کد خبر: 926509
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
همزمان با آغاز ماه محرم، سومین دوره طرح «آئین نذر کتاب» از سوی سازمان مردم نهاد و با همکاری دستگاه‌های دولتی در اردبیل آغاز شد.
طرح «آئین نذر کتاب» از ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه مصادف با اول تا سوم ماه محرم با برپایی غرفه در مرکز شهر اردبیل اجرا می‌شود.
مدیر اجرایی طرح فرهنگی آئین نذر کتاب در حاشیه آغاز به کار این طرح افزود: آئین نذر کتاب با شعار‌های «با نذر کتاب، شمعی در حرم آگاهی بیفروزیم» و «یک کتاب نذر کن، دو کتاب نذری بگیر» برگزار می‌شود.
بهرام شاهدوست ترویج کتاب‌خوانی را مهم‌ترین هدف اجرایی این طرح فرهنگی برشمرد و یادآور شد: این برنامه دو هدف عمده را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها ترویج کتاب‌خوانی است و دومین هدف فرهنگ‌سازی در مورد نذر اقلام فرهنگی است.
وی با تأکید بر اینکه در ایام محرم نذر کردن نباید تنها محدود به نذر مواد غذایی باشد، افزود: اعتقاد داریم که باید با بهره‌گیری از ظرفیت احسان و نذری در ایام محرم این نکته را که اقلام فرهنگی را هم می‌توانیم نذر کنیم، اشاعه داد.
مدیر اجرایی سومین دوره آئین نذر کتاب گسترش فرهنگ مطالعه را یکی از ابزار‌های مهم در توسعه فرهنگی برشمرد و ادامه داد: توسعه فرهنگی نیازمند برنامه‌ها و ایده‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و به ویژه مشارکت دادن مردم در طرح‌ها است.
شاهدوست با اشاره به موفقیت دوره‌های اول و دوم طرح آئین نذر کتاب در اردبیل متذکر شد: در قالب این طرح کتاب‌های نذری مردم جمع‌آوری و در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان توزیع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار