کد خبر: 779660
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از بهره برداری و اتصال خط آهن مهاباد – نقده به راه آهن سراسری تا اواخر خرداد ماه سالجاری خبر داد.

داریوش نصر با بیان اینکه راه آهن سراسری ارومیه – مراغه تا ایستگاه مهاباد طی سالهای گذشته اتمام و بهره برداری رسیده است گفت : بخش خط آهن مهاباد تا نقده نیز در مرحله اتمام بوده و تا اواخر خرداد ماه آماده بهره برداری می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی خط آهن مهاباد- نقده را ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۱۸ کیلومتر ریل گذاری این خط آهن در مرحله اتمام بوده و پنج کیلومتر باقی مانده نیز تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

نصر پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه آهن نقده را ۹۰ درصد و محوطه ایستگاه را ۷۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: برای اتمام این پروژه ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و متوسط پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۹۰ درصد است که امیدواریم خرداد ماه به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص روند احداث قطعه راه آهن نقده به سمت ارومیه را نیز اظهار امیدواری کرد و گفت: خط آهن نقده به ارومیه نیز بالای ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نصر با اشاره به ادامه روند اجرای این قطعه توسط پیمانکار جدید افزود: با تحویل ادامه روند این قطعه توسط پیمانکار جدید امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی تسریع یافته و طرح آماده بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در طرح راه آهن مراغه – ارومیه، احداث هشت ایستگاه راه آهن طراحی شده که از این تعداد پنج ایستگاه شهری در شهرستان‌های مراغه، ملکان، میاندوآب، نقده و ارومیه وجود دارد و نیز سه ایستگاه بین راهی قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان در حال احداث است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار