کد خبر: 902624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
صهیونیست‌‌‌‌‌ها غلطی کرده‌اند و روز دو‌‌‌‌شنبه 20فروردین پایگاه هوایی تی4 در سوریه را هدف حمله هوایی و اصابت چند موشک قرار دادند.

صهیونیست‌‌‌‌‌ها غلطی کرده‌اند و روز دو‌‌‌‌شنبه 20فروردین پایگاه هوایی تی4 در سوریه را هدف حمله هوایی و اصابت چند موشک قرار دادند. حالا از ترس انتقام ایران در حال قیل و قال هستند. وزیر جنگ و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی به زعم خود دوباره کری‌خوانی کرده‌اند تا در فضای عمومی ملتهب داخلی صهیونیست‌‌‌‌ها از فرط ترس قالب تهی نکنند. در رأس آنها هم نخست‌وزیر این رژیم بدون اشاره به نام ایران از احتمال ترور دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی سخن گفته است. هرچند بخشی از این سر و صدا با هدف حساس کردن افکار عمومی دنیا و همین طور بالا بردن فشار حیثیتی ایران برای عجله در پاسخ به اصطلاح واکنش‌گیری در زمان مناسب است اما کارشناسان ایران‌شناس در جهان عرب از صبر ایران سخن می‌گویند.
وزیر آموزش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران و محور مقاومت قصد نابودی این رژیم را دارند، هشدار داد که نباید قدرت تل‌آویو را آزمود. به گزارش فارس، «نفتالی بنت‌» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌‌‌‌‌شنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران و محور مقاومت هشدار داد که تهران و حامیانش نباید قدرت و عزم این رژیم را آزمایش کنند. بنت طی سخنرانی در مراسم یادبود نظامیان کشته‌شده در جنگ‌های اشغال سرزمین فلسطین، مدعی شد: «ما از سوی دشمنان احاطه شده‌ایم. هفته گذشته ایران یک پهپاد مسلح به سمت ما فرستاد. اختاپوس ایرانی سعی دارد ما را خفه و روحیه ما را تخریب کند.» به نوشته وبگاه «عاروتص شوع‌» وی که به ادعای تل‌آویو از همه دشمنانش قوی‌تر است، گفت: «از همین جا به سران ایران، حماس و حزب‌الله می‌گویم، ما را آزمایش نکنید.»
همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در مراسم روز یادبود نظامیان کشته‌شده در جنگ‌های اشغال سرزمین فلسطین، با بیان اینکه وضعیت امنیتی اطراف رژیم صهیونیستی «شکننده و اشتعال‌پذیر» است، هشدار داد که هر لحظه ممکن است جنگی دربگیرد و در آن صورت تل‌آویو به تمام ظرفیت‌های نظامی خود نیاز پیدا خواهد کرد. وی با هشدار به ایران و حماس تأکید کرد که اسرائیل در موضوع امنیت خود مماشات نخواهد کرد و آن دو باید این مسئله را جدی بگیرند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «ما به دنبال ماجراجویی نیستیم ولی وقتی بحث امنیت اسرائیل و شهروندانش به میان آید، ما درباره آن مماشات نکرده و حتی پلک هم نمی‌زنیم.» لیبرمن همچنین اضافه کرد: «توصیه من به همسایگان‌مان در شمال و جنوب این است: هشدار‌‌‌‌ها را جدی بگیرید و در محاسبات خود وارد کنید.» 21 بهمن 96 بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی یک پهپاد را بر فراز فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. در پی این حادثه، جنگنده‌های صهیونیست با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار دادند. در جریان آن عملیات یک جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی، هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفت و ساقط شد.

ایران آماده پاسخ؟

مدیر روزنامه الاخبار یادداشتی نوشت با تیتر «در انتظار پاسخ ایران‌» و گفت «بی‌شک ایران بی‌ترس و بی‌رودربایستی تصمیم گرفته به دشمن پاسخ بدهد و به بدنه نظامی اسرائیل آن ضربه‌ای را بزند که تل‌آویو زد بلکه هم بیشتر از آن.»
ابراهیم الامین هم در روزنامه «الجمهوریه» لبنان به نقل از منابعی در حزب‌الله گفته «ایران تصمیم پاسخ را گرفته و فرماندهان ایرانی این را تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که ایران نمی‌تواند جواب ندهد و در زمان و مکان مناسب پاسخ را خواهد داد.» روشن نیست که منابع الجمهوریه چه کسانی هستند و صحت این سخنان، صرفاً از طریق رسانه‌های متعلق یا نزدیک به حزب‌الله قابل تأیید است. آنها گفته‌اند «طبق اطلاعات ما، ایرانی‌‌‌‌‌ها می‌خواهند پاسخ برای اسرائیل دردناک باشد و همان‌طور که ایران هفت قربانی حمله را تشییع کرد، اسرائیل هم باید نظامیانش را تشییع کند.»
این مسئله از سخنان سید حسن نصرالله نیز قابل فهم است، آنجا که تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت بزرگی شد که خود را مستقیماً مقابل ایران قرار داد. بنابراین رژیم صهیونیستی حتماً این نکته را خوب می‌داند که اگر تا الان به حزب‌الله ضربه‌ای می‌زد و ضربه‌ای مشابه دریافت می‌کرد، در مقابل ایران، این قاعده کمی متفاوت‌تر است و آن اینکه اگر ضربه‌ای می‌زند، ضربه بدتری می‌خورد، چه رسد به اینکه اصرار بر این است که پاسخ «پشیمان‌کننده‌» است.

تلاش بی نتیجه برای تحریک ایران

روزنامه الجمهوریه در ادامه درباره ماهیت واکنش ایران نوشته است«پاسخ پشیمان‌کننده‌» به قول عرب‌‌‌‌‌ها «امرٌ مفروغٌ عنه‌» است، یعنی این مسئله قطعی است و درباره آن بحثی نیست. بحث این است که رژیم صهیونیستی با نوع کُنشی که در زمان فعلی در سوریه از خود بروز می‌دهد در حال تلاش برای واکنش‌گیری از ایران با هدف تحت تأثیرقرار دادن وضعیت کلی تهران در منطقه و ایجاد اجماعی غربی غربی علیه ایران است. تل‌آویو با در نظر گرفتن موعد 12 می‌(22 اردیبهشت/ترامپ و برجام) تلاش می‌کند با گرفتن واکنش از ایران، معادلات جاری در سوریه و منطقه را تحت‌الشعاع قرار بدهد و با رویارو کردن ایران با امریکا، بهترین نتیجه را از «آب گل‌آلود‌» دریافت کند. همچنین بنیامین نتانیاهو روز چهار‌‌‌‌شنبه که بر سر مزار کُشته‌های شاباک و موساد حاضر شده، بدون اشاره‌ صریح به ایران مدعی شده که «نیروهای تاریکی» مثل گذشته قصد ترور نیروهای این رژیم در خارج از فلسطین اشغالی را دارند. نه تحریک ‌نظامی، نه فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی؛ هیچ‌کدام تل‌آویو را به مقصودش نخواهد رساند. ایران به داشتن صبر لازم در سیاست خود مشهور است و البته مشهور است که ضربات اسرائیلی‌‌‌‌‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. دیر و زود دارد، سوخت و سوز ندارد. نگارنده به خاطر دارد در دی‌ماه گذشته (ژانویه 2018) یادداشتی در وبگاه شبکه المیادین با عنوان «چه خواهد شد اگر ایران از دفاع به هجوم، تغییر وضعیت دهد؟» خوانده که در پایان نوشته بود «اسرائیل می‌تواند به ائتلاف‌های علنی خود [با کشورهای عربی] به زودی مباهات کند اما عقلای سیاسی در آن و در واشنگتن و کسانی که پشت اینها هستند باید خوب بدانند که ایرانی‌‌‌‌‌ها در زراعت پسته، از فرش‌بافی [که هر دو نیازمند کار تدریجی و صبورانه تا حصول نتیجه است] مهارت بیشتری دارند؛ آن که نمی‌داند، بداند که زراعت پسته نیازمند صبر و حوصله طولانی و سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و سرکشی متناوب است.» پس به قول «توماس فریدمن» در یادداشت روز دو‌‌‌‌شنبه (16 آوریل) در نیویورک‌تایمز با تیتر «جنگ واقعی بعدی در سوریه؛ ایران و اسرائیل»،‌ باید به اسرائیلی‌‌‌‌‌ها گفت «کمربندهای‌تان را ببندید!»
عبدالباری عطوان، روزنامه نگار مشهور عرب هم در روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن نوشت: با وجود پایان تجاوز سه‌‌جانبه امریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که بیشتر از یک ساعت طول نکشید و بیشتر اهداف خود را محقق نکرد، تنش‌های به وجود آمده بعد از این حمله همچنان رو به افزایش است و شلیک موشکی اخیر به پایگاه هوایی شعیرات سوریه چیزی جز مقدمه یا هشداری برای جنگ میان ایران و اسرائیل که بیشتر کارشناسان زمان آن را نزدیک می‌دانند، نیست. عبدالباری عطوان در این یادداشت می‌نویسد: هرگونه تجاوز از سوی اسرائیل بر محور مقاومت با پاسخ جدی و قوی از سوی ایران، سوریه و حزب‌الله مواجه خواهد شد و اسرائیل به بمباران هوایی از طریق حریم هوایی لبنان اکتفا کرده است زیرا می‌ترسد جنگنده‌های آنها سرنگون شوند، همان‌گونه که اف 16 آنها در فوریه گذشته ساقط شد. زرادخانه ایران، حزب‌الله و سوریه مجهز به موشک‌های پیشرفته است که تعداد آنها به صد‌‌‌‌ها هزار در مقیاس‌های مختلف می‌رسد و می‌تواند زیان‌های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کند و اگر هواپیماهای جدید بدون سرنشین را به آنها اضافه کنید، تصویر سیاهی برای نظامیان و شهروندان اسرائیلی ترسیم خواهد شد. عبدالباری عطوان هم به نوشته فردیدمن اشاره کرده و نوشته است: ما در عنوان مقاله توماس فریدمن که می‌نویسد «سوریه حتماً منفجر خواهد شد» اختلاف نظر نداریم اما مهم‌‌ترین اختلاف نظر ما این است که انتظار داریم این انفجار اسرائیل را ویران کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
3
البته که برخورد نظامی و تلافی حمله اسرائیل به نیروهای ایران حتمی و قطعی و شدید خواهد بود و این درسی برای آمریکا و اروپا و آل سعود خبیث نیز خواهد شد؛انشاالله به زودی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار