کد خبر: 758227
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان عنوان کرد:
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: براساس آمار موجود بیش از 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، رحمت‌الله میرزایی  در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سنندج، اظهار کرد: 11 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در 21 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان‌های مختلف استان مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، 50 درصد از دانشجویان علمی کاربردی در استان را بانوان و 50 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه سه مرکز از 21 مرکز علمی کاربردی استان کردستان در مهرماه امسال افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرهای بزرگ استان مرکز علمی کاربردی در سطح استان فعال است.

به گفته میرزایی، این مراکز در شهرهای مریوان، بانه و سنندج افتتاح شده است و در حال حاضر دانشجو در آنها مشغول به تحصیل است.

وی در مورد درصد جذب دانشجویان این دانشگاه در بازار کار، گفت: براساس آمار موجود بیش از 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان خاطرنشان کرد: البته بخشی از این تعداد قبل از اشتغال به تحصیل در این دانشگاه شاغل بوده و بخشی دیگر بعد از فارغ‌التحصیل شدن مشغول به کار می‌شوند.

به گفته میرزایی، آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی که بعد از اتمام تحصیلات جذب بازار کار می‌شوند از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: در 16 مهر سال 1332، در حالی که بیشتر از 50 روز از کودتاى آمریکایى ارتشبد زاهدى نگذشته بود، نخستین تظاهرات یک پارچه مردم علیه رژیم کودتا شکل گرفت.

به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، در 16 آبان‌ماه سال 32 نیز کابینه زاهدى و دولت انگلستان با هدف تجدید روابط ایران و انگلستان که در جریان ملى‌سازى نفت قطع شده بود، مخفیانه شروع به مذاکرات کردند.

میرزایی با بیان اینکه سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران 24 آبان‌ماه سال 32 اعلام شد، اظهار داشت: دانشجویان مبارز دانشگاه تصمیم گرفتند که نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا در هنگام ورود نیکسون نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان دانشکده فنی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در مباحث مختلف به صورت جدی مشارکت و در بسیاری از حرکت‌های استکبارستیزی و مبارزه با استعمار پیشتاز بودند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه روز 16 آذر سال 32 در واقع نمادی از ظلم‌ستیزی دانشجویان مبارزی است که برای مقابله با استکبار خون پاکشان را فدا کردند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های روز دانشجو این است که اهداف دانشجویان آن زمان فراموش نشود و دانشجویان امروز ما با الهام‌گیری از خط آنها اصل مهم استکبار و استبداد‌ستیزی را همیشه الگوی حرکتی خود قرار دهند.

میرزایی کوشابودن در سنگر علم و دانش را از دیگر رسالت‌های دانشجویان امروز به عنوان وارثان خون شهدای دانشجویی نام برد و گفت: دانشجویان ایران اسلامی باید با تمام توان در عرصه جهاد علم تلاش کنند تا پله‌های رشد و خودکفایی را در کشور با سرعت هر چه بیشتر طی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی از بالا بردن پرچم علم در ایران اسلامی به ویژه در دانشگاه‌ها وحشت دارند و برای مقابله با آن دست به اجرای هر نوع توطئه‌ای می‌زنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر