کد خبر: 935561
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
همزمان با تشدید تنش در روابط امریکا و پاکستان از یک طرف و جنگ تجاری واشنگتن با پکن از طرف دیگر، شبه‌نظامیان یک گروه تروریستی به کنسولگری چین در شهر کراچی پاکستان حمله کردند.
همزمان با تشدید تنش در روابط امریکا و پاکستان از یک طرف و جنگ تجاری واشنگتن با پکن از طرف دیگر، شبه‌نظامیان یک گروه تروریستی به کنسولگری چین در شهر کراچی پاکستان حمله کردند.
پلیس پاکستان صبح جمعه، ۲ آذر، اعلام کرد که کنسولگری جمهوری خلق چین در این شهر هدف حمله سه مهاجم مسلح قرار گرفته و در درگیری بین آنان و پلیس، دو مأمور پلیس کشته و چند مأمور دیگر زخمی شده‌اند. برخی منابع خبری شمار مهاجمان را تا چهار نفر گزارش کرده‌اند. به گفته پلیس، مهاجمان درصدد منفجر کردن کنسولگری بودند، اما قبل از ورود به محوطه، در تبادل آتش با مأموران پلیس از پای درآمدند. به گفته پلیس، هدف آنان ورود از در مخصوص متقاضیان صدور ویزا بود که توسط مأموران پلیس پاکستان محافظت می‌شود.
گزارش‌های خبری حاکی از آن است که حدود ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی، صدای شلیک گلوله از محل کنسولگری چین در یکی از محله‌های ممتاز کراچی به گوش رسید. شاهدان عینی از وقوع یک انفجار هم خبر داده‌اند و برای مدتی، یک ستون دود از محل درگیری برخاست. عامل انفجار مشخص نیست. در پی این حادثه، نفرات ارتش به محل اعزام شدند و مأموران پلیس خیابان‌های منتهی به کنسولگری را مسدود کردند. سفارت چین در پاکستان گفته است که تمامی کارکنان کنسولگری سالم هستند و به ساختمان نیز خسارت مشهودی وارد نیامده است. گروه شبه‌نظامی «ارتش آزادیبخش بلوچستان» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. همزمان سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما این حمله را انجام داده‌ایم و اقدامات‌مان نیز ادامه می‌یابد. چینی‌ها در حال غارت منابع ما هستند.» در همین حال عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان خواستار تحقیقات کامل درباره این حمله و عوامل و انگیزه‌های آن‌ها شده است. در بیانیه دولت پاکستان آمده که چنین اقداماتی هیچ‌گاه نمی‌تواند روابط میان پاکستان با چین را خدشه‌دار کند. چین همسایه و متحد نزدیک پاکستان است و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در آن کشور صورت داده است. یکی از طرح‌های مهم اقتصادی چین در پاکستان، ایجاد زیرساخت‌های گسترده در چارچوب طرح «دالان اقتصادی چین و پاکستان» است. بخشی از این طرح در ایالت بلوچستان انجام می‌شود. بلوچستان برای سال‌ها صحنه فعالیت گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ و همچنین گروه‌های اسلامگرا و درگیری خشونت آمیز آنان با نیرو‌های امنیتی و همچنین بمبگذاری و قتل‌های دارای انگیزه‌های فرقه‌ای بوده است. اخیراً دولت پاکستان از موفقیت قابل‌توجه در مقابله با خشونت و ایجاد آرامش در این کشور سخن گفته بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار