کد خبر: 698896
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
مجرمان سابقه‌داري كه با جعل سند قصد فروش يك خانه 30 ميليارد توماني در غرب پايتخت را داشتند، شناسايي و دستگير شدند.
 به گزارش خبرنگار ما، شهريور ماه امسال مردي به كلانتري 137 نصر مراجعه كرد و با طرح شكايتي گفت: من مقيم خارج از كشور هستم اما خانه‌اي هم در خيابان فلامك دارم. چند روز قبل يكي از بستگانم با من تماس گرفت و گفت چند نفر به خانه‌ام رفت‌و‌آمد مي‌كنند، به خاطر همين به تهران برگشتم. وقتي وارد خانه‌ام شدم متوجه شدم چند نفر آنجا را تصرف كرده‌اند و قصد دارند خانه را كه 30 ميليارد تومان ارزش دارد بفروشند.
بعد از مطرح شدن شكايت كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي، مردي به نام حسن را كه ادعا مي‌كرد مالك خانه است، بازداشت كردند. او يك وكالتنامه محضري در خصوص انتقال حقوقي ملك از مالك اصلي را به كارآگاهان نشان داد اما با بررسي اصالت وكالتنامه مشخص شد كه با استفاده از اسناد و مدارك جعلي تنظيم شده است. بدين ترتيب حسن مجبور به اعتراف شد و گفت: من مي‌دانستم كه اين اسناد جعلي است اما وكالتنامه را از دوستم مجتبي تحويل گرفته‌ام. مدتي قبل مجتبي با شناسايي اين ملك به من گفت چند وقت است كه اين خانه را زيرنظر گرفتم و مطمئن شدم كه كسي در آن زندگي نمي‌كند. قرار بود تا با ارائه وكالتنامه جعلي و به عنوان وكيل تام‌الاختيار از سوي صاحب ملك، آن را بفروشد و درصدي هم به من بدهد.
كارآگاهان سپس راهي خانه شدند و نگهبان ساختمان را كه به تازگي استخدام شده بود، بازداشت كردند. آن مرد كه رضا نام داشت گفت: من از طرف مجتبي استخدام شده‌ام و از ماجرايي كه اتفاق افتاده خبر ندارم.
با بررسي هويت مجتبي - 40 ساله مشخص شد كه او از مجرمان سابقه‌دار در زمينه جعل و صدور چك‌هاي بلا‌محل است. همزمان با آغاز تحقيقات سي‌ام شهريور ماه دو نفر با مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد در منطقه بهارستان قصد انتقال حقوقي خانه چند ميلياردي را داشتند كه سردفتر با بررسي اوراق هويتي به اصالت اسناد و مدارك ارائه شده از سوي اين افراد شك كرد و پليس را از ماجرا با خبر كرد.
با حضور مأموران در محل دفترخانه، يكي از اين افراد به نام امير- 42 ساله دستگير شد اما همدست وي موفق به فرار شد.
از آنجا كه نشاني ملك با آدرس ملك شاكي شباهت داشت متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد و در همان تحقيقات اوليه مشخص شد اين خانه همان ملك خيابان فلامك است.
امير كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت، گفت: من از موضوع خبر داشتم و به همراه مجتبي براي گرفتن وكالتنامه محضري براي انتقال اسناد مالكيت ملك به دفترخانه رفتم.
با توجه به اعترافات متهمان دستگير شده در خصوص نقش مجتبي در اين پرونده و سوابق او كارآگاهان سرانجام پس از شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه فشافويه موفق شدند او را بيستم دي ماه دستگير و تعداد زيادي اوراق شناسايي و مالكيت جعلي، مهرهاي مربوط به دفاتر ثبت اسناد و همچنين مراكز قضايي و دولتي، ده‌ها سند خام مالكيت ملك و دهها كارت شناسايي و شناسنامه جعلي كشف كنند.
سرهنگ كارآگاه داوود مرادي رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با اشاره به پيچيدگي اين پرونده گفت: متهمان با قرار قانوني براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي همچنان در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار