کد خبر: 900103
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

روانگردان فروش ها، در فضای مجازی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "محمد بخشنده"، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب  گفت با انجام رصد هاي شبانه روزي و پيگيري هاي صورت گرفته از سوی ماموران مبارزه با جرایم سایبری این یگان، مشخص شد 2 توزیع کننده مواد روانگردان با همدستی یکدیگر در فضای مجازی اقدام به تبليغ و فروش مواد مخدر و  روانگردان در يکي از شبکه هاي اجتماعي مي کنند.به دنبال اين موضوع کارکنان دايره مبارزه با جرايم سايبري (فتا) پليس مبارزه با مواد مخدر فاتب، با همکاري ماموران اطلاعاتي و عملياتي پايگاه هشتم پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، ضمن انجام اقدامات فني و مهندسي اجتماعي، موفق شدند مخفيگاه متهمان را در محدوده  خزانه شناسايي و برای دستگیری آنها اقدام کنند.پس از شناسايي مخفيگاه متهمان موضوع به مقام قضائي منعکس و دستور دستگيري وي صادر شد که در ادامه تيم هاي عملياتي اين پليس در اقدامي غافلگيرانه موفق شدند متهمان را در مخفيگاهشان دستگير و در بازرسي از محل مقاديری گل و ماري جوانا کشف کنند.متهمان پس از دستگيري به همراه مواد مكشوفه به مقر پليس منتقل و ضمن اعتراف به جرم خود براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.

شهروندان تهرانی، در صورت روبرو شدن با سایت ها و شبکه های مجازی که در آنها مواد مخدر به فروش می رسد یا تبلیغ می شود، مي توانند از طريق تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ، مرکز دریافت گرارشات مردمي پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، به شماره 63984618 و يا با مراجعه به دايره فتا پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي، بعد از چهارراه مولوي جنب پليس آگاهي تهران بزرگ، گزارشات خود را با کارشناسان ما درميان بگذارند.

سرهنگ بخشنده" همچنين گفت در جريان عملياتي ديگر ماموران عمليات ويژه اين پليس، با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي در مي يابند فردي به نام "ق" اقدام به نگهداري مقادیر قابل توجهي مواد مخدر مي کنند. به دنبال اين ماجرا ماموران به منظور اطمينان از صحت و سقم موضوع، تحقيقات گسترده خود را آغاز و پس از چندين شبانه روز کار اطلاعاتي موفق شدند مخفيگاه متهم را در شهرستان اسلامشهر شناسائي و ضمن اينکه از فعاليت مجرمانه متهم مطمئن شدند نتیجه تحقیقات را در اختیار مقام قضایی قرار دادند.

در ادامه تيمي از ماموران عمليات ويژه اين پليس، ظهر روز سوم فروردين ماه به مخفيگاه متهم اعزام شدند که ضمن دستگیری وی 62کيلو و 76 گرم ترياک را کشف کردند. متهم پس از دستگيري تحت بازجوئي هاي فني قرار گرفت که جرم خود اعتراف و پس از تشکيل پرونده به دادسرا اعزام شد.

 

**

مرغ دزدها در قلعه نو دستگیر شدند

سروان "علی اصغر مرادزاده"، رئیس کلانتری قلعه نو گفت چند شب قبل  ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده قلعه نو بودند، که 2 سارق را در سرقت از یک مغازه مرغ فروشی مشاهده و به تعقیب آنها می پردازند. متهمان که با دیدن خودروی پلیس سوار بر خودروی خود شده و سعی در فرار داشتند، تعدادی از اموال مسروقه را رها کرده و تلاش می کنند که از دست قانون بگریزند که این اقدام با تعقیب پلیس روبرو شده و در نهایت پلیس از چند دقیقه دستگیر شدند.

متهمان به همراه خودرو و تجهیزاتی که به سرقت برده بودند به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در نتیجه به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه مذکور اعتراف و همچنین در بازرسی از خودروی آنها تعدادی ادوات سرقت از جمله دیلم، شاه کلید و تعدادی اموال مسروقه از جمله ترازوی دیجیتالی و مقادیری مرغ کشف شد.

متهمان پس از اعتراف به جرایم خود برای تحقیقات بیشتر به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و اموال مسروقه پس از شناسایی مالکش به وی بازپس داده شد.

**

سارق نیسان از سوی مالک خودرو دستگیر و به پلیس تحویل داده شد

سرگرد "عباس جمشیدی"، رئیس کلانتری 137 نصر هم گفت چند روز قبل با تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اظهار دستگیری یک سارق خودرو توسط مردم، تیمی ازماموران این کلانتری به محل اعزام شدند.

زمانی که ماموران به محل رسیدند سه تن از شهروندان به آنها مراجعه و اظهار داشتند که در منزل نشسته بودند که از بیرون صدای روشن شدن خودروی نیسان متعلق به یکی از مهمان هایشان را شنیده و برای سرکشی به موضوع از پنجره به بیرون نگاه می کنند که متوجه می شوند فردی در حال ربودن خودروی نیسان است.

مالک خودرو و همراهانش بلافاصله به دنبال سارق رفته و پس از 100 متر دوندگی موفق می شوند خودرو را متوقف و سارق را گرفتار کنند و متعاقبا با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس می گیرند.

متهم از سوی ماموران دستبند به دست راهی کلانتری شده و تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه به جرم خود مبنی بر سرقت خودروی مذکور اعتراف و در بازرسی از وی چند سوئیچ کپی شده از خودروهای مختلف کشف شد.

در بررسی های تخصصی از سوابق متهم، مشخص شد که وی چند ماه قبل نیز به جرم سرقت یک خودروی دیگر تحت تعقیب است که پرونده آن در پلیس پیشگیری پایتخت مفتوح می باشد.

 

**

انهدام پاتوق سارقان در بیسیم

سرهنگ "کیانوش عزیزی"، رئیس کلانتری 159 بیسیم هم گفت با ارایه گزارش های مردمی ساکن محله بیسیم مبنی بر حضور سارقان در یک خانه مجردی واقع در محله مینابی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و ساکنان محله، تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

در بررسی های انجام شده مشخص شد که 9 سارق حرفه ای ضمن پاتوق کردن این خانه، اقدام به استعمال مواد مخدر و همچنین خرید و فروش اموال مسروقه می کنند که این اقدام به تجمع اراذل و اوباش و همچنین سارقان و معتادان شده است. نتیجه تحقیقات در اخیتار مقام قضایی قرار گرفت و متعاقبا دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد و ماموران با هماهنگی های انجام شده به محل اعزام شدند.

در عملیات انجام شده هر 9 سارق مذکور در محل بازداشت شده و در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف تجهیزات سرقت، تعداد زیادی از اموال مسروقه و همچنین مواد مخدر کشف شد.

هر 9 متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت، مالخری و توزیع مواد مخدر اعتراف و برای تحقیقات به دادسرا منتقل شدند.

 

**

سارق سابقه دار خودرو، در تعقیب و گریزی طولانی دستگیر شد

سرگرد "حبیب آقایی"، رئیس کلانتری  گفت به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر تعقیب یک دستگاه خودروی مسروقه از سوی ماموران کلانتری 35 نساء جاده چالوس در اتوبان تهران کرج، بلافاصله تیمی از ماموران این کلانتری وارد ماجرا شده و برای دستگیری سارق، اقدام به ایجاد مهار مصنوعی در محور فوق کردند.

متهم در ورودی بزرگراه آزادگان پس از تعقیب و گریزی طولانی، بازداشت شده و در بازرسی از خودروی مسروقه که یک سواری بود، 2 عدد زاپاس، چهار دستگاه ضبط و پنل، سه عدد جعبه ابزار، یک عدد آمپلی فایر، یک عدد ساب، یک جفت باند به همراه طاقچه، یک عدد جک به همراه متعلقات و یک عدد کنسول خودرو، کشف شد.

متهم به همراه خودرو به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به ده ها فقره سرقت از جمله سرقت خودرو و لوازم خودرو در مدت 6 ماه گذشته اعتراف و اقرار کرد دارای سابقه محکومیت کیفری در خصوص سرقت خودرو بوده و حدود هشت ماه پیش از زندان آزاد شده است.

با اعترافات متهم پرونده تکمیل و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 

**

 

انهدام باند سرقت خودرو در شرق تهران

سرهنگ "جهانشاه تیموری" رئیس کلانتری 132 هم گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت در محدوده های شرقی تهران، ماموران این کلانتری به بررسی و کنترل نقاط جرم خیز پرداخته و افراد مظنون را تحت کنترل و نظارت قرار دادند.در همین راستا، ماموران یکی از گشت های انتظامی مستقر در محدوده بلوار ابوذر جنوبی، به مشخصات یک دستگاه خودروی سواری با دو سرنشین مشکوک شده و برای بررسی موضوع به آنها دستور توقف دادند.سرنشینان خودرو علیرغم شنیدن دستور پلیس، سعی کردند از محل فرار کنند که این اقدام به تعقیب پلیس همراه شد و در نهایت خودروی متهمان پس از چند دقیقه تعقیب و گریز متوقف و هر دو سرنشین خودرو بازداشت شدند متهمان به کلانتری منتقل و  تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده راهی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

گفتنی است، با شناسایی مالباخته، خودروی مسروقه به وی بازپس داده شد.

 

**

**

دستگیری سارقین تجهیزات دکل های مخابراتی

سرهنگ عباسعلی ابراهیمی رئیس کلانتری ۱۶۳ ولنجک گفت: عوامل گشت کلانتری ۱۶۳ ولنجک در حین گشت زنی در خیابان ایثارگران شمالی سعادت آباد به دو نفر که با یک دستگاه خودرو وانت داخل فنس دکل های همراه اول و رایتل مشغول باز کردن باطریهای مربوط به دکل ها به ارزش ۲۰ میلیون تومان بودند مشکوک شدند.

متهمان خود را پیمانکار شرکت همراه اول معرفی  کرده و با کلید درب دکل ها را باز کرده بودند که با برسی های صورت گرفته  مشخص شد سارقان از پیمانکاران اخراجی بوده که با ساختن کلید یدک سرقت می کردند .

**

سارق موتورسیکلت محله حسن آباد در شهر ری شناسایی شد

رئیس کلانتری 131 شهر ری، با اعلام خبر دستگیری یک سارق حرفه ای موتورسیکلت و لوازم خودرو گفت: سارق، موتورسیکلت را از محله حسن آباد تهران سرقت کرده بود که در شهر ری شناسایی شد.

سرهنگ "محمد کالوسی "، گفت: در پی اطلاع از تردد یکی از سارقان حرفه ای موتورسیکلت و لوازم خودرو، با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در محدوده کلانتری، تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای انجام تحقیقات لازم به محل تردد سارق و مخفیگاه اش اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در حوالی مخفیگاه متهم مشاهده شد گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که پلاک انتظامی موتورسیکلت با مشخصات بدنه موتورسیکلت همخوانی ندارد و موتورسیکلت دارای ثبت سابقه سرقت در کلانتری 176 حسن آباد می باشد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از ماموران عملیات کلانتری برای دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاهش اعزام و ماموران اعزامی، موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

رئیس کلانتری 131 تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهم، علاوه بر کشف موتورسیکلت مسروقه، تعدادی اقلام مسروقه از قبیل 4 دستگاه ضبط خودرو، یک دستگاه پنل و 2 عدد ساک بزرگ که بر روی آن اسم و مشخصات صاحب آن حک گردیده بود کشف شد.

سرهنگ کالوسی با بیان اینکه متهم به همراه اموال کشف شده به کلانتری منتقل شد، عنوان داشت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم دو عدد ساک بزرگ را در دوم فروردین ماه سال جاری از صندوق عقب یک دستگاه خودروی سواری سرقت نموده است که با شناسایی مالباخته، اموال مربوط به ایشان تحویل داده شد.

گفتنی است، در تحقیقات مقدماتی متهم به سرقت موتورسیکلت و لوازم خودرو اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

**

ماشین دزد، موتور دزد هم بود

رییس کلانتری 127 نارمک، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو در خیابان دماوند، گفت: این سارق با استفاده از تاریکی شب، با یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، درب خودروهای سواری را تخریب و آنان را سرقت می کرد.

سرهنگ " محمد مهدی ربیعی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو به شیوه تخریب درب های آن، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت و تعداد گشت های انتظامی به خصوص در ساعات تاریکی هوا افزایش داده شد.

وی افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی شبانه در خیابان دماوند، متوجه رفتار مشکوک راکب یک دستگاه موتورسیکلت شدند که در حال تخریب در یک دستگاه خودروی سواری بود. متهم به محض مشاهده ماموران کلانتری، موتورسیکلت را رها کرده و به صورت پیاده از محل متواری گشت.

رئیس کلانتری 127 تصریح کرد: ماموران به سرعت به تعقیب متهم پرداختند و موفق شدند او را پس از دقایقی تعقیب و گریز دستگیر کنند.

سرهنگ ربیعی با اشاره انجام استعلام پلاک انتظامی موتورسیکلت ادامه داد: در استعلام صورت گرفته، مشخص شد موتورسیکلت نیز مسروقه بوده و دارای ثبت سرقت است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق به همراه موتورسیکلت مسروقه به کلانتری منتقل شد گفت: با پذیرش بزه انتسابی مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و خودروی سواری، پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهم تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.

وی همچنین گفت: کشف سرقت های بیشتری از متهم محتمل است. بر این اساس متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

**

حمل ضبط های مسروقه با وانت پیکان

رئیس کلانتری 131 شهر ری، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخل خودرو در این محدوده، گفت: این متهم با یک دستگاه وانت پیکان، ضبط خودروهای پارک شده در خیابان های ورودی به حرم شاه عبدالعظیم را سرقت می کرد.

سرهنگ " محمد کالوسی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ضبط خودرو از خودروهای پارک شده در خیابان های ورودی به حرم شاه عبدالعظیم ماموران کلانتری برای دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیم های تجسس ضمن انجام گشت های تعقیب و مراقبت و تجسس در محله مذکور، در نهایت سرنخ هایی از سارق این محله به دست آوردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با به دست آمدن مشخصات خودروی سارق، تحقیقات وارد مرحله ای تازه شد تا این که شب گذشته ماموران انتظامی در گشت زنی هدفمند، سارق را که در حال پارک کردن وانت پیکان در یکی از خیابان های ورودی به حرم شاه عبدالعظیم بود، مشاهده و بلافاصله در یک عملیات ضربتی سارق را دستگیر و خودروی اش را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته تعداد 7 دستگاه ضبط خودرو مسروقه از داخل خودروی وی کشف شد؛ بیان داشت: متهم که چاره ای جزء اقرار نداشت، به سرقت از خودروهای پارک شده در اطراف حرم اعتراف کرد.

سرهنگ کالوسی در پایان خاطر نشان کرد: با شناسایی و دستگیری سارق ضبط خودروها، تحقیقات مقدماتی تکمیل و متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

**

دستگیری دو سارق منزل در شهدا

رئیس کلانتری 110 شهدا ، با اشاره به دستگیری دو سارق منزل در این محدوده، گفت: این سارقان هنگام پرسه زنی در اطراف منازل مسکونی شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد "اسماعیل افشار اقدم"، گفت: برای پیشگیری از وقوع سرقت منازل به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی، تعداد گشت های انتظامی را در طول شبانه روز افزایش که در این اثنی یکی از شهروندان به مرکز فوریتهای پلیسی تماس و حضور دو سارق را که در حال پرسه زنی در اطراف منازل بودند اعلام کرد که تیم های تجسس و پیشگیری این کلانتری به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: با حضور ماموران در آدرس اعلامی و مشاهده پرسه زنی دو نفر در اطراف منازل مسکونی مشخص شد که خبر صحت دارد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: تعقیب و اقدامات ماموران ادامه یافت تا این که طرح مهار توسط گشت های مربوط اجراء و هر دو متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

رئیس کلانتری 110 شهدا عنوان داشت: هر دو متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل شهروندان اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

**

دستگیری سارق منزل مادری در نارمک

رئیس کلانتری 127 نارمک، با اشاره به دستگیری یک سارق منزل در این محدوده، گفت: سارق که در داخل یکی از واحدهای ساختمان مخفی شده بود، سعی کرد که با فرار، از دست ماموران متواری گردد که با عکس العمل سریع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ " محمد مهدی ربیعی"، گفت: در پي اعلام وقوع سرقت از منزلی در محله نارمک، تیم تجسس این کلانتری به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: با حضور مأمورین در محل سرقت، شخصی به آنان مراجعه و اظهار داشت: چند دقیقه پیش به منزل مادری ام مراجعه نمودم ولیکن مشاهده کردم شیشه درب ورودی ساختمان شکسته است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: فورا بررسی ها آغاز و در تحقیقات بدست آمد که احتمال دارد که هنوز سارق در ساختمان حضور داشته باشد که طرح مهار اجرا شد.

رئیس کلانتری 127 ادامه داد: سارق که متوجه حضور ماموران در ساختمان شده بود، از یکی از واحدها خارج و سعی کرد که از محل متواری گردد که با عکس العمل سریع پلیس در یک عملیات ضربتی، سارق دستگیر و متهم خود را تسلیم قانون کرد.

سرهنگ ربیعی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل مسکونی اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 

**

چمنزار جنوب تهران محل مناسبی برای اختفای سارقان نبود

رئیس کلانتری 131 شهر ری، ضمن اشاره به دستگیری دو سارق لوازم خودرو در جنوب تهران، گفت: این متهمان هنگام باز کردن در خودروی نیسان مشاهده و سعی کردند در چمنزار های اطراف مخفی شوند که با هوشیاری ماموران بازداشت شدند.

سرهنگ "محمد کالوسی"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که رفتار مشکوک دو نفر که در حال بازکردن در خودروی نیسان بودند توجه آنان را جلب کرد و مظنونان را تحت تعقیب و کنترل قرار دادند.

وی افزود: این تعقیب و مراقبت ادامه داشت تا این که دو سارق مذکور سعی در بازکردن در نیسان بودند و بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان وارد عمل شده و پیش از این که بتوانند در خودروی مذکور را باز کنند آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ کالوسی، عنوان داشت: متهمان که از حضور ماموران شوکه شده بود، سعی کردند که با فرار و مخفی شدن در داخل چمنزارهای اطراف، خود را از دید ماموران مخفی نگه دارند ولی با هوشیاری ماموران انتظامی هر دو سارق شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کلانتری 131، در پایان ضمن اشاره به اعتراف متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو، گفت: مالک خودرو شناسایی و از وی دعوت شد تا به کلانتری مراجعه کند.

وی همچنین بیان داشت: با دستگیری متهمان هر دو سارق تحت بازجویی اولیه قرار گرفتند و با تکمیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شدند.

 

**

دستگیری سارق خودرو سه ساعت پس از سرقت

رئیس کلانتری 128 تهران نو، با اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در خیابان نیروی هوایی، گفت: این متهم که با خودروی مسروقه در حال تردد بود، به محض مشاهده ماموران سعی در فرار داشت که با سرعت عمل پلیس پس از دقایقی تعقیب و گریز بازداشت شد.

سرهنگ "ارسلان قاسم زاده"، گفت: ظهر روز گذشته، سرقت یک دستگاه خودروی سواری به مرکز فوریت های پلیسی اعلام و ماموران کلانتری ضمن تشکیل پرونده ای در این خصوص، دستگیری سارق را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مشخصات خودور به کلیه واحد های گشت انتظامی کلانتری اعلام و طرح مهار اجرا شد تا اینکه حدود سه ساعت بعد، ماموران گشت انتظامی سارق را که با خودروی مسروقه در حال تردد در خیابان نیروی هوایی بود، شناسایی کردند.

وی افزود: سارق به محض این که ماموران به سمت آن رفتند با خودروی مسروقه و با سرعت بسیار بالایی سعی کرد که از دست ماموران فرار کند ولی با عکس العمل سریع ماموران و اجرای طرح مهار، سارق پس از دقایقی تعقیب و گریز نفس گیر دستگیر شد.

رئیس کلانتری 128 تهران نو، با بیان اینکه متهم برای بازجویی اولیه به کلانتری منتقل شد ادامه داد: متهم تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

**

پرت کردن موبایل، مانع شناسایی سارق نشد

فرمانده يگان انتظامي مترو پایتخت از شناسايي و دستگيري سارق موبایل قاپ حرفه اي در مترو امام خمینی پایتخت خبر داد.

سرهنگ "علی راقی" گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت گوشي تلفن همراه در ایستگاه های مترو و عدم توجه مسافران نسبت به اموالشان در ساعات پر ازدحام مترو، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: پلیس مترو با اقدامات تخصصی توانست موبایل قاپ حرفه اي را در هنگام خاموش کردن گوشی مسروقه شناسايي و در يک عمليات ضربتي متهم را دستگير کردند.

سرهنگ راقی افزود: متهم که سعی می کرد با پرت کردن گوشی مسروقه راه نجاتی برای رهایی از قانون پیدا کند، مالباخته شناسایی و متهم به اتاق پلیس هدایت و در بازجویی اولیه به دو فقره سرقت دیگر اعتراف کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های مهم یگان انتظامی مترو برخورد قاطع با سارقان اموال مسافران می باشد که هر یک از مسافران در پناه امنیت عمومی ایجادی، با آرامش خاطر به استفاده از مترو در سفرهای نوروزی بپردازند.

**

دستگیری 11 سارق زورگیر

رئیس کلانتری 116 مولوی از دستگیر 11 سارق زورگیر در حوزه کلانتری 116 خبر داد و گفت: سارقان زورگیر در 7 عملیات جداگانه دستگیر شدند.

سرهنگ "حسین اسماعیل زاده" گفت: طبق تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ و اجرای طرح امنیت و آرامش شهروندان در ایام نوروز و همچنین به درخواست تعدادی از شهروندان مبنی بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان سطح حوزه، به منظور برقراری امنیت انتظامی، تعداد گشت های انتظامی را در سطح کلانتری افزایش که متعاقب گشت های مستمر شبانه روز، شب گذشته ماموران انتظامی کلانتری هنگام گشت زنی در حوزه کلانتری، موفق به دستگیری 11 سارق زورگیر در 7عملیات جداگانه شدند.

وی گفت: زورگیران که از تاریکی و خلوتی شب برای زورگیری استفاده می کردند در مقابل اقتدار پلیس تسلیم و برای بازجویی به کلانتری منتقل شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحقیقات از زورگیران پس از تشکیل پرونده آغاز شد، تصریح کرد: هر 11 سارق برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

**

پدر خانواده، فرزند سارقش را حمایت نکرد

رییس کلانتری 126 تهرانپارس، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو، گفت: سارق که خودروی مسروقه را در مقابل منزل مسکونی پدری اش پارک کرده بود، پدرش گفت: خودرو متعلق به پسرم نیست.

سرهنگ " ضرضام امیری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن اشاره به این خبر گفت: صبح امروز وقوع یک فقره سرقت خودرو از طریق مرکز فوریت های پلیسی به این کلانتری اعلام که تیمی از ماموران تجسس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی بلافاصله سطح حوزه را تحت کنترل گرفتند و به گشت زنی و انجام تحقیقات در محدوده کلانتری پرداختند که در بررسی های انجام شده، خودروی موصوف در یکی خیابان های اطراف در همان حوالی پارک شده بود.

رئیس کلانتری 126 تصریح کرد: ماموران به تحقیقات خویش ادامه تا اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که خودرو را پسر یکی از منازل مسکونی در همان خیابان به این محل منتقل کرده است.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه مالک منزل مدعی شد که دستگاه خودروی موصوف متعلق به فرزندم نیست، متهم لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که خودروی موصوف را چند ساعت قبل از یکی از خیابان های اطراف ربوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل شد، گفت: با پذیرش بزه انتسابی مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی سواری، پرونده ای تشکیل شده، تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد.

 

**

دستگیری دو سارق زورگیر بلافاصله پس ازسرقت

رئیس کلانتری 145 ونک، از دستگیری دو سارق زورگیر در محدوده خیابان شیخ بهائی بلافاصله پس از سرقت خبر داد.

سرهنگ " بهزاد راسخ "، گفت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه متوجه فریاد و کمک خواستن خانمی شدند که برای بررسی بیشتر تغییر مسیر داده و به آنان نزدیک شدند که مشاهده کردند راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت گوشی همراه خانمی را از وی قاپیده و به سرعت از محل متواری شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله ماموران انتظامی به تعقیب متهمان پرداختند و طره مهار سارقان را اجرا کردند که پس از دقایقی تعقیب و گریز، موتورسیکلت سارقان متوقف و در یک عملیات ضربتی، هر دو سارق را که سعی می کردند از اعمال قانون فرار کنند، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی انجام شده، گوشی مالباخته از سارقان کشف شد، عنوان داشت: شاکی پس از مراجعه به گشت انتظامی، اظهار داشت: "سارقان با تهدید سلاح سرد گوشی اش را به سرقت برده اند".

وی گفت: هر دو سارق تحت بازجویی قرار گرفتند و با تکمیل پرونده، هر دو سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 

**

سارق حرفه ای در پایتخت گرفتار قانون شد

رئیس کلانتری 131 شهر ری، از دستگیری فردی به اتهام 80 فقره سرقت لوازم داخل خودرو خبر داد .

 

سرهنگ "محمد کالوسی" گفت: با توجه به وقوع سرقت¬ های لوازم خودرو در شهر ری، ماموران برای پیشگیری و شناسایی سارق یا سارقان وارد عمل شده و به طور شبانه روز تعداد گشت های انتظامی را در حوزه کلانتری افزایش دادند.

وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه ماموران روز گذشته حین گشت زنی در خیابان جوانمرد به رفتار فردی که یک کیسه پلاستیکی را به صورت پیاده حمل می کرد مشکوک شده و برای بررسی بیشتر ، کیسه همراه وی را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس کلانتری 131 تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به سرقت کامپیوترها از دو دستگاه اتوبوس اعتراف کرد افزود: وی در بازجویی¬ های تکمیلی به 80 فقره سرقت لوازم خودرو و فروش کامپیوتر ها به مالخری در همان محدوده اعتراف کرده است.

به گفته سرهنگ کالوسی ، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.#

**

چک هایی که سارق را لو داد

رئیس کلانتری 109 بهارستان با اشاره به دستگیری یک سارق جیب بر، گفت: سارق که از مبالغ چک ها بی اطلاع بود به سرقت چک ها اعتراف کرد.

سرهنگ "کیومرث حسنوند" گفت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه، متوجه رفتار مشکوک فردی شدند که در تاریکی شب در حال پرسه زنی در خیابان انقلاب بود.

وی گفت: ماموران با مشاهده پرسه زنی متهم دقایقی وی را تحت مراقبت قرار دادند و متهم که همچنان به پرسه زنی خود ادامه داد ناگهان متوجه حضور ماموران کلانتری در محل شد.

این مقام انتظامی، بیان داشت: متهم که سعی کرد به محض مشاهده پلیس از محل متواری شود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد

سرهنگ حسنوند، ادامه داد: متهم که پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی داد و سعی می کرد با ضد و نقیض گویی بهانه ای برای رهایی از قانون پیدا کند مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و در بازرسی انجام شده یک دو فقره چک در وجه حامل کشف شد.

رئیس کلانتری 109 بهارستان با توضیح اینکه متهم از مبلغ مندرج در چک ها و سایر مشخصات چک ها بی اطلاع بود، بیان داشت: متهم به سرقت چک ها و ارتکاب جیب بری اعتراف و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شد.

**

دستگیری سه سارق تجهیزات ساختمانی

رئیس کلانتری 154 چیتگر از دستگيري سه سارق وسایل و تجهیزات ساختمانی و کشف 100 کیلوگرم میلگرد خبر داد.

سرهنگ "حبیب آقایی" گفت: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی و احتمال وقوع سرقت وسایل و تجهیزات ساختمانی در محدوده کلانتری¬، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و تعداد گشت های انتظامی در محدوده ساختان های نیمه کاره افزایش داده شد.

وی بیان داشت: ظهر روز گذشته ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در حوزه مربوط، متوجه رفتار مشکوک سرنشنیان یک دستگاه خودوری سواری می شوند که برای بررسی بیشتر تغییر مسیر داده و پس از اعلام توقف خودروی موصوف، موفق شدند در یک اقدام پلیسی، خودرو را متوقف و سهسرنشین خودروی سواری موصوف را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان که پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی دادند برای بررسی بیشتر خودروی آنان بازرسی شد که در بازرسی انجام شده مقدار 100 کیلوگرم میلگرد کشف و متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر سه سارق که در بازجویی اولیه به سرقت تجهیزات ساختمانی اعتراف کردند برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد

**

کیسه طوسی حاوی اموال مسروقه بود

رئیس کلانتری 151 یافت آباد، روز گذشته از دستگیری سارق مغازه موبایل فروشی خبر داد و گفت: داخل کیسه طوسی رنگ همراه متهم تعداد 55 قلم تجهیزات جانبی موبایل بود.

سرهنگ "میر محمد موسوی" گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم به خصوص در مناطق آسیب پذیر تعداد گشت های انتظامی را افزایش که ماموران کلانتری حین گشت زنی در محدوده حوزه، متوجه رفتار مشکوکی فردی از تبعه افغانستان شدند که یک کیسه طوسی در دست داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران برای بررسی موضوع به متهم نزدیک ولیکن پس از تعدادی سوال و جواب، ظن ماموران مبنی بر سارق بودن به یقین نزدیک شد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: ماموران برای اطمینان کیسه همراه وی را مورد بازرسی قرار دادند تا اینکه در بازرسی انجام شده تعداد 55 عدد قطعه و تجهیزات جانبی موبایل کشف شد.

وی توضیح داد: متهم که دیگر چاره ای جز به اعتراف نذاشت به سرقت از مغازه موبایل فروشی اقرار و برای تحقیقات مقدماتی به کلانتری منتقل شد.

رئیس کلانتری 151 یافت آباد در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده و شناسایی مالباخته، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد

**

شناسایی زوج سارق مغازه طلافروشی

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی عصر بااشاره به دستگیری سارقان مغازه طلافروشی در شهرک ولی عصر گفت: سارقان که دو نفر زن و شوهر بودند با پرت کردن حواس مالکان مغازه اقدام به سرقت می کردند.

سرهنگ " علی شریفی" گفت: در پی شکایت یکی از مالکین مغازه طلافروشی شهرک ولی عصر، تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مالباخته پس از حضور ماموران اظهار داشت که مرد و خانمی که اظهار داشتند زن و شوهر هستند برای خرید داخل مغازه شدند و پس از خرید یک قطعه طلا متوجه شدم که تعدادی از طلاهای داخل ویترین مغازه به سرقت رفته است.

سرهنگ شریفی توضیح داد: در تحقیقات میدانی زوج سارق شناسایی و مخفیگاه آنان در پایش های اطلاعاتی شناسایی شد.

رئیس کلانتری بیان داشت: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه سارقان اعزام و پس از اطمینان از حضور آنان، طی یک عملیات ضربتی هر دو سارق دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به پذیرش بزه انتسابی ، گفت: پرونده متهمان تکمیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

**

بازداشت سارق مغازه ساعت فروشی شهرک ولیعصر

رئیس کلانتری 153 شهرک ولی عصر از دستگیری سارق مغازه ساعت فروشی و کشف تعدادی از ساعت های سرقتی خبر داد.

سرهنگ "علی شریفی" گفت: چندی پلیس یکی از مالکین مغازه ساعت فروشی به کلانتری تماس و اعلام داشت که تعداد 40 عدد از ساعت های گران قیمتش به ارزش 200 میلیون ریال از ویترن مغازه اش به سرقت رفته است که تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی مضوع به آدرس اعلامی اعزام و تحقیق در این خصوص آغاز شد.

سرهنگ شریفی با بیان صحت خبر و انجام تحقیقات میدانی توسط ماموران تجسس کلانتری گفت: در تحقیقات انجام شده چهره سارق شناسایی و پرونده وارد مرحله بعدی شد.

وی افزود: در پایش های اطلاعاتی همچنین مخفیگاه سارق در محدوده کلانتری شناسایی و بدین ترتیب نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

رئیس کلانتری 153 با اشاره به اخذ دستور دستگیری متهم و شناسایی مخفیگاه وی، توضیح داد: تیمی از ماموران عملیات کلانتری برای دستگیری متهم اعزام و ماموران کلانتری موفق شدند سارق مغازه ساعت فروشی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و تعداد 8 عدد از ساعت های مسروقه را در مخفیگاه متهم کشف کنند.

 

**

دستگیری سارق لوازم خودرو و کشف 23 قلم قطعات مسروقه

سرکلانتر هشتم پایتخت از دستگیری سارق لوازم و قطعات خودرو در خیابان رودکی خبر داد و گفت: متهم هنگام زاغزنی توسط ماموران کلانتری 108 نواب شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "محمد جلینی" گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان ساکن در خیابان رودگی با کلانتری 108 نواب مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه خودروی سواری در حال باز کردن در صندوق عقب یک دستگاه خودروی سواری پارک شده در کنار خیابان است، ماموران کلانتری 108 نواب بلافاصله شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند و تیمی از ماموران تخصصی کلانتری به آدرس اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرار متهم، طرح مهار سارق اجرا و متهم که در حال زاغزنی از خودروهای پارک شده بود شناسایی شد، توضیح داد: متهم به محض مشاهده پلیس از محل متواری ولی ماموران کلانتری موق شدند پس از تعقیب و گریز نفس گیر، متهم را دستگیر و خودروی وی را مورد بازرسی قرار دهند.

سرکلانتر هشتم یادآور شد که در بازرسی انجام شده تعداد 23 قلم قطعات خودرو از قبیل: ضبط، باطری، جک و لامپ خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری، شناسایی مالباختگان آغاز و تعدادی از آنان مورد شناسایی واقع شدند و ضمن دعوت از آنان به کلانتری اموالشان تحویل داده شد.

**

دستگیری راننده زورگیر، بلافاصله پس از زورگیری

رئیس 157 مسعودیه از شناسایی و دستگیری راننده زورگیر خبر داد و گفت: متهم پس از زورگیری بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "اروجعلی ببرزاده" گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت به زور، راننده یک دستگاه خودروی سواری، با توجه به حساسیت موضوع به طور ویژه شکایت اعلامی در دستور کار ماموران قرار گرفت و بلافاصله تیمی از ماموران تخصصی کلانتری برای بررسی به آدرس اعلامی اعزام شدند.

وی با توضیح اینکه شاکی با مراجعه به گشت انتظامی، اظهار داشت که به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودروی سواری به مقصد شهرک مسعودیه شده است ولیکن در بین راه راننده خودرو با زورگیری و تهدید، اموال وی را به سرقت برده است، گفت: تحقیقات میدانی در این خصوص آغاز و مشخصات خودرو و مالک آن به فوریت شناسایی گشت.

این مقام انتظامی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی ادامه داد: مخفیگاه متهم در خیابان مدنی شناسایی و ماموران موفق شدند خودروی موصوف را در مخفیگاه وی شناسایی و بلافاصله متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

رئیس کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: با دستگیری متهم و تکمیل پرونده، متهم در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

**

دستگیری دو سارق موتورسیکلت در غرب پایتخت

رئیس کلانتری 181 عوارضی کرج با اشاره به دستگیری دو سارق موتورسیکلت، گفت: سارقان هنگام تخریب قفل موتورسیکلت مشاهده و بلافاصله دستگیر شدند.

سرهنگ "پیروندی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان میعاد اطراف دریاچه، رفتار مشکوک دو جوان، توجه ماموران را به خود جلب و ماموران کلانتری برای بررسی بیشتر به متهمان نزدیک و مشاهده کردند که هر دو نفر جوان در حال تخریب قفل یک دستگاه موتورسیکلت می باشند.

وی تشریح کرد: هر دو متهم به محض مشاهده ماموران از محل متواری ولی ماموران کلانتری موفق شدند، پس از دقایقی تعقیب و گریز هر دو متهم را دستگیر و تحت بازجویی قرار دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام استعلام پلاک انتظامی موتورسیکلت از مرکز پلیس، ادامه داد: در بررسی انجام شده مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه بوده و دارای سابقه ثبت است و سارقات با یکسره کردن توانسته اند موتورسیکلت را به سرقت ببرند.

وی گفت: متهمان به همراه موتورسیکلت کشف شده، به کلانتری منتقل و پس از تحقیقات مقدماتی، تحویل مرجع قضایی شدند

 

**

انهدام باند 6 نفره توزیع مواد مخدر در غرب پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از متلاشی شدن باند 6 نفره توزیع انواع مواد مخدر در غرب تهران و کشف بیش از 3 کیلو تریاک، حشیش، شیشه و غیره خبر داد.

سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: در پی اطلاع از اینکه تعدادی افراد با تشکیل باندی در غرب پایتخت اقدام به توزیع انواع مواد مخدر سنتی و نوین می کنند دستگیری مخدر اعضای باند در دستور کار ماموران پایگاه دوم این پلیس قرار گرفت که در نهایت پس از سه ماه تحقیق و تلاش مستمر ، ماموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند که اعضای باند 6 نفره را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دو نفر از اعضای این باند دو خانم 28 ساله هستند، تصریح کرد: ماموران پایگاه دوم موفق شدند طی یک عملیات ضربتی اعضای باند را دستگیر و در مخفیگاهشان مقدار یک کیلو گرم تریاک و 2 کیلوگرم حشیش، 120 گرم شیشه و 190 گرم سایر مواد مخدر کشف کنند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه این پلیس به طور مقتدرانه با توزیع کنندگان مواد افیونی مبارزه خواهد کرد، ادامه داد: متهمان برای انجام مراحل قانونی، در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

 

**

**

دستگیری دو سارق لوازم خودرو

رئیس کلانتری 161 ابوذر، با اشاره به دستگیری 2 سارق خودرو در میدان بهاران، گفت: در بازرسی از خودروی متهمان دو شاه کلید مخصوص سرقت خودروهای سواری کشف شد.

سرهنگ "جهانگیر نادری"، گفت: صبح امروز ماموران این کلانتری در حال گشتزنی در محله ابوذر بودند که به سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و طی یک عملیات غافلگیرانه خودروی موصوف را متوقف ساختند.

وی افزود: سرنشینان خودرو که پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی دادند برای رفع ظن، خودروی موصوف مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی صورت گرفته، دو شاه کلید مخصوص سرقت خودروهای سواری و یک ابزار برای تخریب در خودروها و تعدادی لوازم داخل خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با روشن شدن موضوع، بلافاصله ماموران سرنشینان خودرو را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ نادری، تصریح کرد: متهمان در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت از داخل خودرو اعتراف کردند.

گفتنی است، با اعتراف متهمان، پرونده تکمیل و هر دو به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

**

مخفی شدن سارق منزل در کمد دیواری

رئیس کلانتری 118 ستارخان با اشاره به دستگیری یک سارق منزل، گفت: متهم در کمد دیواری واحد مسکونی مخفی شده بود.

سرهنگ "علیرضا شعبان¬ پور " گفت: یکی از شهروندان به کلانتری تماس و اعلام داشت که از مسافرت به منزلش برگشته است ولی سر و صدایی از داخل خانه اش به گوش می رسد که بلافاصله نزدیکترین تیمی که در حال گشت زنی در همان حوالی بود به آدرس اعلامی اعزام شد.

این مقام مسئول توضیح داد: شاکی با مراجعه به پلیس در اظهارات خود گفت: "کلید واحدش را برای حفاظت به مردی 38 ساله که نظافتپی مجتمع مسکونی است داده و به مسافرت نوروزی رفته است در طول سفر بنا به ضرورتی مجبور شده، سفر خود را لغو به تهران باز گردد. با نظافت چی تماس گرفته است که کلید را برایش بیاورد ولی نظافتچی پاسخگو نبوده است و قصد داشته به طریقی وارد منزلش بشود که سر و صدایی از داخل آن به گوش می رسد "

رئیس کلانتری 118 ستار خان، ادامه داد: ماموران در پی عملیات پلیسی موفق شدند که وارد واحد موصوف شده و سارق را که در کمد دیواری منزل مسکونی مخفی شده بود، دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

سرهنگ شعبان پور افزود: متهم در بازجویی انجام شده، اقرار کرد: "کلید را نظافتچی به وی داده تا وجوه و طلاجات منزل را به سرقت ببرد که ناکام ماند."

وی با اشاره به اینکه شهروندان هنگام مسافرت از سپردن کلید منزلشان به افراد غریبه جدا خودداری کند، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 

**

دستگیری خانم 29 ساله عضو باند کلاهبرداری رایانه ای

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداری رایانه ای خبر داد و گفت: متهم اصلی تبعه ایران است ولی در ترکیه ساکن می باشد.

 

سرهنگ "تورج کاظمی" گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت که مبلغ 50 میلیون ریال از حسابش به صورت اینترنتی برداشت شده است که تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که مبلغ برداشت شده به حساب خانمی 29 ساله واریز شده است و همچنین در این تحقیقات بدست آمد که احتمال اینکه این حساب برای پولشویی افتتاح شده است قابل تصور است.

رئیس پلیس فتا توضیح داد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه بعد از مدت دو ماه بررسی، مخفیگاه متهم در غرب تهران شناسایی و بدین ترتیب نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، تیمی برای دستگیری متهم اعزام و پس از دستگیری وی را برای تحقیقات بیشتر به مقر این پلیس منتقل کردند.

سرهنگ کاظمی عنوان داشت: متهم در بازجویی انجام شده اقرار کرد: " مدتی است با مردی 32 ساله تبعه ایران ساکن ترکیه آشنا شده که در یکی از باندهای کلاهبرداری اینترنتی فعالیت دارد و از من خواست به عنوان یکی از اعضای باند، کار شناسایی سوژه های سایبری را انجام دهم که پس از شناسایی، سوژه را به وی معرفی کردم" همچنین متهم معترف شد: " متهم اصلی از حساب مالباخته برداشت کرده است و سپس به حساب من انتقال داده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه همچنان تحقیقات برای شناسایی متهم اصلی ادامه دارد، اظهار کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

**

**

 

سارق طلاجات 250 میلیونی، زن همسایه بود

سرکلانتر دهم پایتخت با اشاره به شناسایی سارق طلاهای 250 میلیون ریالی، گفت: افتادن فاکتور طلا جلوی در واحد مسکونی متهم، سارق را لو داد.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ربوده شدن طلاجات منزلش به ارزش 250 میلیون ریال دستگیری و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری 161 ابوذر قرار گرفت و تیمی از ماموران کلانتری به طور ویژه رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده که منجر به یافتن طلاجات در کالسکه ای در طبقه همکف همان ساختمان شد، ظن ماموران برانگیخته شد که امکان اینکه سارق از همسایگان باشد وجود دارد و با بدست آوردن سر نخ هایی، تحقیقات در این خصوص منسجم تر ادامه یافت.

وی گفت: تحقیقات در این خصوص، ادامه داشت تا اینکه یکی از فاکتورهای خرید طلا بر روی راه پله منتهی به یکی از واحد های ساختمان کشف شد.

سرکلانتر دهم با بیان اینکه شاکی اظهار داشت: "همسر واحد موصوف سابق بر این نیز، یک مرحله طلاهای دخترش را به سرقت برده است"، توضیح داد: با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و برای تحقیقات کاملتر به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه طلاهای مسروقه به ارزش 250 میلیون ریال برآورده شده است، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

**

کشف قریب به 4 هزار قلیان برقی قاچاق در بزرگراه خلیج فارس

ماموران انتظامی کلانتری مصطفی خمینی در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری در عوارضی تهران – قم، یک محموله قلیان خارجی به تعداد 3 هزار و 800 عدد کشف کردند.

سرگرد "محمد رضا ملکوتی" گفت: ماموران پلیس راه اتوبان خلیج فارس، هنگام انجام وظیفه، به یک دستگاه خودروی سواری که با سرعت بسیار بالایی در اتوبان خلیج فارس در بین خودروهای تردد داشت مشکوک و دستور ایست می دهند.

وي ادامه داد: این تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه خودروی موصوف در ترافیک عوارضی تهران – قم متوقف و ماموران انتظامی کلانتری 171 موفق شدند، راننده خودروی موصوف را دستگیر و در بازرسي صورت گرفته از خودرو، تعداد 3 هزار 800 عدد قلیان برقی فاقد مدارک گمرکي کشف شد.

سرهنگ ملکوتی با اشاره به اینکه حسب اعلام گزارش وزارت بهداشت میزان یک درصد مواد روانگردان در انواع توتون های قاچاق مشاهده شده است در پايان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به توليدات داخلي كشور ضربه مستقيم مي زند كه از تمام مردم تقاضا مي شود هر گونه اخبار در خصوص كالاي قاچاق را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار