کد خبر: 797148
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
مدیر کارخانه گلریز خبر داد؛
دانشکده سلولزی در داخل ایران، با همکاری دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه تهران ودانشگاه شهید بهشتی راه اندازی خواهد شد


به گزارش خبرنگار جوان، شرکت تولیدی گلریز، با همکاری دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه تهران و شهید بهشتی، دانشکده سلولزی را راه اندازی خواهد کرد تا در زمینه به روز رسانی دانش صنعت سلولزی مسیر علمی نیز فراهم شود.

سید مجتبی هاشمیان در ادامه افزود: آخرین دستاورد شرکت گلریز، دستمال کاغذی نانوتکس است که توسط کارشناسان ایرانی در داخل کشور تولید شده است و این دستمال کاغذی ها آنتی باکتریال می باشند.

رئیس شرکت گلریز اظهار داشت: این محصول در شهر مشهد تولید می شود ، قیمت پیشنهادی آن ها برای خرید فرمول ۸ میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شرکت گلریز ۲۱ ثبت اختراع انجام شده که ۳ اختراع دارای ثبت بین المللی در کشور آمریکا است، افزود: اکنون نانو تکس به عنوان محصول انحصاری ایران در ۱۴۸ کشور دنیا به ثبت رسیده است .

هاشمیان بیان داشت: حدود700 نفر کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند و 200 نفر نیز در قسمت نانو استخدام شده اند و این در حالی است که سایر کارخانه ها در حال تعدیل نیرو هستند.

وی در ادامه افزود: حدود ۵ سال برای به دست آوردن فرمول و ۱٫۵ سال برای تولید محصول زمان صرف کرده ایم اما درخواست ما برای دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون دلاری موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه تولید این محصول ۷ میلیارد دلار هزینه داشته است، بیان کرد: امروز در ترکیه، چین و کره جنوبی بازار های فروش مناسبی فراهم است و تجار این کشور ها برای عقد قرارداد مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در 4 گروه کالایی در 100 نوع را تولید و روانه بازار می کند تصریح کرد: این کارخانه ایستادگی و مقاومت خود را مدیون مدیر توانای صنعت و معدن در استان خراسان رضوی است که همه واحد های تولیدی از ایشان رضایت خاطر دارند.

هاشمیان خاطر نشان کرد : ویژگی خاص این دستمال کاغذی این است که ۲۶۰ نوع باکتری و ویروس را پاک می‌کند و میزان بار میکروبی را از ۱۰۰ به صفر می‌رساند.

وی همچنین کاربرد دستمال کاغذی نانوتکس را کاهش مضرات مواد شیمیایی دانست و اضافه کرد:در این راستا ۵۷ مورد تست در موارد مختلف انجام شد و حتی یک مورد عارضه هم مشاهده نشد.

مدیرعامل شرکت گلریز نیز در ادامه گفت: مابرای سرمایه گذاری محصول سه سال منتظر دریافت تسهیلات بودیم لذا مجبور بودیم از آورده خود تولید کنیم.

وی افزود: در ابتدای کار ما به 25 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز داشتیم که این طرح مصوب نشد و با سرمایه گذاری9 میلیاردی خودمان تولید را در دستور کار قرار دادیم.

دكتر جواد كريمي مدير تحقيق و توسعه شركت دانش بنيان گلريز گفت: فناوري توليد اين دستمال كاغذي تماما بومي است و از لحاظ قيمت تنها ۲۰ درصد نسبت به دستمال كاغذي هاي معمولي افزايش قيمت دارد.

وی ابراز کرد: تولید دستمال کاغذی نانو بدون تغییر رنگ ابداع ما است و استفاده از این نوع دستمال کاغذی درصد استفاده از شوینده های مضر را کاهش می دهد و به حداقل می رسد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت گلریز اذعان نمود: ایران در جایگاه ششم نانو در دنیا است و کشور ما جزء 12 کشوری است که می تواند در حوزه نانو تصمیم گیرنده باشد و کشور ما در سال جاری وارد نسل جدیدی از تولیدات دستمال کاغذی شده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار