرفت.
 
وی با بیان این‌که ایران اسلامی در زمینه ساخت انواع هواناوها و قایق‌های پرنده(با سرعت بالای ۱۸۰ کیلومتر در ساعت) به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: ما در عرصه ساخت انواع زیردریایی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و در دهه فجر سال‌جاری اولین زیردریایی کلاس متوسط جمهوری اسلامی "فاتح" را تحویل نیروی دریایی خواهیم داد.
 
وی با بیان این‌که اوج دانش و صنعت در ساخت زیردریایی خلاصه می‌شود، تاکید کرد: کشوری که به توانایی طراحی و ساخت زیردریایی برسد، دارای نبوغ دانشی، علمی، فناوری و صنعتی است. زیردریایی‌ها عروس میدان‌ نبرد دریایی‌اند و امروز اژدرهای ساخت سازمان صنایع دریایی به عنوان یک سلاح قدرتمند شناخته می‌شود. 
 
امیردریادار رستگاری با بیان این‌که در حوزه صنایع فولاد آلیاژی نیز به طراحی انواع فولاد‌های حوزه زیردریایی دست پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یک اژدر ایرانی قابلیت برابری با شش موشک کروز را دارد، چرا که این اژدر در فاصله شش متری از زیر شناور منفجر شده و شناور را در کسری از ده ثانیه غرق می‌کند.
 
وی با بیان این‌که امروز سازمان صنایع دریایی پیشروترین سازمان در حوزه طراحی دیزل‌هاست، گفت: از سال ۸۹_۹۰ کار طراحی دیزل در کشور شروع شد و در تابستان سال‌جاری، اولین دیزل ملی کشور طراحی و ساخته شد.
 
وی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه طراحی و ساخت انواع موتورهای دریایی، انواع شفت، انواع گیربکس‌های مختلف(ترکیبی، دو سرعته)، انواع الکتروموتورهای BLDC و... به خودکفایی رسیده است.
 
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری دومین "همایش پیشرانه‌های دریایی کشور" با همکاری دانشگاه شریف در هفته اول اسفند خبر داد و افزود: در این همایش از اولین سامانه رانش واترجت کشور که جزو سامانه‌های تحریمی است رونمایی می‌شود. 
 
وی با تاکید بر این‌که سازمان صنایع دفاعی امروز به توان طراحی و تولید انواع تسلیحات رزم زمینی دست یافته است، افزود: تانک پیشرفته کرار، انواع خودروهای زرهی، انواع توپ‌های سنگین، ضدهوایی و سبک، انواع سلاح‌های سبک انفرادی، راکت اندازها و نارنجک‌اندازها، موشک‌های ضد زره در تیپ‌های مختلف و... از جمله این تجهیزات است.
 
وی با بیان این‌که امروز استکبار جهانی به توان نظامی ایرلن اسلامی اذعان دارد، افزود: در سازمان صنایع هوایی امروز به توان طراحی و ساخت جنگنده‌ رسیده‌ایم که جنگنده کوثر نمونه‌ای از آن است.
 
امیردریادار رستگاری با تاکید بر این‌که به توان طراحی و ساخت انواع پهبادها رسیده‌ایم، افزود: ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه طراحی و ساخت پهپادهاست و در این رابطه کشوری که دارای حق وتو است از ایران اسلامی درخواست یک تیپ پهپاد کرده که این موضوع توان صنعت دفاعی کشور را نشان می‌دهد.
 
وی با تاکید بر این‌که کشور در حوزه صنایع الکترونیکی نیز به توان تولید انواع رادارا، سولارها و سیستم‌های مخابراتی دست یافته است، افزود: امروز فضای کشور با استفاده از رادارهای برد بلند کاملا پایش و رصد می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که صنایع آپتیک الکترونیک ایران یکی از قوی‌ترین صنایع آپتیک جهان است، گفت: یکی دیگر از کشورهای صاحب صنعت نیز از ایران اسلامی درخواست دوربین‌های آپتیکی صنایع الترونیکی وزارت دفاع را به تعداد بسیار بالا کرده است. 
 
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به توان کشور در حوزه طراحی و ساخت انواع دوربین‌های دید در روز و دید در شب و همچنین سامانه‌های هدایت‌ آتش اشاره کرد و گفت: کشور در حوزه طراحی و تولید ماهواره و ماهواره به خودکفایی رسیده است و بعد از دهه فجر سال‌جاری، شاهد پرتاپ حداقل دو ماهواره و ماهواره بر بالاتر از مدار لئو خواهیم بود.
 
گفتنی است، همایش تبیین دکترین مقاومت به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، با حضور دانشجویان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان در تالار وحدت برگزار شد و در ادامه خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تجلیل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر