کد خبر: 902793
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
هموطن! لطفاً آرام‌تر عشق بورز!
خواهر چهل ستون سر و گوشش می‌جنبید! / اعتراض به قتل سهراب در آرامگاه فردوسی

در نوروز امسال، مثل هر سال بعضی از هموطنان عزیزمان علاقه خودشان را به محیط زیست و آثار باستانی ایران نشان دادند. نتیجه این ابراز علاقه اتفاقاتی بود که بعضی‌هایش را با هم مرور می‌کنیم.
در اين ايام 150 هكتار از جنگل‌هاي شمال دچار حريق شدند.
اشکال ندارد، عوضش جوجه کباب هموطنان قشنگ مغزپخت شد! این درخت‌ها هم همان بهتر که از بین بروند، جلوی دید ما را گرفته بودند نمی‌گذاشتند جنگل را ببینیم!
يك گونه در حال انقراض به نام سياهگوش در لواسانات بي‌رحمانه كشته شد.
حیوان بیچاره در حال انقراض بوده، هموطنان نازک‌دل راحتش کردند که طفلکی درد نکشد. آخه انقراض خیلی اتفاق دردناک و سختی است. تا حالا منقرض شده‌اید؟!
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: تا 11 فروردین پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.
اتفاقاً چه بهتر؛ معروف شده بود که هوای تهران در نوروز تمیز است. همین باعث می‌شد هم‌ولایتی‌های ما هر سال عیدها خراب بشوند خانه ما. اما با این اتفاق محال است سال بعد پایشان را تهران بگذارند!
کاخ قاجاری در استان اصفهان، كه به خواهرخوانده چهل ستون مشهور است، توسط افراد ناشناس به آتش كشيده شد.
خب حتماً خواهرخوانده یک خبط و خطایی ازش سرزده، آقاداداشش هم غیرتی شده تنبیهش کرده است. تقصیر خودش بوده. من خودم هر وقت که آنجا رفتم دیدم چند تا شماره تلفن و اسم روی در و دیوارش نوشته شده! سر و گوشش می‌جنبید!
کتیبه‌های آرامگاه فردوسی با نارنجک دستی توسط افراد ناشناس دچار آسیب شد.
احتمالاً این افراد به کشته شدن سهراب توسط رستم و چند تا اتفاق ناگوار دیگر در شاهنامه اعتراض داشته‌اند. اگر جناب حکیم فردوسی یک جاهایی در قصه انعطاف بیشتری به خرج می‌داد و مثل سریال‌های تلویزیون ایرانی‌پسند پایان‌بندی می‌کرد، این اتفاقات نمی‌افتاد. شاید هم به ترافیک میدان فردوسی اعتراض داشته‌اند و انتظار داشتند حکیم به جای اینکه آن بالا بنشیند و زل‌زل نگاهشان کند، بلند شود با یک سوت ماشین‌ها را راهنمایی کند!
حریم درجه یک تخت جمشید انباشته از زباله‌های متعدد است.
خب عزیزان آریایی که این همه راه می‌کوبند تا پاسارگاد می‌روند و شعار آزادی اندیشه می‌دهند، باید یک چیزی بخورند جان بگیرند دیگر! اصلاً آدم آنجا که می‌رود طوری روح آزادی در وجودش دمیده می‌شود که دلش می‌خواهد همه چیز حتی آشغال‌ها هم آزاد باشند!

ولی عیبی ندارد. هر آدم با تجربه‌ای می‌داند که عشق و علاقه هزینه دارد! فقط از عشاق طبیعت و میراث فرهنگی تقاضا داریم یک کم آرام‌تر عشق بورزند که یک چیزی هم به آیندگان برسد. با تشکر!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها