کد خبر: 901247
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرد ميوه فروش كه متهم است همسايه ميانسالش را به خاطر توهين به پدر فوت‌شده‌اش به قتل رسانده است به پرداخت ديه محكوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، اوايل تابستان سال ۹۲، مأموران پليس تهران از مرگ مشكوك مرد‌60 ساله‌اي به نام اكبر در يكي از بيمارستان‌هاي شهر باخبر و راهي محل شدند. شواهد نشان مي‌داد مرد ميانسال در جريان درگيري با صاحب مغازه ميوه فروشي دچار جراحت شده و بعد از انتقال به بيمارستان فوت شده است.
با انتقال جسد به پزشكي قانوني ميوه‌فروش 29‌ساله كه نريمان نام داشت شناسايي و بازداشت شد. او در بازجويي‌ها اتهامش را انكار كرد و گفت: «اكبر، پدر مرحومم را مسخره كرد به همين دليل با هم درگير شديم و من به آرامي او را هل دادم كه سرش به جدول خورد.‌» وي در توضيح بيشتر گفت: «با پدرم سال‌ها در محل مغازه ميوه فروشي داشتيم تا اينكه چند سال قبل پدرم فوت كرد. هر پنج‌شنبه برايش خيرات مي‌كردم و روز حادثه هم يك جعبه خرما در مغازه براي خيرات گذاشته بودم.‌» متهم در ادامه گفت: «اكبر در همان محل زندگي مي‌كرد و از مشتري‌هاي مغازه بود. او همان روز به مغازه آمد و وقتي جعبه خرما را ديد مرا مسخره كرد و پشت سر پدرم حرف‌هاي نا مربوط زد. از حرف‌هايش عصباني شدم و با هم درگير شديم. در آن درگيري او را هل دادم كه تعادلش به هم خورد و روي زمين افتاد. با كمك اهالي محل، او را از زمين بلند كرديم و به خانه‌اش رفت، اما فرداي آن روز بود كه شنيدم در بيمارستان فوت كرده است.‌»
بعد از اقرارهاي متهم، پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي به پرونده اولياي‌دم درخواست قصاص كردند سپس متهم بار ديگر ماجرا را شرح داد. هيئت قضايي بعد از آخرين دفاع متهم، مرد ميوه فروش را از اتهام قتل عمدي تبرئه و او را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم كرد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد اما قضات ديوان عالي كشور خواستند تا ساير جراحات روي بدن قرباني بررسي و همچنين از شاهدان حادثه نيز تحقيق شود. بنابراين پرونده به همان شعبه ارجاع داده شد و بار ديگر روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي توكلي قرار گرفت.
در آن جلسه اولياي‌دم بار ديگر درخواست قصاص كردند سپس متهم در دفاع از خود گفت: «وقتي مقتول به پدرم توهين كرد ناراحت شدم و او را هل دادم تا از مغازه‌ام بيرون برود. او وقتي از روي زمين بلند شد حالش خوب بود به همين دليل فرداي آن روز وقتي خبر مرگش را شنيدم شوكه شدم. باور كنيد قصد كشتن او را نداشتم حتي با شنيدم مرگش خيلي ناراحت شدم.‌»
در ادامه دو نفر از شاهدان حادثه نيز در جايگاه قرار گرفتند و آنها نيز حرف‌هاي متهم را تأييد كردند.
در پايان هيئت قضايي، بنا به گزارش پزشكي قانوني كه جراحات روي بدن قرباني را مربوط به عمل جراحي و احياي وي دانسته، همچنين يكي از علت‌هاي خونريزي مغزي مقتول را فشار خون بالاي وي تشخيص داده بود، بار ديگر نريمان را از قتل عمد تبرئه و به پرداخت ديه محكوم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار