کد خبر: 917959
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
با عنايت رهبر معظم انقلاب
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه ابلاغیه جدید مالی رهبر انقلاب به دلیل عنایت و توجه ویژه ایشان به نیرو‌های مسلح به‌ویژه محیط‌بانان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست از این پس هر برنامه حفاظتی که نیاز مالی داشته باشد با ردیف بودجه جدید و ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب حل خواهد کرد.
جمشید محبت‌خانی با تشریح دستورالعمل جدیدی که از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح به یگان حفاظت محیط‌زیست ابلاغ شده است، گفت: بر طبق این دستورالعمل یگان حفاظت محیط‌زیست همانند دیگر یگان‌ها دارای ردیف بودجه مستقل می‌شود.
وی اظهار داشت: با همراهی همکاران در ستاد یگان حفاظت محیط‌زیست سعی خواهیم کرد از فرصت به وجود آمده برای حل معضلات این حوزه بیشترین بهره را ببریم.
محبت‌خانی افزود: با برنامه‌های دقیق و کارشناسی، می‌توان حق و حقوق محیط‌بانان که سال‌ها پایمال شده بود را باز پس گیریم.
وی تصریح کرد: همچنین براساس دستورالعمل جدید، ۱۲۰نفر شهید محیط‌بان که در بنیاد شهید تاکنون پرونده نداشته‌اند، همانند دیگر نیرو‌های مسلح شامل دریافت تسهیلات و امتیازاتی می‌شوند. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: به دلیل اینکه تا به امروز مبلغی برای تأمین خسارات محیط‌بانان از سوی دولت به سازمان محیط‌زیست اختصاص داده نمی‌شد، محیط‌بانان در درگیری‌ها با متخلفان متهم شناخته شده و مجبور بودند دوره زندان را بگذرانند. به گفته محبت‌خانی، قانون به کارگیری سلاح در لایحه حمایت از محیط‌بانان دیده شده و این لایحه در مجلس مراحل نهایی را سپری می‌کند. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه قانونی به منظور تأمین خسارات استفاده از سلاح از سوی محیط‌بانان وجود ندارد، گفت: این لایحه حمایتی می‌تواند خلأ موجود را پر کند.
وی تصریح کرد: از این پس جرائم محیط‌بانان همانند دیگر نیرو‌های مسلح در دادسرا‌های نظامی رسیدگی می‌شود.
محبت‌خانی در انتها از دادستان‌های کل کشور درخواست کرد، آموزش‌های لازم درخصوص به کارگیری سلاح و دیگر موارد قانونی را به صورت منظم به محیط‌بانان آموزش دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار