کد خبر: 837225
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
معاون وزير كشاورزي مالزي از ايجاد دفتر پالم در ايران با هدف توسعه و آنچه رفع سوء‌تفاهم درباره پالم خواند خبر داد، اين در حالي است كه شنيده شده بر سر واردات روغن به ايران درگيري و اختلاف‌نظر بين تعدادي واردكننده شكل گرفته است كه درصدد در اختيار گرفتن بازار پرسود روغن كشور هستند و جالب آنكه گويا سود شيرين باعث شده تا سلامتي 80ميليون ايراني براي اين جريان پشيزي اهميت نداشته باشد.
روغن پالمي كه بايد در صابون‌سازي و مواد شوينده به كار مي‌رفت سر از آشپزخانه‌هاي مردم ايران درآورده است، حال معاون وزير كشاورزي مالزي از ايجاد دفتر پالم در ايران با هدف توسعه و آنچه رفع سوء‌تفاهم درباره پالم خواند خبر داد، اين در حالي است كه برادر رئيس جمهور كه روزگاري در مالزي سفير بوده است و همچنين مرضيه افخم كه هم اكنون سفير ايران در كشور مالزي است بد نيست در رابطه با مضرات روغن پالم براي 80 ميليون ايراني سخن بگويند.

به گزارش تسنيم، بر اساس ورود هيئت تجاري از كشور مالزي وزير كشاورزي اين كشور نيز به همراه هيئتي به ايران آمده است تا شرايط صادرات اين محصول به ايران را بهبود بخشد و بر حجم آن بيفزايد.
در اين ارتباط سفارت مالزي برنامه‌اي در محل هتل اسپيناس تهران برگزار كرده بود تا وزراي دو كشور با يكديگر ارتباط و گفت‌وگوي دوجانبه داشته باشند اما اين مراسم به دلايل نامعلوم برگزار نشد و معاون وزير كشاورزي مالزي و مدير كل دفتر پالم وزارت كشاورزي مالزي در اين مراسم حضور يافتند و به سؤالات خبرنگاران بدون حضور وزرا پاسخ دادند. مالزي براي رفع نگراني‌ها كه درباره مصرف پالم در ايران وجود دارد قصد داير كردن يك دفتر درباره پالم در ايران را دارد و درباره آن به تبليغ بپردازد. گفتني است رئيس‌جمهور ايران در سفري كه به كشور مالزي داشت در مصاحبه‌اي مشترك با رئيس‌جمهور مالزي اعلام كرد كه آمادگي لازم براي توسعه همكاري‌ها در بخش كشاورزي با اين كشور شرق آسيا وجود دارد.

داتوك ناگاراجان معاون وزير كشاورزي كشور مالزي در مراسمي كه توسط سفارتخانه اين كشور در تهران برگزار شده بود، اظهار كرد: ما به درخواست آقاي روحاني رئيس‌جمهور ايران براي توسعه همكاري‌ها در بخش كشاورزي و رفع سوء‌تفاهمات درباره روغن پالم به ايران آمده‌ايم. معاون وزير كشاورزي كشور مالزي با بيان اينكه روغن پالم، روغن بدي به حساب نمي‌آيد، گفت: 80 درصد روغن مصرفي كشور مالزي را روغن پالم تشكيل مي‌دهد و ما هر روز از اين روغن استفاده مي‌كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال تسنيم كه در سال جاري چه ميزان قصد صادرات روغن پالم به ايران داريد، گفت: اكنون نمي‌توانم رقمي براي اين موضوع اعلام كنم اما اميدواريم كه ميزان صادرات ما در مقايسه با سال گذشته افزايش داشته باشد.
معاون وزير كشاورزي كشور مالزي اضافه كرد: در سال گذشته 443 هزار تن روغن پالم به ايران صادر كرديم و صادرات ما از سال 2013 به ايران شروع شده است. ناگاراجان درباره اينكه چه تفاهماتي با ايران درباره صدور روغن پالم به ايران امضا كرديد، گفت: امروز قراردادي ميان وزراي دو كشور در اين‌باره به امضا نرسيد و بعيد به نظر مي‌رسد قراردادي در اين خصوص منعقد شود اما ما به دنبال رفع سوء‌تفاهمات موجود در ايران درباره روغن پالم هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار